شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۲۴
کد خبر: ۴۶۱۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۷
تهراني‌ها پا به توپ مي‌شوند
مديركل فرهنگي شهرداري تهران با اشاره به‌برنامه‌هاي شهرداري براي دهه ولايت و عيد غدير گفت: شهرداري تهران تلاش دارد ضمن آشناكردن جوانان با مفاهيم اسلامي، زمينه شادي و نشاط شهروندان را در اين ايام فراهم كند.

عبادالله رمضاني در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» با اشاره به‌برنامه‌هاي دهه ولايت شهرداري تهران گفت: ويژه‌برنامه‌هاي دهه ولايت از روز عرفه آغاز شده و اين ويژه‌برنامه‌ها تا عيد غدير خم ادامه مي‌يابد.


او با بيان اين كه برنامه‌هايي نيز براي استقبال از دهه ولايت برگزار شده، افزود: برگزاري دعاي روح‌بخش عرفه در 1200 مسجد شهر تهران، ارسال پيامك به شهروندان تهراني و برپايي ايستگاه‌هاي فرهنگي و اهداي شاخه گل به‌نمازگزاران عيد سعيد قربان بخشي از اين برنامه‌ها بوده است.


مديركل فرهنگي شهرداري تهران با بيان اين كه اين برنامه‌ها با همكاري سازمان‌ها و نهادهاي مختلف شهرداري تهران برگزار مي‌شود، گفت: عيد غدير از اعياد بزرگ اسلام و حتي به‌گفته امام خميني (ره) بالاترين آنهاست، لذا شهرداري تهران تلاش دارد ضمن آشناكردن جوانان با مفاهيم اسلامي، زمينه شادي و نشاط شهروندان را در اين ايام فراهم كند.


او به‌برخي از فضاسازي‌هاي شهر تهران در ميان دو عيد بزرگ اشاره كرد و گفت: چراغاني و آذين‌بندي، نورافشاني در سطح شهر، بالن‌هاي فرهنگي و بهره‌گيري از تلويزيون‌هاي شهري بخشي از اين برنامه‌ها بوده است. ضمن اين‌كه نورافشاني برج ميلاد در شب اعياد قربان و غدير نيز در اين راستا صورت مي‌گيرد.


رمضاني افزود: هم‌چنين تجليل و تكريم از سادات نيز در اين دهه مدنظر قرار گرفته است كه در اين راستا از سادات شهرداري تهران و خانواده شهدا و ايثاگران سادات نيز مدنظر است.


او مراسم تجليل از مترجمان نهج‌البلاغه و مراسم نكوداشت علامه اميني را از ديگر برنامه‌هاي دهه ولايت برشمرد و گفت: جشن بزرگ ولايت و امامت با حضور شهردار تهران، جشن ويژه باستاني‌كاران، برگزاري 4 جشن ويژه در برج ميلاد و برپايي جشن با حضور رانندگان زحمت‌كش شركت واحد اتوبوس‌راني تاكسي‌راني و راهبران قطارهاي مترو نيز در اين ايام برگزار مي‌شود.


به‌گفته مديركل فرهنگي شهرداري تهران ، 1200 جشن در مساجد و بوستان‌هاي شهر و 220 جشن در مدارس پسرانه و دخترانه نيز برگزار مي شود.


او برپايي نمايشگه‌هاي متناسب با اين ايام را از ديگر برنامه‌ها عنوان كرد و گفت: برگزاري نمايشگاه عكس و آثار خوشنويسي با محوريت غدير، برپايي خيابان هنر در بوستان ولايت از جمله اين برنامه‌هاست.


رمضاني برگزاري مسابقات فرهنگي، اجتماعي و ورزشي را از ديگر برنامه‌هاي دهه ولايت برشمرد و گفت: برگزاري جام غدير در رسته‌هاي فوتبال، فوتسال، واليبال و پينگ پونگ و همايش‌هاي پايده‌روي با كوهپيمايي و تجليل از مدال‌اوران ورزشي مناطق مختلف بخشي از اين برنامه‌هاست.

نظر شما