جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۱۱
کد خبر: ۴۸۰۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۵
پليس پاکستان سه مرزبان ايراني را به قتل يک مرد پاکستاني در جريان درگيري مرزي ميان دو کشور متهم کرد.

 ايسنا خبرگزاري فرانسه از کويته گزارش داد: عبدالمالک، مقام مسوول ناحيه مزان سر که سه مرزبان ايراني در آن‌جا دستگير شده‌اند گفت: ما پرونده قتل را عليه اين سه ايراني ثبت کرده‌ايم و آن‌ها را به دادگاه تحويل خواهيم داد.

 

فرمانده مرزباني نيروي انتظامي با اشاره به درگيري مرزي ايران و پاكستان گفت: رايزني با طرف پاكستاني براي آزادي سه مرزبان دستگيرشده كه سه شب پيش در تعقيب قاچاقچيان در نقطه صفر مرزي توسط مرزبانان پاكستان دستگير شدند، ادامه دارد.

 

وي گفت که اين سه ايراني در بازداشت نيروهاي مرزي پاکستان هستند و درخواستي براي تحويل آن‌ها به پليس پاکستان برايشان ارسال شده است.

 

سردار حسين ذوالفقاري روز سه‌شنبه در اين‌باره گفت: سه شب پيش درگيري ميان مرزبانان ايراني و قاچاقچيان موادمخدر در نقطه صفر مرزي ايران و پاكستان ايجاد شد.

 

وي با اشاره به زمين‌گيركردن قاچاقچيان افزود: در اين درگيري دو قاچاقچي كشته، يك نفر مجروح و يك تن نيز دستگير شد و مرزبانان از قاچاقچيان 500 كيلوگرم موادمخدر به همراه يك دستگاه خودرو كشف و ضبط كردند.

 

ذوالفقاري با اشاره به فرار تعدادي از قاچاقچيان به سمت خارج از مرزهاي ايران گفت: سه مرزبان ايراني به تعقيب قاچاقچيان پرداختند كه سهوا و به دليل تاريكي هوا وارد خاك پاكستان شده و توسط نيروهاي پاكستاني دستگير شدند.

 

فرمانده مرزباني ناجا گفت: مرزبانان ايراني با سه مرزبان دستگيرشده ديداري داشته و مذاكره با طرف مقابل در مورد آزادي و برگرداندن اين نيروها صورت گرفته است.

 

ذوالفقاري روز سه شنبه تصريح کرد که ظرف 24 ساعته آينده جلسه‌اي پيرامون آزادي سه مرزبان ميان مسوولان دو كشور برگزار مي‌شود.

 

وي با اشاره به اعتراض مرزبانان ايران به پاكستان گفت: از آن‌جايي كه قاچاقچيان در فاصله نزديكي با واحدهاي پاكستان وارد خاك ما شدند مرزبانان ايران نسبت به اين عمل اعتراضات خود را اعلام كردند؛ چراكه آنان بايد نسبت به توقف و عدم ورود قاچاقچيان به داخل ايران اقدام مي‌كردند.

 

ذوالفقاري با رد خبر كشته‌شدن يك شهروند پاكستاني توسط مرزبانان ايران به ايسنا گفت: تنها مرزبانان با قاچاقچيان درگير بودند و اساسا ورودي به داخل خاك پاكستان نداشتند.

 

وي با تكذيب اخبار بسته‌شدن مرز ايران و پاكستان گفت: مرزهاي ايران با پاكستان باز است.

نظر شما