يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۶
کد خبر: ۴۷۲۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
در گلستان «ازميان شيشه‌هاي خيس» ،«يخ» در راه ابريشم، «تا سر حد امکان» در مهر و «چرخ زندگي» و «رها در فضاهايي بي انتها» از جمله نمايشگاه‌هايي‌اند كه در گالري‌هاي مختلف تهران از جمعه-25 آذر- گشايش خواهند يافت و ميزبان هنرمندان و هنردوستان خواهند بود.

تكرار كورا در گالري آران 

مروري بر نمايشي ده روزه به همراه نمايش ويديويياز اجراي چيدمان «کورا؛ فراز و فرود اپلستيسيزم» باربد گلشيري اجرا شده در چهارميندوسالانه هنر  مسکو در گالري ملي سُليانکابا کيوريتوري کاتيا کريلُوا، از روز جمعه 25 آذر در گالري آران صورت خواهد گرفت.

مله‌ويچ درباره نمايشگاهِ «0، 10 : آخريننمايشگاه نقاشي فوتوريستي» در نامه‌اي به دوستي نوشت: راستش را بخواهي، من از قبلهيچ نقشه‌اي براي اين، به قول تو، «اينستاليشن» نداشتم. اتفاق محض بود. فقط مي‌دانستمکه چهارگوش سياه بايد کنج سقف باشد. هيچ چيز ديگري مهم نبود. وقتي داشتم نقاشي‌هايسوپرماتيستي‌ام را اين‌جا و آن‌جا آويزان مي‌کردم، هيچ فکرش را نمي‌کردم که عکس ايناينستاليشن اين‌قدر مشهور شود و در صدها کتاب و گزارش چاپ شود. حتي يکي ازهمکارانم در يکي از نقاشي‌هايش آن را «نقل» کرده است. حالا ديگر يادم نمي‌آيد کهچه کسي اين عکس را گرفت، اما خوب يک عکس است ديگر، عکسِ سياه و سفيد. بدون رنگ!گمان مي‌کنم که اين عکس ديگر دارد از نقاشي‌هاي سوپرماتيستي‌ام مهم‌تر مي‌شود! همينشد که  سال‌هاست دارم فکر مي‌کنم که بايدآن نمايشگاه را دوباره برگزار کنم.

برخلاف تکرارها و لوپ‌هاي کامل و بي‌نقصي کهگلشيري «لايتغيّر» خوانده، لوپِ صورِ حلزوني آثار او (تکرارهايي که او «رقّت‌بار»و «غير اسطوره‌اي» و «سکولار» ناميده) به درون فرومي‌کاهد و تحليل مي‌رود و  وخيم‌تر و وخيم‌تر مي‌شود، به نيستي ميل مي‌کندبي‌آن‌که در آغاز و تولدي دوباره طمع ببندد.

در نمايشِ اپلستيک ِ «کورا؛ فراز و فروداپلستيسيزم»، گلشيري نمايشگاه مله‌ويچ را تکرار مي‌کند. خود را بر بلندترين ستيغامکانات هنر و در عين حال در تهي‌ترين مغاکاي آن محبوس مي‌کند: چهارگوشِ سياه ­ 1915.

اين نمايشگاه روز جمعه 25 آذر ساعت 15 افتتاحمي‌شود و تا 30 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز جمعه‌‌هااز ساعت 11 تا 19 در گالري آران واقع در خيابان کريمخان، خيابانخردمند شمالي، کوچه دي، شماره 12 ديدن كنند.

 

هنرمندان معاصر قرقيزستان در اكو

نگارخانهمؤسسه فرهنگي اکو از روز جمعه 25 آذر ميزبان آثار نقاشي سه تن از هنرمندان معاصرقرقيزستان است و طي مراسمي نشان عالي هنري اکو به هنرمند برجسته اين کشور اهداخواهد شد.

ايننمايشگاه كه شامل 48 اثر از 26 هنرمند معاصر اين کشور خواهد بود با حضور سه تن ازهنرمندان بزرگ قرقيزستان، سفير اين کشور، رئيس مؤسسه فرهنگي اکو و جمعي ازهنرمندان ايران گشايش خواهد يافت.

قدرعلي‌اف،اوسوب علي‌اف و برديکيف هنرمنداني هستند که به نمايندگي صاحبان آثار ارائه شده درنمايشگاه در مراسم افتتاحيه حضور خواهند داشت. در مراسم گشايش نمايشگاه همچنينقرار است از ژومارت قدرعلي‌اف، هنرمند برجسته قرقيز تجليل شود و نشان عالي هنرياکو به او اهدا شود.

مراسمگشايش نمايشگاه نقاشي هنرمندان معاصر قرقيزستان و اهداي نشان عالي هنري اکو روزجمعه 25 آذر  از ساعت 16 در نگارخانه مؤسسهفرهنگي اکو برگزار مي‌شود. علاقمندان براي شرکت در اين مراسم مي‌توانند بهنگارخانه مؤسسه فرهنگي اکو واقع در خيابان اقدسيه، کوچه ناز، پلاک 10 مراجعه کنند.اين نمايشگاه تا پنجم دي ماه از يكشنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 20 و روزهايجمعه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان و علاقمندان خواهد بود.

چيدمان خاطره در گالري آن

نمايشگاه چيدمان سهند حساميان با عنوان «خاطره پايدار است» روز جمعه 25آذر از ساعت 16 تا 20 در گالري آن گشايش مي‌يابد.

اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 30 آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از جمعه تا چهارشنبه از ساعت 11 تا20 به گالري آن واقع در ونك، خيابان سئول، پلاك 40 مراجعه كنند.

 

پرفورمنس «خاورميانه» در گالري محسن

 

گالري محسن که اين روزها ميزبان نمايشگاه گروهي «مرز» است امروز 23 آذرماه درآخرين روز اين نمايشگاه شاهد پرفورمنس محمود نورايي با عنوان «خاورميانه» خواهدبود.

 

نمايشگاه گروهي ميکس مديا «مرز» که در برگيرنده 15 اثر از 15 هنرمند است، ازروز جمعه 18 آذرماه در گالري محسن برپا شده است.  در اين نمايشگاه تابلوهايياز مسعود عابدي با تکنيک اکريليک روي بوم، تبسم تهم با تکنيک مواد روي بوم، آسارهعکاشه با تکنيک پرينت روي کاغذ، سابرينا هوراک با تکنيک ترکيب مواد، علي مير آقاسيبا تکنيک ترکيب مواد روي بوم، حسين زينالپور با تکنيک اکريليک روي مقوا به رويديوار رفته است. «گمشده در جغرافيا»، «من آدم هستم»، «خانواده»، «دهکده جهاني»،«کلاس جغرافيا در کشور همسايه» و ...موضوعات اين آثار است.

 

در اين نمايشگاه و با موضوع «مرز» سه پرفورمنس نيز اجرا مي‌شود. چيدمان تعاملي «بيا» کاري از رضا بشيرراد تا روز دوشنبه 21 آذر در نمايشگاه اجرا شد.همچنين از روز دوشنبه تا چهارشنبه 23 آذرماه  پرفورمنس علي اتحاد از ساعت 18تا 20 اجرا مي‌شود و روز چهارشنبه 23 آذرماه نيز در آخرين روز اين نمايشگاهپرفورمنس محمود نورايي از ساعت 16 تا 18 به اجرا در خواهد آمد.   

 

همچنين در اين نمايشگاه گروهي مژده سجادي ويدئويي را به نمايش گذاشته و نغمهاصلاني و هما بذرافشان و بهار طاهري مشترکا ويدئوچيدمان «مرز» را به نمايش گذاشته‌اند.يک ويدئوي سياه و سفيد صامت نيز با همين مضمون توسط فرشاد تفرجي روي پرده در گالريبه نمايش گذاشته شده است.

 

در نهايت قرار است مخاطب اين نمايشگاه پس از چرخيدن در آن و قرارگرفتن در معرضانواع بيان‌هاي هنري با موضوع «مرز» خود را با محتوايي درگير ببيند که از منظرهايمختلفي مثل جغرافيا، تاريخ، فلسفه، روانشناسي و... مي‌توان در آن تامل کرد.

 

نمايشگاه گروهي مرز تا پايان امروز چهارشنبه 23 آذر ماه در گالري محسن واقع درخيابان ظفر شرقي، کوچه ناجي، خيابان فرزان، خيابان نوربخش، بلوار ميناي شرقي، پلاک42 ميزبان علاقمندان است.

 

 

فوتوسوفي  رهگذار در اعتماد

 

گالري اعتماد از روز جمعه 25 آذرماهساعت 15 تا 20 ميزبان پرفورمنسي از كيميا رهگذار خواهد بود.

خوزه پ وارگاس، نمايشگاه‌گردان اينن مايشگاه مي نويسد: «انديشه در پس فوتوسوفي عبارت است از خلق حيات جاودان، به شکلي که شخص با گرفتن تصويرها از طريق، تنها جهت دادن به نور، به موضوع‌هاي خود ماندگاريجاويدان مي‌بخشد. لحظه‌اي غفلت از زمان که تا ابد باقي خواهد ماند.»

 

اين نمايشگاه تا 30 آذر‌ماه همه‌روزهاز ساعت 15 تا 21 در گالري اعتماد واقع در خيابان با هنر(نياوران)، ميدان ياسر، خيابانصادقي قمي، خيابان بوکان(دو راهي سمت راست)، پلاک 4 پذيراي بازديدكنندگان خواهدبود.

 

 

از ميان شيشه‌هاي خيس در گلستان

 

گالري گلستان از روز جمعه 25 آذرميزبان نقاشي‌هاي رضا عنصري  باعنوان «ازميان شيشه‌هاي خيس» خواهد بود. ليلي گلستان آثار اين نقاش جوان را شاعرانه و تغزليخوانده است.  

 

اين نمايشگاه تا روز چهارشنبه 30 آذرادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند از شنبه تا چهارشنبه ساعت 16 تا 20 برايبازديد از اين آثار به گالري گلستان واقع در دروس، خيابان شهيد کماسايي، پلاک 34مراجعه کنند.

 

صلح و ايثار در گالري ترمه

 

هنرمندان جوان شهرهاي کاشان- اردبيل-دهدشت- بابل- تهران- رشت- اهواز و..........، پوسترهاي خود را با موضوع مقاومت، صلحو ايثار در نگارخانه ترمه به نمايش مي‌گذارند. اين آثار گرافيکي و با نگاه هنرمندانه به مقوله صلح خلق شده‌اند. همچنين کتاب نفيس صلح در قطع سلطاني مربوط به اين نمايشگاه در روز افتتاحيه رونمائي مي‌شود.

 

اين نمايشگاه روز جمعه 25 آذر ازساعت 16 تا 20 افتتاح مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اثار به گالريترمه واقع در ضلع شمال شرقي پل سيدخندان، پلاك 1287 مراجعه كنند.

 

 

«تار- ي»  در ماه

گالري ماه از 25 آذرماه آثار نقاشيشيما اسفندياري را ميزباني خواهد کرد.‌ اين مجموعه که بسياري از آثار آن‌ با تکنيکمنوپرينت خلق شده‌اند، «تار- ي» نام دارد و مراسم افتتاح آن روز 25 آذر از ساعت 16تا 21 در گالري ماه برگزار خواهد شد.

 

 

شيما اسفندياري متولد سال 1356 درتهران است. وي دانش‌آموخته رشته نقاشي در دانشگاه آزاد هنر و معماري تهران در مقطعکارشناسي است و در بينال طراحي موزه امام علي(ع) در سال 86 برگزيده شده است. ويعضو پيوسته انجمن هنرمندان نقاش ايران است و تاکنون پنج نمايشگاه انفرادي در ايرانو گرجستان برگزار کرده است.

 

 

 

شرکت در نمايشگاه‌هاي گروهي، بينال‌ها،آرت‌اکسپوها و آرت‌فرهاي متععد نيز در کارنامه کاري وي جلب توجه مي‌کند.‌

 

 

 

نمايشگاه تازه اين نقاش تا 6 دي‌ماهادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز يکشنبه‌ها از ساعت 15 تا19 به گالري ماه واقع در خيابان آفريقا(جردن)، خيابان گلستان، پلاک 26 مراجعهکنند.

 

يخ در راه ابريشم

 

همچنين نمايشگاه گروهي عکس با عنوان«يخ»،‌ مجموعه‌اي از آثار يحيي دهقانپور، مهران مهاجر، راميار منوچهرزاده،‌ مهردادنجم‌آبادي،‌علي ناجيان و حامد يغمائيان را از روز جمعه 25 آذرماه در گالري راهابريشم به نمايش مي‌گذارد.

 

 

 

مراسم افتتاح اين نمايشگاه ساعت 16تا 20 روز جمعه برگزار مي‌شود و علاقمندان مي‌توانند تا 12 دي‌ماه از شنبه تاچهارشنبه ساعت 15 تا 19 و پنجشنبه‌‌ها از ساعت 17 تا 20 به گالري راه ابريشم واقعدر فرمانيه، خيابان لواساني، پلاك 103 مراجعه کنند.

 

 

 

هايپر رئاليسم نوراني در اثر

 

گالري اثر از روز جمعه 18 آذرماهميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي هايپر رئاليسم امين نوراني با عنوان «عمل، در درونترديد» است. اين نمايشگاه تا هفتم دي‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانندهمه‌روزه به‌جز جمعه 25 آذر و 2 دي، از ساعت 11 تا 20 با مراجعه به گالري اثر واقعدر خيابان ايرانشهر، خيابان برفروشان، روبروي خانه هنرمندان، شماره 16، از اينآثار ديدن کنند.

 

 

 

تا سر حد امکان در ماه مهر

 

نمايشگاهي از مجسمه‌هاي رضا يحيايي،خالق «گنبد آسمان» برج ميلاد، با عنوان «تا سر حد امکان» از روز جمعه 18 آذرماه درگالري ماه مهر برپاست.

 

اين نمايشگاه تا پنجم دي‌ماه برپاخواهد بود و علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه به‌جز تعطيلات رسمي از ساعت 16 تا 20 ازاين آثار ديدن کنند. گالري ماه مهر در خيابان آفريقا(جردن)، کوچه نيلوفر، پلاک 7واقع است.

 

 

چرخ زندگي، رها در فضايي بي‌انتها

 

گالري شيرين از روز جمعه 18 آذرميزبان دو نمايشگاه نقاشي با عنوان‌هاي «چرخ زندگي» و «رها در فضاهايي بي انتها» است.معصومه عبيري‌نيا مجموعه آثارش با عنوان «چرخ زندگي» را از روز جمعه 18 آذرماه بهگالري شيرين برده است. اين نمايشگاه تا روز 30 آذرماه ادامه خواهد داشت وعلاقمندان مي‌توانند همه روزه از ساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين آثار به گالريشيرين واقع در خيابان ولنجک، کوچه هجدهم، پلاک 9 مراجعه کنند. همچنين از روز جمعه18 آذرماه نمايشگاهي از نقاشي‌هاي صفا حسيني با عنوان «رها در فضاهايي بي‌انتها»در گالري شيرين برپاست. اين نمايشگاه نيز تا پايان آذر ادامه خواهد داشت و همه‌روزهاز ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود.

 

 

 

گالري فروهر ميزبان يک پيشکسوت

 

نمايشگاه گزيده‌اي از آثار محسنوزيري‌مقدم از روز جمعه 18 آذر از ساعت 16 تا 20 در گالري فروهر برپاست. در ايننمايشگاه گزيده‌اي از نقاشي‌هاي يکي از پيشکسوتان نقاشي مدرنيست ايران به نمايشگذاشته شده است. محسن وزيري‌مقدم در سال 1303 در تهران متولد شده است. وي متعلق بهيکي از خانواده‌هاي ثروتمند و بزرگ تفرش است كه در دوران قاجار به دربار راهيافتند و به مقام‌هاي مهمي هم چون وزارت رسيدند.

 

وي در سال 1327 در رشته نقاشي ازدانشگاه تهران فارغ‌التحصيل شد و در سال 1334 تحصيل را در ايتاليا از سر گرفت. درسال 38 از آکادمي هنرهاي زيباي رم دانشنامه گرفت و در سال‌هاي 1958، 1960 و 1962در بينال بزرگ ونيز شرکت کرد.

 

وزيري‌مقدم نمايشگاه‌‌هاي انفراديبسياري برپا کرده و در نمايشگاه‌ةاي گروهي بسياري نيز حضور داشته است. وي همچنينعلاوه بر دريافت جوايز متعدد از جشنواره‌هاي بين‌المللي، لوح افتخار «شخصيتاروپايي» را در سال 2006 از آن خود کرده است. نمايشگاه گزيده‌ آثار وي در گالريفروهر تا پنجم دي ماه ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي‌توانند روزهاي شنبه،يکشنبه، دوشنبه و چهارشنبه از ساعت 12 تا 20، پنجشنبه‌ها از ساعت 12 تا 18 و جمعه‌هااز ساعت 18 تا 20 از اين آثار ديدن کنند. گالري فروهر در خيابان آفريقا(جردن)، نبشبلوار کلستان،‌شماره 2 واقع است.

 

 

جام وجود بر ديوارهاي گالري ساربان

 

نمايشگاهي از نقاشي‌هاي محسن کيانيبا عنوان «جام وجود» با الهام از اشعار حافظ روز جمعه 18 آذر در گالري ساربان برپاست.

 

کياني در آثار اين نمايشگاه از ديوان حافظ الهام گرفته و علاوه بر آن، شهر شيراز نيز الهام بخش وي بوده است. کياني درباره نقش حافظ در آثارش مي‌گويد: «من از ديوان حافظ به عنوان راهنماي خويش درهنر استفاده مي‌کنم که مرا به سوي پاسخي براي پرسش‌هايم و نشان دادن مسير،راهنمايي مي‌کند.»

 

در اين نمايشگاه 30 اثر نقاشي درابعاد مختلف و با تکنيک ترکيب مواد بر روي بوم به نمايش درخواهد آمد. «جام وجود»تا 25 آذرماه همه‌روزه از ساعت 16 تا 20 پذيراي بازديدکنندگان خواهد بود. گالري ساربان واقع در خيابان دکتر بهشتي، خيابان صابونچي(مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره8، سه‌شنبه‌ها تعطيل است.

 

محسن کياني در سال 1349 در شيراز بهدنيا آمد و پس از اخذ کارشناسي و کارشناسي ارشد نقاشي، دکتراي معماري خود را ازانگلستان گرفته است. کياني تاکنون در بيش از 60 نمايشگاه بين‌المللي در کشورهايانگلستان، آلمان، ژاپن، ترکيه و پاکستان حضور داشته است. اين هنرمند که سابقهتدريس در دانشگاه شهر بيرمنگهام را دارد، در حال حاضر در دانشگاه هنر اصفهان تدريسمي‌کند.

 

 

 

«پرتره هيچکس» در هما

 

گالري هما نيز از روز جمعه 18 آذرماهميزبان نمايشگاهي از نقاشي‌هاي شيده تامي با عنوان «پرتره هيچکس» است. ايننمايشگاه فيگوراتيو، تا 29 آذر ادامه خواهد داشت و علاقمندان مي توانند همه‌روزهاز ساعت 10 تا 13 و 15 تا 19 از اين آثار در گالري هما واقع در خيابان ولي‌عصر(عج)،بالاتر از بزرگراه نيايش، کوچه رحيمي (چهرازي)، شماره 27 مراجعه کنند.

 

شيده تامي از معدود زنان هنرمندي ستکه از دهه 70 تا کنون به شکل حرفه اي در حوزه نقاشي و مجسمه فعاليت کرده‌اند.فريدون آو، هنرمند و هنرشناس شهير در مقدمه اين نمايش مي‌نويسد: «جرئت ، باور وسخت کاري معجوني قدرتمند است . شيده سبکي قوي و مصالحه ناپذير دارد . يا از آنخوشتان مي‌آيد و يا بدتان مي‌آيد . خيلي‌ها از کارهايش مرعوب مي‌شوند . اين همهشجاعت در يک نفر ترسناک هم هست. اما شايد اين چيزي است که هنر و هنرمند را مي‌سازد:شجاعت، باور و سخت‌کاري.»

 

 

 

 

سلامت در گالري الهه

 

الميرا سلامت از روز جمعه 18 آذرماهمجسمه‌هايش را به گالري الهه برده است. اين نمايشگاه روز جمعه از ساعت 16 تا 20افتتاح مي‌شود و تا 28 آذرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان مي‌توانند همه‌روزه ازساعت 16 تا 20 براي بازديد از اين مجسمه‌‌ها به گالري الهه واقع در خيابان آفريقا(جردن)، خيابان گلفام، شماره 47 مراجعه کنند.

 

 

 

 

به ياد مميز در خانه هنرمندان

 

 

 

«يک نفر هميشه استثناء است» نامنمايشگاهي است از پوسترهاي منتخب طراحان گرافيک ايران که به ياد مرتضي مميز برگزارشده است. اين نمايشگاه به بهانه ششمين سالروز درگذشت زنده‌ياد مرتضي مميز، درتالار زمستان خانه هنرمندان ايران برپاست و تا 30 آذر ادامه خواهد داشت.

 

همچنين بنياد مميز امسال نيز چونهرسال، در ششمين سالروز درگذشت زنده‌ياد مميز نمايشگاهي از آثار «نيکولاس تراکسلر»گرافيست برجسته سوئيسي با عنوان «بداهه‌سازي بصري» را برپا ‌خواهد کرد. اين مجموعهنيز روز جمعه 18 آذرماه در گالري مميز خانه هنرمندان ايران افتتاح مي‌شود. خانههنرمندان ايران در خيابان کريمخان زند، خيابان ايرانشهر، کوچه برفروشان، باغ هنرواقع است.

 

 

 

 

 

نمايش عکس‌هاي تعزيه در تالاروحدت

 

 

نمايشگاه مجموعه‌اي از قديمي‌ترينعکس‌هاي تعزيه با عنوان «به تماشا...» به مناسبت ماه محرم از روز سه شنبه 8 آذر درتالار وحدت افتتاح شده است. اين عکس‌ها که 32 قطعه 100 در 70 سانتيمتري هستند، ازکاخ موزه گلستان به امانت گرفته شده و بيشتر آن‌ها توسط عکاسان خارجي و تعدادي نيزتوسط ناصرالدين شاه قاجار گرفته شده است. اين نمايشگاه که عکس‌هاي آن بيش از 100سال قدمت دارند، به همت بنياد رودکي و با مشارکت کاخ موزه گلستان برگزار شده و بهمدت يک ماه در تالار وحدت واقع در خيابان حاظ، خيابان استاد شهريار برپا خواهدبود. علاقمندان مي‌توانند براي بازديد از اين آثار همه‌روزه از ساعت 10 تا 18 بهتالار وحدت مراجعه کنند.

 

 

 

نگين‌هاي نگارگري در صبا

 

 

اولين مرحله از «هشتمين دوسالانه ملي نگارگري ايران» در بخش اساتيد مدعو در نگارخانه‌هاي لرزاده و صبا برپاست. «هشتميندوسالانه ملي نگارگري ايران» عصر سه شنبه اول آذر در موسسه صبا افتتاح شد. در بخشمدعوين دوسالانه هشتم، در نگارخانه لرزاده آثاري از استادان شاخص و صاحب سبك همچونهادي تجويدي، علي مطيع، محمد تجويدي، محمد باقر آقاميري، حسين عصمتي، اردشير مجردتاكستاني، عباس جمالپور و مجيد مهرگان در قالب هاي نگارگري و تذهيب به چشم ميخورد. يكي از آثار نفيس اين بخش، تابلو مشهور «در مجلس سلطان محمود غزنوي» اثراستاد فقيد علي مطيع است. در نگارخانه صبا نيز آثاري از چهره‌هاي آشنا و شاخص هنرنگارگري و تذهيب در سال‌هاي اخير كه بسياري از آن‌ها صاحب شيوه هاي ابداعي و تركيبخاص خود نيز هستند، از جمله هادي آقاميري،‌ جليل جوكار، فريدون جوقان، اميرطهماسبي و مهر زمان فخار منفرد ديده مي‌شود. اين آثار در قالب‌هاي شمسه، ترنج،نقوش بديع تركيبي، گل و مرغ و نگارگري به نمايش در آمده است.

 

بخش اساتيد مدعو هشتمين دوسالانه ملينگارگري، با ارائه 62 اثر از سه نسل از صاحب نامان اين هنر، در چند دهه اخير نمايياز روند كيفي در نگارگري و تذهيب و هنرهاي وابسته به آن را پيش چشم همه علاقه‌مندانپيگير اين هنر نهاده است.

 

 

 

موسسه صبا تا 30 آذر ميزبان هشتميندوسالانه ملي نگارگري ايران، در اين بخش خواهد بود. علاقه مندان براي بازديد مي‌توانندبه خيابان ولي‌عصر(عج)، خيابان طالقاني، خيابان شهيد برادران مظفر، شماره 125مراجعه کنند.

نظر شما