شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۴
کد خبر: ۴۵۵۷۶
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۰
شهردار منطقه 5 گفت: در راستاي سياست هاي شهرداري تهران مبني بر تکميل شبکه دوچرخه سواري 20 کيلومتر مسير دوچرخه در غرب تهران احداث شد

 به گزاش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 5 ، سعيد طلوعي شهردار منطقه با اعلام اين خبر افزود: به منظور ايجاد مسير کالبدي و فرهنگي و همچنين نهادينه کردن فرهنگ دوچرخه سواري 13مسير در سطح منطقه احداث شد.

او توسعه حمل و نقل عمومي را از اولويت برنامه‌هاي منطقه در کاهش ترافيک برشمرد و گفت : در اين منطقه 20 کيلومتر مسير دوچرخه سواري احداث وتوسعه اين مسيرها نيز در دستور کار قرار دارد.

او با اشاره به اين که منطقه 5 از فضاي مناسب در توسعه مسير دوچرخه برخورداراست گفت : باتوجه به توپوگرافي منطقه و فضاي مناسب  موجود همزمان با افزايش سهم حمل ونقل عمومي در ساير بخش ها توسعه  مسير دوچرخه سواري دراولويت برنامه هاي ترافيکي  منطقه قراردارد.

طلوعي ايجاد دسترسي شبکه دوچرخه سواري به پايانه هاي حمل ونقل عمومي وهمچنين ايستگاه مترو ازديگر طرح هاي منطقه برشمرد.

او ازاتصال شبکه دوچرخه سواري به ايستگاه متروصادقيه خبردادوگفت:  با احداث دو مسير درخيابان هاي رزغربي ووليعصر(عج)دسترسي شهروندان به ايستگاه مترو صادقيه با استفاده ازدوچرخه فراهم شده است که درتکميل اين شبکه مسير دوچرخه سواري تا پارک الهام و رود دره کن ادامه خواهد يافت.

شهردار منطقه 5 در ادامه از استقبال شهروندان از مسيرهاي دوچرخه سواري خبر داد و گفت : با هماهنگي به عمل آمده با ايستگاه ها، شهروندان مي توانند با ارائه مدارک و اطلاعات شخصي به عضويت خانه هاي دوچرخه در آمده و به صورت رايگان از دوچرخه‌هاي موجود استفاده کنند .

نظر شما