جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۴۷۲۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۱
برنامه‌هاي مراکز فرهنگي هنري منطقه 22 اعلام شد
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 از برگزاري 20 برنامه شاخص فرهنگي، هنري، آموزشي، تفريحي و سرگرمي در اين منطقه ويژه فصل زمستان خبر داد.

اكبر بختياري در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه اين برنامه‌ها با توجه به ايام محرم با مسابقه «انواري از رضوانـ ويژه نوجوانان آغاز مي‌شود، گفت: اين مسابقه به منظور ترويج فرهنگ مطالعه و آشنايي هرچه بيشتر نوجوانان با فلسفه عاشورا و قيام امام حسين(ع) بصورت مسابقه‌اي از دست نوشته‌هاي آنان در توصيف يکي از شخصيت‌هاي تأثيرگذار در نهضت حسيني با طراحي کاربرگ‌هايي خاص از 4 دي ماه از سوي کتابخانه شيخ مفيد برگزار مي‌شود.


رييس فرهنگسراي تهران درباره ديگر برنامه‌هاي ويژه محرم و اربعين حسيني گفت : لالايي هاي عاشورايي، روايت داستان عاشورا همراه با تکنيک ماسک به کارگرداني محمود اکبر شاهي 20 دي ماه در کتابخانه سيدالشهدا (ع) ميزبان سوگواران حسيني است و «کاروان خورشيد» نيز عنوان نشستي است که درآن محمدحسين رجبي دواني پژوهشگر تاريخ اسلام به بررسي وقايع عاشورا تا اربعين با محوريت حضرت زينب (س) مي‌پردازد و اين برنامه نيز 20 دي ماه و در آستانه اربعين حسيني در فرهنگسراي تهران برگزار خواهد شد.


وي «چراغ هدايت» را از ديگر برنامه‌هاي ماه نخست فصل زمستان اعلام کرد و اظهار داشت: اين نشست موضوعي در خصوص زندگينامه و پندهاي حکيمانه عالمان عرفان مانند سيد علي قاضي، رجبعلي خياط و مقدس اردبيلي و تبيين نصايح و اندرزهاي حکيمانه آن بزرگواران و سرمشق قرار دادن آنان در زندگي و نقش و تاثير آن در مراحل زندگي است که 11 دي ماه در خانه فرهنگ گرمدره برگزار مي‌شود. همچنين متناسب با حال و هواي معنوي اين ايام کتابخانه پرتو، تور يكروزه بازديد علاقمندان از محل رسانه‌هاي ديني و قرآني را برگزار مي‌کند.

بختياري از نشست کارگاهي «كليدهاي طلايي» به عنوان شاخص‌ترين برنامه آموزشي و تربيتي دي ماه ياد کرد و افزود: اين نشست در پي ارائه الگوهاي رفتاري مناسب با دختران نوجوان، به والدين است و خانه فرهنگ امير کبير اين برنامه را در قالب دو نشست در روزهاي 21 و 28 دي ماه با حضور روانشناسان تربيتي و با محوريت موضوعي تغييرات جسمي و روحي دختران در دوران بلوغ و ارايه راهكارهاي آگاه سازي مطلوب، مراقبت و نظارت صحيح والدين در اين زمينه برگزار مي‌کند.


وي ادامه داد: کارگاه‌هاي نمايشي «از ايده تا اجرا» نيز زير نظر اساتيد نمايش از اول ديماه تا اواخر بهمن ماه در قالب کلاس‌هاي آموزشي و اجراهاي هنري هر پنج شنبه در فرهنگسراي تهران پذيراي علاقمندان است.


بختياري از برگزاري سلسله نشست‌هاي كارگاهي داستان نويسي به عنوان آغازگر ويژه برنامه‌هاي بهمن خبر داد و افزود: جلسات کارگاه آموزش داستان نويسي با دعوت از نويسندگان کودک و نوجوان از 10 بهمن ماه توسط کتابخانه پرتو آغاز مي‌شود و در قالب 5 نشست تا هشتم اسفند ادامه مي يابد. البته در 10 بهمن ماه ويژه برنامه‌هاي دهه فجر ما نيز با اهداي بسته فرهنگي به آزادگان منطقه با عنوان «پيك آزادگان» کليد مي خورد و اين برنامه توسط كتابخانه پندار و با هدف ارج نهادن به مقام و منزلت آزادگان برگزار مي شود. کتابخانه سيد الشهدا(ع) نيز به مناسبت ورود حضرت امام (ره) به ميهن اسلامي نمايش عروسکي «گلبانگ رهايي» در باره مبارزه با ظلم و پليدي را براي کودکان اجرا مي‌کند و اين نمايش 12 بهمن ماه ميزبان علاقمندان است.



به گفته رييس فرهنگسراي تهران تور بازديد دانش آموزان از کاخ گلستان و اجراي مسابقه فرهنگي هنري و اهداي جوايز در اين مکان از ديگر برنامه‌هاي ويژه دهه فجر است که 13 بهمن از سوي خانه فرهنگ گرمدره برگزار خواهد شد و «از ميلاد تا ميلاد» نيز عنوان برنامه جشني است که توسط فرهنگسراي تهران و به مناسبت سالگرد پيمان تاريخي همافران ارتش با امام خميني (ره) در تاريخ 19 بهمن برگزار مي‌شود. در اين برنامه ميهمانان ويژه، خانم حكمت همسر شهيد بابايي خلبان قهرمان کشورمان و آقاي شهاب حسيني بازيگر نقش آن شهيد را در سريال شوق پرواز حضور خواهند داشت.



وي از برنامه آموزشي و کارگاهي «روزه عشق» به عنوان آخرين برنامه شاخص بهمن ماه نام برد و گفت: اين برنامه با هدف تعالي سبک زندگي و در قالب همايش «يک کتاب، يک نويسنده» با عنوان « روزه عشق» نوشته دکتر احمد حلت برگزار مي‌شود.


مدير مراکز فرهنگي هنري منطقه 22 «سربازان رايانه‌اي و هويت نوجوانان» را عنوان ويژه برنامه آغازين اسفند ماه ذکر کرد و افزود: بازي‌هاي رايانه‌اي امروزه به سربازان فرهنگي مجازي، قدرتمند و جذاب ناتوي فرهنگي تبديل شده‌اند كه در حال تخريب و تغيير تدريجي ارزش‌ها و هنجارهاي جامعه اسلامي هستند و اين برنامه آموزشي و کارگاهي با محوريت موضوعي نقش والدين در مراقبت و نظارت بر كودكان و نوجوانان و راهكارهاي پيشگيري و كاهش آسيب‌هاي بازي هاي رايانه اي اول اسفند ماه در خانه فرهنگ اميرکبير ميزبان پدر و مادرها خواهد بود.



وي ادامه داد: «آيين زندگي» عنوان نشستي آموزشي و تربيتي است که با موضوع رهنمودهاي تربيتي براي همسران بخصوص درباره راهکارهاي شاد زيستن همسران در کانون گرم خانواده باحضور دکتر شاهين فرهنگ روانشناس و استاد دانشگاه شهيدبهشتي در تاريخ 8 اسفند ماه درخانه فرهنگ گرمدره برگزار مي شود. «تربيت صالحين» نيز برنامه‌اي است که با حضور دکتر غلامعلي افروز روان شناس و استاد دانشگاه تهران همزمان با روز تربيت اسلامي در تاريخ 9 اسفند در فرهنگسراي تهران برگزار خواهد شد.


بختياري برنامه «بازخواني يك پرونده» را عنوان برنامه آموزشي ديگر اسفند ماه ذکر کرد و اظهار داشت: در اين برنامه از يكي از كارشناسان نيروي انتظامي دعوت به عمل مي آيد تا يكي از پرونده هاي مربوط به اعتياد و مواد مخدر را براي مخاطبين بازخواني كرده و علل و نتايج اين معضل بزرگ اجتماعي را بررسي كند. اين برنامه بامشارکت معاونت اجتماعي نيروي انتظامي دهم اسفند ماه از سوي کتابخانه پندار برگزار مي‌شود.



به گفته وي «زمين سبز، آسمان پاک» عنوان برنامه‌اي زيست محيطي است که به مناسبت روز درختکاري از سوي فرهنگسراي تهران باهماهنگي شهرداري منطقه 22 بر گزار مي‌شود در آن با آموزش کاشت نهال به دانش آموزان تعداد زيادي نهال نيز توسط آنان کاشته مي‌شود.


رييس فرهنگسراي تهران برنامه شاد خيمه شب بازي با حضور عمونوروز، مبارك و ننه سرما را پايان بخش ويژه برنامه هاي زمستاني مراکز فرهنگي هنري منطقه 22 اعلام کرد و گفت : در اين برنامه نمايشي شاد و موزيکال که به كارگرداني خانم سميه گلباز در تاريخ 23 اسفند در خانه فرهنگ اميرکبير برگزار مي‌شود با زمستان خداحافظي کرده و به استقبال بهار خواهيم رفت.

نظر شما