جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۷۹۷۳
|
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۲
معاون خدمات شهري شهرداري تهران از آغاز عمليات اجرايي ساماندهي ميدان امام حسين(ع) و ميدان شهدا خبر داد و گفت: در فاصله دو ميدان علاوه بر فضاي سبزي كه ايجاد خواهد شد، تمكل اراضي معارض نيز بايد صورت بگيرد. بر اساس پيش‌بيني تا سال آينده طرح تكميل مي‌شود.

به گزارش خبرنگار«شهر»، حسين كلخوراني ، معاون خدمات شهري شهرداري تهران در نشست روز يكشنيه-11 دي-  از آغاز قسمت سوم سريال عمليات 125 خبر داد و گفت: در حوزه برنامه‌هاي استقبال از بهار نيز فرهنگسازي، ايمن سازي و آگاه سازي شهروندان براي چهارشنبه سوري برنامه‌ريزي و آغاز شده است.


وي از برنامه‌ريزي براي استقرار خودروهاي آتش نشاني با تجهيزات مدرن در 37 نقطه شهر براي روزهاي پاياني سال نيز خبر داد و گفت: ايستگاه شهيد عراقي در حال حاضر بيش از 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته كه به زودي افتتاح مي‌شود.



كتابخانه تخصصي آرامستان در بهشت زهرا(س)



معاون خدمات شهري شهرداري تهران همچنين از آمادگي ساختمان جديد بهشت زهرا(س) با عنوان عروجيان خبر داد و گفت: اين مجموعه به بهره‌برداري رسيده است و شهيد حسن تهراني‌مقدم نخستين فردي بود كه در اين مجموعه تغسيل و تدفين شد.



كلخوراني همچنين به همكاري اين سازمان با دانشگاه امام صادق(ع) براي راه‌اندازي كتابخانه تخصصي اشاره و خاطرنشان كرد: در اين كتابخانه 25 هزار جلد كتاب وجود دارد. علاوه بر اين دايره المعارف «مرگ پژوهي» نيز با 300 عنوان فهرست پژوهشي با همكاري مركز مطالعات امام صادق راه‌اندازي شده است.



کلخوراي خاطر نشان کرد : در قالب طرح استقبال از بهار سازمان بهشت زهرا برنامه هايي را براي پنجشنبه آخر سال و همچنين عيد نوروز پيش بيني کرده تا در آن چند روز خدمات ويزه اين سازمان به مردم ارائه شود.



ساماندهي ميدان امام حسين(ع) و شهدا


معاون شهردار تهران در خصوص برنامه هاي سازمان زيبا سازي شهرداري اظهار کرد : اين سازمان در سه بخش به ارائه برنامه ها تا قبل از پايان سال مي پردازد که بخش اول مربوط به برنامه هاي دهه فجر است که از سه روز قبل از 12 بهمن آغاز و تا سه روز پس از 22 بهمن ادامه دارد که در تمام مناطق و سازمان زيبا سازي به اجرا در مي آيد ، همچنين بازپيرايي اماکن در شش محور اصلي به انجام خواهد رسيد که تا قبل از هفته آخر اسفند به اتمام مي رسد .


وي از برگزاري جلسات هفتگي با حضور شهردار تهران براي ساماندهي ميدان امام حسين (ع) و ميدان شهدا خبر داد و گفت: بحث تملک اراضي اطراف اين دو ميدان آغاز شده و تا قبل از پايان سال کلنگ زني اين طرح را در برنامه خواهيم داشت که تا محرم سال آينده ساماندهي اين دوميدان نيز به اتمام مي رسد .




ظرفيت تبديل كمپوست 8 برابر شد



کلخوراني در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان مديريت پسماند گفت : سه هدف اصلي براي تحقق در ميان مدت براي اين سازمان پيش بيني شده که مي توان رساندن حداکثر توان پردازش زباله تهران ، تلاش براي به حداکثر رساندن تبديل زباله باقي مانده ازپردازش وتکميل خطوط پردازش را عنوان کرد که در اين خصوص خوشبختانه امروز خط پردازش ما به هشت هزار تن در روز در تهران رسيده است .


وي افزود : در تبديل زباله تر به کمپوست سايت دوم تخمير به اتمام رسيده که اين سايت با همان ظرفيت خط اول کار خود را انجام مي دهد و همچنين سه دستگاه نيز کار هوادهي و رطوبت دهي از طريق هوازي را انجام مي دهد که آماده ترخيص از گمرک هستند و با فعال شدن آنها تمام زباله هاي تر به سايت کمپوست تبديل مي شود و اين کار هم اکنون با جذب سرمايه گذار خصوصي به هزار تن در روز رسيده است و بايد آن را به سه هزار تن در روز افزايش داد .


معاون خدمات شهري شهرداري تهران در ادامه با توسعه نيروگاه تبديل زباله به انرژي اشاره کرد و گفت : قرار داد اولين نيروگاه تبديل زباله به انرژي سال گذشته منعقد شد و قرار داد دومين نيروگاه و سومين آن نيز امسال منعقد شد و قراردادسومين نيروگاه با ظرفيت 500 تن زباله مخلوط در هفته ها ي اخير و کلنگ زني آن در روزهاي آينده به انجام مي رسد که اميدواريم مرحله بهره برداري آزمايشي نيروگاه اول تا قبل پايان سال آغاز شده و بهره برداري نيروگاه دوم و سوم نيز در سال آينده به انجام رسد که با اين اقدام 1100 تن زباله به انرژي تبديل مي شود که روزانه 800 تن خواهد بود .


توسعه 500 هکتاري فضاي سبز در شهر تهران


معاون شهردار تهران در خصوص اقدامات سازمان پارک ها و فضاي سبز شهر تهران اظهار کرد : پيش بيني شده براي سال آينده توسعه 500 هکتاري فضاي سبز در شهر تهران اجرا شود که اين توسعه شامل احداث پارک ها ، حاشيه خيابان ها و رفيوژهاي مياني خواهد شد ، همچنين توسعه فضاي سبز براي طرح محور صدر- نيايش و يادگار امام اجرايي مي شود و در روز درختکاري نيز اهداي گل و گياه چند برابر از سال گذشته به واحدهاي مسکوني انجام مي شود .


کلخوراني در خصوص اقدامات شرکت شهروند ، گفت : به مناسبت دهه فجر و ايام نوروز و طرح استقبال از بهار ، اين شرکت فروش فوق العاده دارد و در مجموعه فروش ارزان قيمت ، کالاهايي با تخفيف ويژه ارائه مي دهد ، همچنين بخش جزيره سلامت که از ماه پيش در فروشگاه بيهقي و فرمانيه شرکت شهروند آغاز شده به عرضه محوصلات فله اي مانند گوشت و تنقلات مي پردازد که با استقبال مردم مواجه شده است .


انتقال كامل فلزكاران به خاوران


معاون شهردار تهران با اشاره به اقدامات شرکت ساماندهي مشاغل شهر تهران نيز گفت : در زمينه فعال کردن مجتمع خاوران ، اقدامات جدي انجام شده و مشاغل آلمينيوم سازان ، فلز تراشان ، آهن کاران وقطعه سازان ماشين به اين مجموعه منتقل مي شوند که اين اقدام از دو سال پيش آغاز شده و تا سال آينده به نتيجه مي رسد .


وي افزود : 2000 واحد به مجموعه خاوران اضافه شده و در کنا 840 واحد به بهره برداري مي رسند و اين مجموعه به دليل نزديک بودن و تردد خريداران مورد استقبال و اقبال بيشتري براي انتقال صنوف قرار گرفته است.

نظر شما