به گزارش خبرنگارشهر، اين پروژه به دليل داشتن تقاطع بابزرگراه رسالت و خيابان هاي مهمي چون دماوند،35 متري استقلال ،وفادار، فرجام ،گلبرگ و همچنين داشتن تقاطعهاي شرقي، غربي در منطقه شرق تهران نقش اساسي در روانسازي ترافيك اين محدوده ايفا مي كند.
براساس اعلام مسولان اين پروژه هدف از بهرهبرداري از اين پروژه را روان سازي ترافيك شمال به جنوب بزرگراه شهيد باقري در تقاطع چهارراه خاقاني و همچنين امكان ارتباط با خيابان دماوند، و بزرگراه شهيد باقري و بالعكس بوده است.
دنيامالي مجموع هزينه احداث پروژه را 105 ميليارد ريال اعلام و خاطرنشان كرد: بر اين اساس هزينه رفع معارض تاسيساتي بالغ بر سه ميليارد و 265 ميليون ريال و هزينه رفع معارضان ملكي نيز 335 ميليارد ريال برآورد شده است.
طول بزرگراه شهيد باقري از خيابان گلبرگ تا ميدان آشتياني (واقع در مسير خيابان خاقاني) حدود يك هزار و 132 متر بوده و داراي 36 ستون بتني در 6 رديف و ارتفاع هر ستون حدود 10 متر است.
همچنين رمپهاي شمالي و جنوبي در طرفين مسير اصلي در مجموع به طول 450 متر ،دسترسيها به اين تقاطع را فراهم ساخته است.
در اين فاز، پروژه تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد باقري، با خيابان دماوند، و ارتباطات مربوط و دسترسيهاي خيابان سعدي غربي و شرقي به بهرهبرداري مي رسد.
بنابراين گزارش ،امكان ارتباط بزرگراه شهيد باقري با خيابان شهيد ثاني و بالعكس و روانسازي ترافيك خيابان دماوند در مسير شرق به غرب و بالعكس از ديگر اهداف اين پروژه است
گفتني است دراين مراسم از مسير اصلي پروژه، كانالهاي مسيل تهرانپارس، كنار گذرها و رينگ شقايق و مسيرهاي ارتباطي غربي و شرقي خيابان سعدي بهرهبرداري شد.