شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۰
کد خبر: ۴۶۶۸۷
|
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از برگزاري اولين دوره آموزش آشنايي با مسايل روز اجتماعي و فرهنگي ويژه طلاب خبر داد.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي معاونت امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، حجت الاسلام والمسلمين امرودي ضمن اعلام اين خبر افزود: در تابستان سال جاري در برنامه اي كه با مشاركت شركت بهره برداري مترو تهران برگزار شد تعدادي از اين طلاب در ايستگاه‌هاي مترو مستقر شده و به مسائل و مشكلات شهروندان پاسخ گفتند كه با استقبال بسيار خوب شهروندان مواجه شد و حضور ايشان به مطلوب ساختن فضا كمك كرد.


او افزود: در دسترس بودن ايشان براي پاسخ به سوالات و استقبال گسترده مردم از اين حضور و سوالات متنوعي كه مطرح شد، نشان داد كه يك نياز در سطح كلان شهر تهران تحت عنوان پاسخگويي در حوزه ديني، بهداشت ديني، رواني و اجتماعي و فرهنگي وجود دارد.


قائم مقام معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران گفت: با توجه به اين تجربه موفق در سه ماهه تابستان خصوصاً در ايام ماههاي رمضان و شعبان و ايام عيد قربان در اين اماكن و همچنين ميادين تره بار و علاقه مندي شهروندان به اين طرح كه از جمله خصوصيات آن در دسترس بودن طلاب براي پاسخگويي به سوالات قاطبه مردم بود، ‌به نظر مي رسيد، وجود يك سازماندهي براي اين امر مي تواند نياز مردم تهران را جواب دهد.


او ادامه داد: لذا با طرح موضوع در شوراي امر به معروف و نهي از منكر ، بار ديگر با گروههاي كه در اين طرح زحمت كشيده بودند و تسلط لازم را داشتند ارتباط برقرار شد و قرار شد دوستان با يك سازماندهي جديد و انرژي تازه و اطلاعات بيشتر از مسائل، مشكلات و ويژگيهاي شهرتهران آموزش ببينند تا بتوانند در اين موارد بهتر وارد شوند


حجت الاسلام والمسلمين امرودي گفت: ‌دوره اي كه مد نظر است يك روزه  با هدف سازماندهي و آشنايي طلاب با مشكلات و مسائل شهر تهران برگزار مي شود و مواردي نظير حجاب و عفاف، اعتياد، تكديگري، دختران فرار و آسيب‌هايي كه در شهر تهران مشاهده مي شود مفاد درسي اين دوره را تشکيل مي دهد.


او ادامه داد: در اين دوره سخنراناني از اساتيد، روانشناسان برجسته، و مسئولان حوزه آسيب‌هاي اجتماعي و فرهنگي، حوزه فرهنگي قوه قضائيه، مسئولين فرهنگي شهرداري تهران و رئيس سازمان تبليغات اسلامي حضور خواهند داشت.


اين مسئول شهرداري تهران همچنين ادامه داد: وظيفه ذاتي طلاب علوم ديني تبليغ و نشر عقايد و اخلاق اسلامي و پاسخ به موارد مورد نياز مردم است . در جهت رفع اين نياز براي اينكه اطلاعات راحت تر و با سهولت بيشتري در اختيار مردم قرار گيرد از اين وظيفه ذاتي كمك گرفته شده و طلاب انقلابي، متدين، متعهد، با سواد و مسلط در حوزه هاي مختلف علوم انساني براي اين امر گزينش خواهند شد.

نظر شما