جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۱
کد خبر: ۴۵۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶
دو فيلم سينمايي «سعادت‌آباد» ساخته مازيار ميري و «يه حبه قند»‌ به کارگرداني رضا ميرکريمي در روزهاي پاييزي به سالن‌هاي سينما رونق بخشيدند.

به گزارش«شهر»، اين روزها هشت فيلم سينمايي روي پرده هستند که از اين تعداد فروش روزانه دو فيلم «سعادت‌آباد» و «يه حبه قند» نسبت به ساير آثار بالاتر است و اين فيلم‌ها مخاطبان بيشتري را راهي سالن‌هاي سينما مي‌کند.

 

نام فيلم و کارگردان تعداد سينما روزهاي نمايش فروش کل (ميليون تومان)
«سعادت‌آباد» مازيار ميري 25 16 383
«يه حبه قند» سيدرضا ميرکريمي 18 16 247.9
«پرتقال خوبي» سيروس الوند 19 2 18.5
«راه آبي ابريشم» محمد بزرگ‌نيا 21 9 50.5
«مرگ کسب و کار من است» امير ثقفي 7 9 13.9
«شکارچي شنبه» پرويز شيخ‌طادي 11 16 11.7
«تپلي» هوشنگ درويش‌پور 15 9 19.8
«شيش و بش» بهمن گودرزي 14 49 1.150 (ميليارد تومان)
 

 

«سعادت‌آباد» 25 سالن سينما در اختيار دارد و در مدت 16 روز نمايش 383 ميليون تومان فروخته است.

 

فيلم تازه مازيار ميري روايتي از زندگي به بحران رسيده سه زوج است که ليلا حاتمي، حامد بهداد، مهناز افشار، امير آقايي، هنگامه قاضياني و حسين ياري در آن بازي مي‌کنند.

 

تازه‌ترين ساخته رضا ميرکريمي که طبق شعار تبليغاتي آن پيشکشي به خانواده‌هاي ايراني است، 18 سالن سينما در اختيار دارد و در مدت 16 روز نمايش 247.9 ميليون تومان فروخته است.

 

«يه حبه قند»‌ در سينماي سرگروه استقلال اکران شده و همزمان با نمايش در تهران اکران آن در مشهد مقدس و زنجان نيز شروع شده است.

 

اين فيلم که به ماجراي زندگي يک خانواده سنتي ايراني در يزد مي‌پردازد، به واسطه ساختار متفاوت، حال وهوا و بازي‌هاي آن مورد توجه گروهي از منتقدان قرار گرفته است. رضا کيانيان، نگار جواهريان، ريما رامين‌فر، هدايت هاشمي، پريوش نظريه، نگار عابدي، اميرحسين آرمان و سعيد پورصميمي از بازيگران «يه حبه قند» هستند.

 

پس از نزديک به سه سال فيلم تازه‌اي از سيروس الوند به نمايش عمومي در آمده است: «پرتقال خوني» 19 سينما دارد و در مدت دو روز اکران 18.5 ميليون تومان فروخته است.

 

فريبرز عرب‌نيا، نيوشا ضيغمي، حامد بهداد، ويشکا آسايش، آهو خردمند و زيبا بروفه در اين فيلم بازي کرده‌اند و در خلاصه داستان آن آمده : «والا رادمنش در آستانه جدايي از همسرش است، در اين بين دختر جواني به نام ترمه براي طراحي دکور دفتر کارش مي‌آيد و رفته رفته اين آشنايي به شکل‌گيري رابطه‌اي عاطفي مي‌انجامد.»

 

«راه آبي ابريشم»‌ به عنوان يکي از پروژه‌هاي بزرگ سينمايي در سال‌هاي اخير بالاخره از چهارشنبه دو هفته قبل 27 مهرماه روي پرده رفت و در مدت 9 روز نمايش 50.5 ميليون تومان فروخت. اين فيلم 21 سالن سينما در اختيار دارد.

 

در «راه آبي ابريشم» بازيگراني چون عزت‌الله انتظامي، رضا کيانيان، بهرام رادان، داريوش ارجمند و پگاه آهنگراني حضور دارند. داستان «راه آبي ابريشم»‌ درباره يک ناخداي ايراني است که تصميم مي گيرد براي اولين بار مال‌التجاره با ارزشي را با عبور از ميانه اقيانوس هند به چين برساند و در اين سفر که از خليج فارس آغاز مي‌شود، اتفاقات مختلفي رخ مي‌دهد.

 

«مرگ کسب و کار من است» نخستين فيلم سينمايي امير ثقفي در هفت سينما روي پرده است و در مدت 9 روز اکران 13.9 ميليون تومان فروش داشته است.

 

اين فيلم با بازي پژمان بازغي، امير آقايي، ماه‌چهره خليلي و مريم بوباني ماجراي سه مرد است که براي سرقت با يکديگر همراه مي‌شوند.

 

فيلم تازه پرويز شيخ‌طادي با عنوان «شکارچي شنبه» با در اختيار داشتن 11 سالن سينما و در مدت 16 روز نمايش 11.7 ميليون تومان فروخته است. علي نصيريان، اميريل ارجمند و دارين حمسه در اين فيلم که داستان سفر کودکي در ميان اقوام مختلف است، بازي مي‌کنند.

 

فيلم سينمايي «تپلي» به کارگرداني هوشنگ درويش‌پور در 15 سينما روي پرده است و بعد از 9 روز نمايش 19.8 ميليون تومان فروخته است. بهنام قرباني، چنگيز وثوقي، فلور نظري، رامتين شايان در اين فيلم که مخاطب آن کودکان و نوجوانان هستند بازي مي‌کنند.

 

«شيش و بش» با در دست داشتن 14 سينما و پس از 49 روز نمايش يک ميليارد و 150 ميليون تومان فروخته است. محمدرضا گلزار و امين حيايي نقش‌هاي اصلي اين فيلم را بازي مي‌کنند که درباره درگيري دو رفيق است.

 

 

منبع: خبرآنلاين

نظر شما