شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۱۱
کد خبر: ۴۸۲۰۸
|
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۹
‌عضو شوراي اسلامي شهر تهران:‌
‌عضو شوراي اسلامي شهر تهران گفت:‌ مديريت موفق را عامل گردآوري نمايشگاهي در سطح «خط نگاره‌ها»‌ دانست و بر کاربرد آثار هنري فاخر در سطح شهر تاکيد کرد.

احمد مسجدجامعي، ‌عضو شوراي اسلامي شهر تهراندر گفت‌و گو با خبرنگار «شهر» درباره نمايشگاه «خط نگاره‌ها»‌ که هم‌اکنون در گالري پرديس ملت برپاست، اظهار داشت: اين کار از يک جهت متفاوت است؛‌زيرا نخستين بار است که هنرمنداني که استاد خط و خوشنويسي بودند و در عين حال در نقاشي نيز ورود داشتند و سبکي به نام خط نقاشي را بنيان نهادند، در اين حد و در اين حجم در نمايشگاهي در کنار يکديگر حضور يافته‌‌اند.

   

وي ادامه داد: اين نکته بسيار مبارکي است و به‌نوعي مي‌توان بازبيني آخرين تجربيات حوزه خط نقاشي را در اين نمايشگاه داشت. استادان خط نقاشي در کنار يکديگر، آثارشان را در اين نمايشگاه عرضه کرده‌اند و اين حاصل مديريت موفق اين برنامه است؛ زيرا اين بزرگان به هر جايي و هر کسي کار ارائه نمي‌دهند و جمع کردنشان دور هم نيز شئوناتي دارد که مديريت اين نمايشگاه توانسته آن‌را رعايت کند و کار را به سامان برساند.


  

مسجدجامعي همچنين گفت: اميدواريم که برگزاري چنين نمايشگاه‌‌هايي تداوم داشته باشد. تصور من اين است که استقبال خوبي از اين نمايشگاه خواهد شد؛ زيرا به صورت تخصصي شايد نخستين بار باشد که در اين حد و با اين بزرگان نمايشگاهي اين‌چنين شکل مي‌‌گيرد و چنين آثاري عرضه مي‌شود. ظاهرا همايشي نيز در خلال برپايي اين نمايشگاه برگزار خواهد شد که به بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي آن کمک مي‌کند.

  

وي در پاسخ به اين که خواسته شوراي شهر در حوزه کاربرد هنرهاي تجسمي در شهر چيست، گفت: اين نوع نگاه بيشتر نگاه به کيفيت زندگي است و امروز سطح زندگي در تهران به جايگاهي رسيده که حس توجه به اين آثار نيز به‌وجود آمده است. به عنوان نمونه منتقدان و شهروندان روي برخي آثاري که در شهر ارائه مي‌شود، حساس هستند و آن‌ها را مورد نقد و بررسي قرار مي‌‌دهند.

  

مسجدجامعي ادامه داد: به نظر من اين اهميت دادن، فضاي جديدي است که در شهر ايجاد شده؛ يعني شهر ما در مرحله‌اي است که نيازهاي مقدماتي را به نحوي تعريف کرده و امروز نيازهاي فراتري را جستجو مي‌کند. خوشبختانه سازمان خاصي نيز در مديريت شهري مسئوليت اين بخش را بر عهده دارد و موظف است اين ظرفيت‌ها را در فضاي شهر مديريت کند و به‌کار گيرد.

   

وي افزود:‌ به هر حال آثار هنري ويژگي‌هاي خاص خود را دارند و ممکن است در قالب‌هاي مختلف بتوانند فضاي شهري ‌را پوشش دهد. همان‌طور که گفتم اين کار متولي خود را دارد و اعتبار خوبي هم براي آن تعيين شده و در شوراي شهر تيز توجه نسبتا خوبي به اين مسئله وجود دارد. اميدوارم با اعتماد متقابلي که ايجاد شده، زمينه به‌کارگيري بهتري نيز براي آثار هنري فاخر و ارزشمند فراهم شود.

   

نمايشگاه «خط نگاره‌ها»‌ در روز 18 دي‌ماه به همت معاونت هنري سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، با آثاري از محمد احصايي، نصراله افجه‌اي، صداقت جباري، صادق تبريزي و ديگر هنرمندان خط نقاشي ايران در گالري پرديس ملت افتتاح شد. اين نمايشگاه تا 18 بهمن پذيراي علاقمندان و بازديدکنندگان خواهد بود.  


نظر شما