جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۹
کد خبر: ۴۶۳۷۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰
سياست‌هاي کلان سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران در حوزه کتاب(1)
معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران دغدغه‌هاي اين سازمان در حوزه کتاب را با سياست‌هاي تاثيرگذاري چون خريد کتاب و قراردادن تازه‌ترين‌هاي آن در فهرست خريد کتابخانه‌هاي سازمان پاسخ مي‌گويد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، واحد برنامه‌ريزي امور کتابخانه‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با توجه به ضرورت توجه ويژه سازمان به حوزه کتاب، ضرورت انسجام در تدوين برنامه‌ها، ضرورت مديريت متمرکز برنامه‌هاي اجرايي در حوزه كتاب و پرهيز از ارائه برنامه‌هاي تکراري، مقطعي و پراكنده در حوزه کتاب فعاليت‌هاي خود را برنامه‌ريزي مي‌کند.

هدف از اين فعاليت‌ها عموما ارائه برنامه‌هاي هدفمند و زود بازده، تعريف برنامه‌هاي زير بنايي و ماندگار با استفاده از تکنيک‌هاي جديد و تبيين اهميت کتاب به عنوان سياست راهبردي سازمان است.

خريد کتاب يکي از مهم‌ترين فعاليت‌‌هاي واحد برنامه‌ريزي امور کتابخانه‌ها در معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران است.



اين اقدام به منظور تأمين منابع كتابخانه‌ها به واسطه كارشناسي محتوايي كتاب، اهداي كتاب به مدارس، مساجد و مراكز فرهنگي هنري براي تجهيز كتابخانه‌هاي اين مراکز، تأمين جوايز مسابقات كتابخواني در مراكز و ستاد سازمان، اهدا در همايش‌‌ها و گردهمايي‌ها و همچنين ارائه در نمايشگاه‌هايي چون «ياد يارمهربان» صورت مي‌گيرد.

يکي از فوايد طرح «خريد کتاب» خريد هدفمند و برنامه‌ريزي شده بر اساس نياز واقعي مخاطبان كتابخانه‌هاست. اين طرح همچنين سبب کاهش هزينه خريد كلان نسبت به خريد جزئي و پراكنده كتاب شده و كتاب‌هاي جديد الانتشار را نيز به‌طور مرتب در فهرست خريد کتابخانه‌ها قرار مي‌‌دهد.

نظر شما