جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۶۹۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۳
مدير موسسه هنرهاي تصويري سوره از توزيع فيلم سينمايي «سيزده 59» ساخته سامان سالور، در شبکه نمايش خانگي خبر داد.

به گزارش «شهر»، حميد اميريان فرد با اعلام اين خبر گفت: هم اکنون کار توليد و بسته بندي اين فيلم توسط موسسه هنرهاي تصويري سوره، به پايان رسيده و براي پخش کننده ارسال شده است و فيلم تا هفته آينده در کل کشور توزيع خواهد شد.

 

"سيزده 59" فيلمي با موضوع دفاع مقدس و مسائل پس از جنگ است که با نگاه و سوژه اي متفاوت در بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر حضور پيدا کرد و با نظرات متفاوتي مواجه شد. در اين فيلم يک مجروح جنگي پس از بيست سال از کما بيرون مي آيد و مواجهه با دنياي امروز در مقايسه با شرايط روزهاي جنگ، براي او غيرقابل پذيرش است.

 

اين تنها فيلم سامان سالور است که پس از فيلم هاي "ساکنان سرزمين سکوت"، "چند کيلو خرما براي مراسم تدفين" و "ترانه تنهايي تهران"، شانس اکران عمومي پيدا کرد. از اين ميان فيلم "چند کيلو خرما..." هم چندي پيش روانه شبکه نمايش خانگي شد.

 

پرويز پرستويي، جمشيد مشايخي، فرهاد اصلاني، شاهرخ فروتنيان، عليرضا اوسيوند، صابر ابر، مهران احمدي، دريا آشوري، ابوالفضل شاه‌کرم، افسانه چهره‌آزاد، سعيد ابراهيمي‌فر، سيروس هستي، حسين سليماني و... از بازيگران "سيزده 59" هستند. نويسنده و کارگردان "سيزده 59" سامان سالور و تهيه کننده آن جواد نوروز بيگي است.

 

 

منبع:مهر

نظر شما