شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۴
کد خبر: ۴۵۴۹۵
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۶
گالري‌هاي گلستان، ‌والي، شماره 6، آريا و هما در روزهاي آتي ميزبان نمايشگاه‌هاي تازه‌اي از آثار کامبيز درمبخش، عذرا عقيقي‌بخشايش، حسين فاطمي، نوريه مظفري و تهمينه ميرميراني خواهند بود.

به گزارش خبرنگار «شهر»، گالري گلستان از روز جمعه- ششم آبان‌- ميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي نوريه مظفري(آواي قمر) خواهد بود. مراسم افتتاح اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 20 در گالري گلستان برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا روز چهارشنبه 11 آبان‌ماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌‌ها از ساعت 16 تا 20 از اين آثار ديدن کنند.
گالري گلستان در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34 واقع است.



نمايشگاهي از بانوي شهير كاليگرافي

گالري هما نيز از روز جمعه ششم آبان‌ماه ميزبان نمايشگاهي از آثار کاليگرافي عذرا عقيقي‌بخشايش خواهد بود. فرخناز فراشاه، مدير گالري هما معتقد است اين هنرمند،‌ شناخته‌شده‌ترين بانوي کاليگرافي ايران و حتي خاورميانه به شمار مي‌رود و آثار او که عموما به تحرير کوفي ايراني است توجه بسياري از گردآورندگان بين‌المللي هنر شرقي را به خود معطوف ساخته است.


به گفته فراشاه در اين نمايشگاه که گزيده‌اي از آثار عقيقي‌بخشايش است، سعي بر اين بوده تا اقلام مختلف تبحر اين هنرمند در خط‌نگاري معاصر رو در روي علاقمندان قرار گيرد.



يکي از آثار اين هنرمند ماه گذشته در حراج پاييزه ساتبي لندن به قيمت 35 هزار دلار به فروش رسيد. عقيقي اين توجه به هنر اسلامي را موضوع تازه‌اي نمي‌داند و معتقد است:‌ اساسا زيبايي‌شناسي خطوط مي‌تواند شامل فهم انتزاعي باشد و بدون اصرار بر معناي ادبي آن از وجه پلاستيک خود مورد ادراک قرار گيرد.
نمايشگاه کاليگرافي‌هاي عذرا عقيقي‌بخشايش تا 15 آبان‌ماه در گالري هما برپا خواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار ديدن کنند. گالري هما در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 واقع است.


سه سال عكسبرداري از درياچه اروميه

همچنين گالري شماره 6 از روز جمعه ششم آبان‌ماه ميزبان مجموعه‌اي از عکس‌هاي حسين فاطمي با عنوان «سپيد شور» خواهد بود. در اين مجموعه که ماحصل سه‌ سال عکاسي اين عکاس از درياچه اروميه است، 17 عکس سياه و سفيد در ابعاد 60 در 40 و 45 در 30 سانتيمتر به نمايش گذاشته خواهد شد.



فاطمي اين عكس‌ها را طي 12 سفر به اروميه در فاصله سال‌هاي 85 تا 87 گرفته و در آن‌ها نگاهي فرم‌گرايانه و نه صرفا گزارشي داشته كه نتيجه آن تا حدودي انتزاعي است. همزمان با اين نمايشگاه، كتاب كوچكي از اين عكس‌ها با عنوان «سپيد شور» به چاپ رسيده است كه 24 عكس از اين مجموعه را دربر مي‌گيرد.



اين نمايشگاه تا 15 آبان‌ماه همه‌روزه به‌جز پنج‌شنبه‌ها از ساعت 16 تا 19 در گالري شماره 6 به نشاني خيابان خردمند شمالي، کوچه هجدهم، پلاک 6، طبقه همکف ميزبان علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود.


دومين بازي ذهني كامبيز درمبخش

نمايشگاه آثار کامبيز درمبخش با عنوان «بازي‌هاي ذهني 2» از فردا سه‌شنبه سوم آبان‌ماه در گالري آريا افتتاح مي‌شود. درمبخش پيش از اين نمايشگاه ديگري با عنوان «بازي‌هاي ذهني» را در مهرماه 89 در گالري آريا برگزار کرده است و هم‌اکنون ادامه اين مجموعه را در اين گالري به نمايش مي‌گذارد.


اين نمايشگاه تا 12 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 از اين آثار در گالري آريا واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)، بالاتر از سه راه دکتر بهشتي، کوچه زرين، پلاک 10 ديدن کنند.





نمايشگاه عکس‌هاي تهمينه ميرميراني نيز از روز جمعه ششم آبان‌ماه در گالري والي به نمايش گذاشته مي‌شود. اين نمايشگاه تا 15 آبان ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز 12 و 13 آبان‌ماه از ساعت 16 تا 20 در گالري والي به نشاني ميدان ونک، خيابان ونک، خيابان تک جنوبي، خيابان شهيد خدامي، پلاک 72 از اين عکس‌ها ديدن کنند.

نظر شما