جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۴۶۷۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۸
مدير کل حريم شهرداري تهران با بيان اين که طرح جامع حريم تهران براي نخستين بار در تاريخ پايتخت تهيه شده است،گفت: طرح جامع حريم، بهمن ماه براي تصويب به شورا ارائه مي شود و با ابلاغ و اجراي اين طرح، هيچ مستحدثه اي در عرصه حريم براي بخش حقيقي و حقوقي انجام نمي شود و همه اقدامات ، تنها بر اساس طرح جامع و تفصيلي حريم شهر خواهد بود.

به‌گزارش «شهر» به‌نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، سيد صباح‌الدين متقي با بيان اين مطلب گفت: طرح جامع حريم شهر تهران هم اکنون آماده شده است و در بهمن ماه براي بررسي و ارزيابي به شوراي اسلامي شهر ارائه مي‌شود.


او افزود: در اجراي طرح جامع حريم تهران، آموزش ها به مناطق، گروه‌هاي هدف مانند فدراسيون‌هاي ورزشي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد داده شده تا بتوان در اجراي بهتر اين طرح از اين پتانسيل استفاده کرد.


مدير کل حريم تهران در ادامه خاطر نشان کرد: طرح جامع شهر تهران از نظر مطالعاتي به اتمام رسيده و در حال بررسي نهايي است و اميدواريم با ارائه به شوراي شهر و تاييد نهايي ان اجرايي شود.


او با اشاره به جزئيات اين طرح اظهار کرد: طرح جامع حريم تهران براي نخستين بار در پايتخت کشور تهيه شده است و به عنوان اسناد فرادست همانند طرح جامع تهران مورد استفاده ارگان ها و سازمان هاي مختلف قرار مي گيرد.


متقي با بيان اين‌که اين طرح پس از تصويب شوراي شهر لازم الاجرا خواهد شد، افزود: با ابلاغ و اجراي اين طرح، هيچ مستحدثه اي در عرصه حريم براي بخش حقيقي و حقوقي انجام نمي‌شود و همه اقدامات، تنها بر اساس طرح جامع و تفصيلي حريم شهر خواهد بود .


او تهيه اين طرح را گام مهمي براي شهر تهران دانست و افزود: با تهيه اين طرح، همه اقدامات در عرصه حريم مبتني بر اسناد فرادست و با غلبه فضاي سبز، درختکاري و فراهم کردن بسترهاي گردشگري و تفرج گاهي براي شهروندان مي‌شود.


اين مديركل معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران ابراز اميدواري کرد تا با اجراي اين طرح، تهران بيش از اين گسترش نيابد و همچنين برنامه هاي مناسب براي استفاده اوقات فراغت شهروندان برنامه ريزي و اجرا شود.

نظر شما