جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۵
کد خبر: ۴۷۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
مدير مراكز فرهنگي هنري منطقه 22 از برگزاري نشست موضوعي «کاروان خورشيد» با حضور دکتر محمدحسين رجبي دواني در آستانه اربعين حسيني و با هدف تبيين وقايع بعد از عاشورا خبر داد.

اكبر بختياري در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» گفت: در اين همايش وقايع بعد از عاشورا تا اربعين با محوريت حضرت زينب(س) مرور و توسط سخنران برنامه مورد بررسي و تحليل تاريخي قرار مي‌گيرد.

  

رييس فرهنگسراي تهران افزود: حضور وي در برنامه تحليلي تاريخ اسلام با عنوان «هنگام درنگ» که با پخش سريال مختارنامه در سيما مورد استقبال عموم قرار گرفت روشنگر بسياري از زواياي مغفول و قابل تفسير وقايع تاريخ اسلام بوده است. دواني در حوزه تاريخ تحليلي اسلام داراي تاليفات و پژوهش‌هاي متعدد و صدها مقاله و سخنراني منتشر شده که مرجع مهمي براي علاقمندان اين حوزه و به ويژه دانشجويان است.


به گفته وي، نشست موضوعي «کاروان خورشيد» روز سه‌شنبه 13دي ماه جاري از ساعت 15 در سالن اجتماعات فرهنگسراي تهران برگزار مي‌‌‌شود.

بختياري همچنين به برگزاري نشست موضوعي «چراغ هدايت» با بررسي زندگي و آموزه‌هاي عرفاني سه تن از عرفاي نام آشناي ايران اشاره كرد و گفت: اين نشست در باره زندگينامه و پندهاي حکيمانه عرفاي نامي، آيت‌الله سيدعلي قاضي، رجبعلي خياط و مقدس اردبيلي و تبيين نصايح و اندرزهاي حکيمانه آن بزرگواران و سرمشق قرار دادن آنان در زندگي در نظر گرفته شده است. وي افزود: نشست چراغ هدايت از سوي خانه فرهنگ اميركبير در روز يكشنبه 11 دي ماه جاري از ساعت 15 در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرک گرمدره برگزار مي‌شود.

نظر شما