شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۰۲
کد خبر: ۴۷۳۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۶
سفراي کشورهاي اسلامي با حضور در برج ميلاد تهران از سوگ نامه عاشورايي که همزمان با آغاز دهه دوم و سوم محرم برگزارشده است، استقبال کرده و بسياري از آنها اعلام کردند که با ديدن اين برنامه بسيار تحت تاثير واقعه عاشورا قرار گرفته اند.

به‌گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي برج ميلاد تهران، در مراسم سوگ نامه «دست ماه» سفراي کشورهاي اسلامي سودان، اندونزي، تاجيکستان، ترکيه و عراق حضور داشتند.


سفير عراق ضمن تشکر از برپايي چنين مراسم هايي در يکي از بلندترين برج هاي دنيا، گفت: با توجه به اينکه يک عراقي هستم و از واقعه عاشورا به خوبي آگاه هستم، اما تا به حال تئاتر عاشورايي اينگونه مرا تحت تاثير قرار نداده بود و هيچگاه من با ديدن تئاترهاي مذهبي گريه نمي کردم، اما با شرکت در مراسم سوگنامه «دست ماه» و تماشاي تئاتر واقعه عاشورا و سرگذشت حضرت ابوالفضل العباس(ع) بسيار تحت تاثير قرار گرفتم.


همچنين سفير کشور سودان گفت: من براي نخستين بار بود که اين واقعه را با اجراي هنرمندان در صحنه تئاتر مي ديدم و برايم خيلي جالب و در عين حال غم انگيز بود.


او با بيان اينکه آشنايي کلي با واقعه عاشورا داشتم، افزود: با شرکت در مراسم دست ماه و تماشاي تئاتر عاشورايي بخوبي واقعه بزرگ عاشورا را درک کردم و بسيار تحت تاثير مظلوميت حضرت ابوالفضل(ع) ،امام حسين (ع)، و ياران و بستگان آن حضرت قرار گرفتم.


سفراي کشورهاي اسلامي اندونزي، تاجيکستان و ترکيه نيز از برپايي چنين برنامه هاي مذهبي و همچنين برپايي نمايشگاه فرهنگ عاشورايي در حاشيه اين مراسم در ماه محرم در برج ميلاد تقدير کردند.


بر اساس اين گزارش، مراسم ويژه «دست ماه» و نمايشگاه فرهنگ عاشورايي به مناسبت سوگواري سالار شهيدان در دهه دوم و سوم ماه محرم و باهمکاري برج ميلاد تهران و معاونت اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران از 19 آذرماه در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برگزار شده است.


در اين مراسم يک گروه هنري 40 نفره به سرپرستي اميد معنوي به اجراي برنامه هاي مختلف فرهنگي-مذهبي مي پردازد که از جمله اين برنامه ها اجراي نمايش عاشورايي در شش پرده است که در هر پرده يکي از وقايع روز عاشورا همچون به شهادت رسيدن حضرت ابوالفضل(ع)، نمايش داده مي شود.


اين مراسم که تا پايان ماه محرم و از ساعت 19 تا 21 در مرکز همايش هاي بين المللي برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود، بسيار مورد استقبال شهروندان تهران قرار گرفته است و در هر مراسم بيش از يک هزار و ششصد نفر از علاقه مندان اهل بيت در آن شرکت مي‌کنند.


هم‌چنين برج ميلاد تهران همزمان با برگزاري اين مراسم، برنامه هاي مختلف جنبي را در نظر گرفته است که از جمله اين برنامه ها نمايش اثر حجمي با عنوان «تو سرومي بيني و من جان جان سرو» اثر استاد رضا اميرياراحمدي با مضمون پايداري وعاشوراست که در نمايشگاه فرهنگ عاشورايي به نمايش درآمده است.


در نمايشگاه فرهنگ عاشورايي، عکس هاي عاشورايي عکاسان مختلف که از گنجينه موزه امام علي(ع) است، براي بازديدکنندگان و مخاطبان به نمايش گذاشته شده است.برپايي ايستگاه صلواتي و اجراي برنامه سوگواري بوشهري ها براي ابا عبدلله حسين (ع) با سنج و دمام و پخش کليپ مناسبتي عاشورا از ديگر بخش هاي نمايشگاه فرهنگ عاشورايي است.

نظر شما