جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۸۲۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷
شهردار تهران با انتقاد از نبود کانال تاسيسات در شهر:
شهردار تهران با انتقاد از نبود کانال تاسيسات در شهر گفت: درحال حاضر نبود اين امکان موجب شده است تا 6 سازمان مسئول کندن خيابان‌ها و يک نهاد مسئول درست‌کردن معابر شود.بااين وجود هم‌اکنون ما براي رفع معارض‌هاي تاسيساتي پروژه صدر-نيايش، در مدت 6‌ماه، 6‌کيلومتر‌ تونل تاسيسات از ازگل تا قيطريه را طراحي و احداث کرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار «شهر» دکتر محمد‌باقر قاليباف شهردار تهران، عصر ديروز يکشنبه ـ25 دي‌ـ در مراسم فصلي گردهمايي با جانبازان 123ناحيه شهرداري تهراندر مجموعه ورزشي و فرهنگي جانبازان قمر بني هاشم(ع، با بيان اين مطلب افزود: در مسير احداث اين‌پروژه کابل‌هاي برق فشار قوي وجود داشت که ساخت تونل تاسيسات در مدتي کوتاه براي رفع اين معارض سخت و بعيد به نظر مي‌رسيد اما با روحيه جهادي و ايثارگري توانسته‌ايم اين کانال را در مدت 6ماه به‌طور‌همزمان طراحي و اجرا کنيم.

 او در ادامه با تاکيد‌براين که روحيه ايثارگري ارزش‌بزرگي براي جامعه است، به تبيين وظايف شهرداري نسبت به جانبازان پرداخت و تصريح‌کرد: خدمت به جانبازان علاوه‌بر وظيفه‌اي شخصي، انساني و ديني براي ما مسئولان تکليف است.ما در شهرداري تهران هرگز اين باور را نداريم که مسئول حل تمام مشکلات جانبازان بنياد شهيد و امورايثارگران است.

 شهردار تهران با اشاره به اين نکته که امروز هر کس که در کشور زندگي مي‌کند اگر ذره‌اي انصاف داشته باشد مي‌داند که همه ما زندگي مادي و معنوي خود را مديون شهدا و ايثارگران هستيم، تاکيد‌کرد: هرفردي در هرمقام و مسئوليتي نسبت به شهدا و جانبازان وظيفه‌اي دارد و ما در شهرداري تهران نيز برحسب وظيفه خود به اين مهم توجه داشته و نبست به تکاليف خود در اين حوزه عمل مي‌کنيم.

 قاليباف با بيان اين که تمام امور ايثارگران که در حوزه اختيارات شهرداري تهران وجود دارد، قابل حل است، گفت: البته بسياري از امور در اين حوزه به آن رسيدگي نشده است و ما در مسائلي همانند مناسب‌سازي معابر به حدمطلوب نرسيده‌ايم.اما بايد تصريح‌کرد پياده‌سازي و مناسب‌سازي در اين دوره از مديريت شهرداري با هيچ‌دوره ديگري قابل مقايسه نيست.گرچه اين واقعيت نيز وجود دارد که جانبازان براي تردد در معابر همچنان با مشکل مواجه‌ هستند.

شهردار تهران در ادامه وجود فرهنگ حسيني (ع) و اهل بيت را باعث نشاط معنوي و مادي دانست و گفت: انقلاب ، نظام و شهداي ما متعلق به مکتب اهل بيت هستند و راه نجات بشريت هم همين است. هر جا از اين مسير خارج شديم کارهاي ما دچار مشکل شده است. هرجا رفته ايم کارهاي ديگر کنيم و به سبک ديگر عمل کنيم به بن بست خورده‌ايم.

شهردار تهران با اشاره به اربعين حسيني، اظهارکرد: اربعين توانست نهضت امام حسين(ع) را به جهانيان معرفي کند.همانطور که نهضت و انقلاب ما را اربعين شهداي ما به پيروزي رساند. قاليباف با اشاره به اينکه ما در انقلاب باورهايي داريم که بايد آن ها را زنده نگاه داريم ، تصريح کرد : همانطور که به دوستان بسيجي هم گفته ام ، يک روز نياز بود بسيج در ميدان جنگ حضور داشته باشد و امروز هم بايد کارهاي شهرداري را با توجه به آن ارزش ها و باورهاي مدنظر پيش ببريم.

شهردار تهران شهرداري را متعلق به مردم دانست و گفت: ما وظيفه داريم به خانواده هاي ايثارگران و شهدا بدون حاشيه و منت رسيدگي کنيم و با همان فرهنگي که در دوران دفاع مقدس به آن اعتقاد داشتيم کارها را انجام دهيم. او ادامه داد: بر اين اعتقادم تا زماني که ما در مجموعه شهرداري هستيم حداقل وظيفه مان اين است که کارهاي خانواده شهدا و ايثارگران روي زمين نماند و کارهاي حوزه شهرداري را به سرعت انجام دهيم.

قاليباف گفت: اين گونه نشست‌ها بيشتر براي من و امثال من اثرگذار است چون اگر در اين دنياي پر زرق و برق و پر فراز و نشيب حواسمان پرت شود ، با ديدن شما عزيزان به خودمان بر مي گرديم و يادمان مي آيد که از چه نسلي هستيم و اين مسئوليت ها به چه قيمتي در دست ما قرار گرفته است.

نظر شما