پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۰۳
کد خبر: ۴۵۶۹۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۷
معاون شهرسازي و معماري شهرداري افزايش سرانه فضاهاي تفريجي و تفرجگاهي را از اولويت‌هاي شهرداري تهران برشمرد و گفت: تلاش داريم فاز اول مجموعه «هزار و يك شهر» تا نيمه دوم سال آينده به‌بهره‌برداري برسد.

هيربد معصومي در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره لزوم افزايش فضاهاي تفريحي و گردش‌گري در تهران گفت: در حال حاضر تهراني‌ها امكانات مناسبي براي تفريح و تفرج ندارد، در حالي‌كه افزايش فضاهاي فرهنگي آرامش روحي شهروندان تهراني را به‌همراه خواهد داشت.


او با اشاره به‌اين‌كه فضاهاي تفريحي همانند فضاي سبز بايد از سرانه استاندارد برخوردار شود، به‌سياست‌هاي شهردار تهران در راستاي افزايش اين سرانه‌ها اشاره كرد و گفت: قطعا با توجه به‌اين سياست‌ها، تهران از يك وضعيت مناسب در آينده برخوردار خواهد شد.


معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران احداث بوستان ولايت و تكميل مجموعه‌هاي اراضي عباس‌آباد را بخشي از اين برنامه‌ها برشمرد و تصريح كرد: شهربازي «هزار و يك‌شهر» نيز در دامنه جنوبي البرز زير خط 1800 متري حريم تهران در دست احداث است كه تلاش داريم فاز اول آن تا نيمه دوم سال 91 به‌بهره‌برداري برسد.


او تصريح كرد: با توجه به مذاكراتي كه با مجري اين طرح داشته‌ايم، اميدواريم امكان بهره‌برداري از اين مجموعه بزرگ تا اين‌زمان فراهم شود تا شهروندان تهراني بتوانند به عنوان يك فضاي تفريحي و تفرجگاهي از آن استفاده كنند.


«هزار و يك‌شهر» و «آبشار» در دامنه جنوبي البرز

مجموعه «هزار و يک شهر» كه در ضلع شمال بزرگراه شهيد همت قرار دارد و با مشارکت شهرداري و بخش خصوصي در دست ساخت است، حدود 140 هکتار مساحت دارد که 50 هکتار از اين ميزان مساحت را شهربازي آن با زير بناي 55 هزار متر مربع در بر خواهد گرفت. اين شهربازي داراي 7 ديار و 83 جاذبه براي تمامي گروه‌هاي سني از ميان شهروندان است.


بر اساس اين گزارش، اواخر آبان نيز مجموعه تفرجگاهي آبشار تهران در دامنه جنوبي البرز با حضور شهردار تهران افتتاح شد. آبشار تهران در زميني به وسعت 70 هکتار احداث شده كه در فاز اول آن 8 برکه با مساحت 7500 متر مربع، پيست دوچرخه سواري به مساحت 5/1 کيلومتر، آبشار مصنوعي، فضاي بازي براي همه سنين، باغ‌هاي ايراني، 5 پارکينگ با ظرفيت 1500 خودرو، 5 آلاچيق، پياده راه و 70 سرويس بهداشتي به بهره برداري رسيده است.


گزارش تصويري/ مراسم کلنگ زني پروژه بزرگ هزار و يک شهر
گزارش تصويري/ افتتاح مجموعه تفرجگاهي آبشار تهران با حضور شهردار تهران

نظر شما