جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۷
کد خبر: ۴۷۹۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
«هفت شهر عشق» صد و سي و هفتمين کتاب از مجموعه کتاب اتوبوس، به شرح احوال و زندگي عطار نيشابوري، شاعر ايراني قرن ششم هجري، اختصاص دارد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، اين کتاب که توسط مديريت امور کتاب و کتابخانه‌هاي معاونت فرهنگي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و با همکاري موسسه نشر شهر، به‌تازگي منتشر شده،‌ زندگاني و شرح احوال عطار، تخلص وي، وفات و مزارش، غزليات او و همچنين نمونه‌‌هايي از حکايات اين شاعر را در 31 صفحه ارائه کرده است.



از نمونه حکاياتي که از عطار در اين کتاب نقل شده مي‌توان به حکاياتي چون «داستان شبلي و نانوا»، «داستان مناظره مسيح با دنيا» و «داستان يوسف و بنيامين» اشاره کرد.



درباره غزليات عطار در اين کتاب آمده است: «با آن که شهرت فراوان عطار،‌مربوط به مثنوي‌هاي او مخصوصا منطق‌الطير است اما در غزل نيز مقامي والا دارد. ديوان غزليات عطار، هم از جهت کيفيت و هم کميت، از اهم مجموعه‌هاي غزل در قرن ششم هجري است که عدد آن به 872 غزل رسيده است.»



اين کتاب کوچک که در شمارگان 50 هزار نسخه منتشر شده و به‌صورت رايگان در اتوبوس‌هاي شهر توزيع مي‌شود، با نمونه‌هايي از غزليات عطار به پايان مي‌رسد. سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با تامين و تهيه کتاب‌هاي اتوبوس به صورت هفتگي، امکان مطالعه شهروندان در سفرهاي کوتاه درون‌شهري را ايجاد مي‌کند. اين مجموعه با هدف مديريت زمان فراغت در اين سفرها و تامين بخشي از احتياجات فرهنگي و آموزشي شهروندان توليد مي‌شود.



کتاب‌هاي اتوبوس پس از انتخاب عناوين مناسب و توليد محتوايي، طراحي و چاپ عناوين جديد و بررسي و نظرسنجي مستمر، هر هفته با تيراژ 50 هزار نسخه منتشر و در 2500 اتوبوس شهري توزيع مي‌شوند. اين مجموعه با بيش از 134 عنوان كتاب در موضوعات تاريخ معاصر، ادبيات، داستان، سبك زندگي شهري، مفاهيم ديني و ... به صورت رايگان در اختيار شهروندان قرار گرفته است. «دشمنت را بشناس 2»، «زيبايي به شرط چاقو»، «فرهنگ آپارتمان‌نشيني»، «سرخابي‌ها»، «مهماني خدا»، «سي تدبر، سي تلنگر»، «چه کسي از اينترنت مي‌ترسد»، «صله رحم»، «زندگي مشترک بدون ترک»، «نه خاني آمده نه خاني رفته»، «آدم‌هاي بي باک»، «داماد رفته گل بچينه»، «آيين زناشويي»، «بامعرفت‌ها» و «همه غريبان تو را مي‌شناسند» عناوين کتاب‌هاي چاپ و توزيع‌شده در 6 ماه اول سال جاري است.

نظر شما