پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۰۱
کد خبر: ۴۵۷۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۹
معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري جلسه شورايعالي اجتماعي، فرهنگي، هنري- ورزشي با رياست دکتر محمد باقر قاليباف شهردار تهران خبر داد و گفت : در اين جلسه برنامه هاي شهرداري تهران در دهه ولايت و ماه هاي محرم و صفر تشريح و مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد محمدهادي ايازي در تشريح محورهاي جلسه شوراي عالي اجتماعي، فرهنگي، هنري، ورزشي که به رياست دکتر محمدباقر قاليباف، شهردار تهران برگزار شد، ضمن بيان اين مطلب افزود: ويژه‌برنامه هاي دهه ولايت به مناسبت گرامي داشت روز عرفه و اعياد قربان و غدير خم از 15 آبان در تمامي مناطق 22 گانه شهر تهران آغاز خواهد شد و تا 25 آبان ماه ادامه مي‌يابد.


او با اشاره به جزئيات برنامه‌هاي پيش بيني شده شهرداري تهران در ايام دهه ولايت گفت: بيش از 49 عنوان برنامه با محوريت فضاسازي شهر تهران در دهه ولايت، ويژه برنامه هاي استقبال از دهه ولايت، جشن‌هاي دهه ولايت، برگزاري برنامه هاي نمايشگاهي و تجسمي، مسابقات فرهنگي و اجتماعي و ورزشي و توليد محصولات فرهنگي در اين ايام توسط شهرداري مناطق و کليه سازمان هاي تابعه شهرداري تهران برگزار خواهند شد.


ويژه‌برنامه‌هاي دهه ولايت در 6 محور

معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با بيان جزئيات موضوعي محورهاي 6 گانه ويژه برنامه شهرداري تهران در ايام دهه ولايت تصريح کرد: چراغاني و آذين بندي، نورافشاني، طراحي، چاپ ونصب پرچم، احتزار بالن‌هاي فرهنگي با شعارهاي مذهبي، آذين بندي برج ميلاد و برج آزادي به عنوان نمادهاي شهر تهران، تلويزيون‌هاي شهري، هويت بخشي به سيماي بصري شهر و فضاسازي تبليغي مهمترين برنامه هاي محور فضاسازي شهر تهران محسوب مي شوند.


او از برگزاري مراسم دعاي عرفه در 1200 مسجد شهرتهران خبر داد و گفت: برگزاري مراسم دعاي روح بخش عرفه در روز نهم ذي الحجه در 1200 مسجد و انجام برنامه هاي مربوط به جشنواره شمسه نهج البلاغه عناوين اصلي ويژه برنامه هاي استقبال از دهه ولايت را به خوداختصاص داده اند.


تكريم سادات در 1200 مسجد تهران

ايازي همچنين از برگزاري جشن بزرگ ولايت و امامت ويژه تکريم سادات خبر داد و افزود: به منظور تکريم سادات جشن بزرگ ولايت و امامت ايام دهه ولايت برگزار خواهد شد. برگزاري جشن هاي سراسري دهه ولايت و امامت در 1200 مسجد شهر تهران و مسابقه خطبه خواني غدير، مولودي خواني در سيستم هاي صوتي بوستان هاي شهر تهران در ايام دهه ولايت از ديگر برنامه هاي پيش بيني شده براي اين ايام به شمار مي روند.


او عنوان کرد: در اين ايام 8 عنوان برنامه هاي نمايشگاهي و تجسمي و 7 عنوان مسابقه فرهنگي و اجتماعي و ورزشي و 8 عنوان محصول فرهنگي با محوريت ترويج پيام غدير و ولايت برگزار خواهد شد.

15 ويژه‌برنامه حسيني

معاون اموراجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به برنامه هاي پيش بيني شده مديريت شهري در ايام محرم و صفر گفت: با توجه به اينکه شهرداري تهران متولي ترسيم فضاي عمومي شهر در مناسبت ها و ارايه ترويج فرهنگ مذهبي وديني است. در اين جلسه برنامه ها و تدابير پيش بيني شده سازمان‌هاي تابعه شهرداري تهران در ايام محرم و صفر مورد بررسي قرار گرفت و جزئيات بيش از 15 عنوان برنامه در اين ايام تشريح شد.


وي افزود: تدبيري اتخاذ شده است تا در آخرين روزهاي منتهي به شروع ايام محرم پرچم سياه در تمامي مناطق شهر تهران به احتزاز درآيد. برگزاري مراسم آييني، نمايشگاه‌هاي هنري و تجسمي، نمايشگاه ويژه عاشورا، گردهمايي بانوان عاشورايي، مراسم تعزيه خواني، همايش حماسه عاشورا در برج ميلاد، ويژه‌برنامه‌هايي در باغ موزه دفاع مقدس، نصب پرچم سياه در اماکن تجاري نظير مغازه ها و برگزاري مراسم ويژه عاشورا درميدان امام حسين مهمترين عناوين برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت ايام محرم و صفر را به خود اختصاص داده اند.


رايحه «عطر سيب» در تهران

محمد هادي ايازي ادامه داد: که باتوجه به تجربه سال‌هاي گذشته نمايشگاه عطر سيب با منظور حمايت فرهنگي از هيات ها و حسينيه ها برگزار خواهد شد که در اين نمايشگاه محصولات فرهنگي و عزاداري توزيع مي شود که دراين مورد از پيشنهاد خادمان حسينيه ها و هيات ها استقبال مي کنيم. انتشار کتب و نرم افزارهايي با موضوع فرهنگ عاشوراي حسيني از جمله برنامه هايي است که در حوزه فرهنگي به منظور معرفي و ترويج فرهنگ عاشورا تهيه و در اختيار شهروندان قرار خواهد گرفت.


او در توضيح بيشتر برنامه هاي ايام تاسوعا و عاشورا گفت: روز تاسوعا ويژه برنامه‌اي براي جانبازان توسط سازمان ورزش برگزار خواهد شد. برنامه اي با عنوان نوگلان حسيني برگزار مي شود. در ايام محرم مراسم تعزيه خواني در فرهنگسراي خاوران و برنامه مکتب الحسين باهدف معرفي اهداف و برنامه هاي اباعبدالحسين در فرهنگسرا رازي برگزار خواهد شد.


20 روز عزاداري بدون تبليغات تجاري در تهران

معاون شهردار تهران افزود: همچنين اين شورا تصويب کرد که در 10 روز اول محرم و 10 روز آخر صفر در سطح شهر تبليغات تجاري نخواهيم داشت. علاوه بر اين به منظور بزرگداشت مقام حضرت مسلم مراسمي با عنوان سياه پوشان روز شهادت آن بزرگوار گرامي داشته خواهد شد و در عصر روز عاشورا برنامه اي با عنوان يلداي کاروان در تالار وزارت کشور برگزار خواهد شد که از جمله برنامه هاي متفاوت امسال در محرم و صفر خواهد بود.


او اضافه كرد: هفته بسيج درتقارن با آستانه محرم قرار دارد و ويژه برنامه‌هايي نيز براي اين هفته نيز در نظر گرفته شده است که جزئيات آن متعاقبا اطلاع رساني خواهد شد.

نظر شما