جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۴۸۷۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
اسامي 9 داور نهايي هجدهمين جشنواره سراسري مطبوعات و خبرگزاريها اعلام شد.

به گزارش«شهر»، نشست هيئت داوران نهايي جشنواره مرکب از کاظم معتمدنژاد، علي‌اکبر اشعري، امير محبيان، محمدهادي همايون، محمدمهدي فرقاني، بيژن مقدم، اميدعلي مسعودي، ساسان والي‌زاده و رضا مقدسي با حضور محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزير ارشاد در محل اين معاونت برگزار شد.


داوران پس از بررسي آثار منتخب، در پايان اين نشست برترين‌هاي هر بخش را معرفي کردند.


در اين نشست محمدجعفر محمدزاده معاون امور مطبوعاتي و اطلاع رساني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در سخناني گفت: براي رقابتي‌تر شدن فضاي رسانه‌اي کشور و تحقق سياست کيفي سازي مطبوعات و خبرگزاريها دو کار مهم صورت گرفت.


وي يکي از اين اقدامات را راه‌اندازي جشنواره فصلي در کنار جشنواره ساليانه عنوان کرد و همچنين از برگزاري دوره سوم اين جشنواره طي هفته جاري خبر داد.


معاون مطبوعاتي ارشاد افزود: در جشنواره فصلي، روزانه مطبوعات و خبرگزاريها رصد شده و هر هفته در هيئت داوري که روزهاي چهارشنبه تشکيل مي‌شود، آثار برتر انتخاب مي‌شوند. خوشبختانه هر فصل شامل تکامل اين جشنواره بوده‌ايم و در ارتباط با اين جشنواره کتابي هم با نام «بعد از خبر» منتشر شده که همزمان با برگزاري جشنواره سوم رونمايي مي‌شود.


محمدزاده افزود: درجشنواره فصلي ما ديگر منتظر نمي‌مانيم که کسي براي ما اثر بفرستد و روزانه نشريات و روزنامه‌ها رصد مي‌شوند و بدون اينکه صاحبان آثار اطلاعي داشته باشند، آثار برتر در معرض سنجش و داوري قرار مي‌گيرند.


وي ادامه داد: کار مهم ديگري که صورت گرفت تفکيک نمايشگاه مطبوعات از جشنواره مطبوعات بود؛ در سالهاي گذشته جشنواره در کنار نمايشگاه برگزار مي‌شد و به اين دليل نمي‌شد نقاط ضعف و قوت آن را به طور جداگانه ديد زيرا ضعف‌ها و قوت‌هاي هر يک از دو رويداد جشنواره و نمايشگاه ممکن بود به حساب ديگري گذاشته شود در حالي که در حال حاضر و با تفکيک جشنواره از نمايشگاه، جامعه رسانه‌اي کشور صاحب دو رويداد مستقل فرهنگي با نفوذ و اثرگذاري جداگانه شده است.


معاون مطبوعاتي وزير ارشاد تصريح کرد: کار ديگري که در جشنواره امسال در نظر داريم، افزايش کيفي و کمي جوايز جشنواره است. متأسفانه در سالهاي قبل جوايز جشنواره مطبوعات از لحاظ مادي و معنوي به هيچ وجه قابل مقايسه با جشنواره‌هاي فرهنگي ديگر نبوده است.


محمدزاده افزود: علاوه بر اين ما هميشه شاهد اين بوده‌ايم که برندگان جشنواره‌هاي ديگر تا مدتها عنواني را که در جشنواره به دست آورده‌اند، در سوابق فرهنگي خود و يا بر پيشاني کتابها و آثارشان درج مي‌کنند، اما در فضاي مطبوعات اينچنين نبوده است. اعتقاد بر اين است که بايد تجليل از صاحبان آثار برتر رسانه‌اي به درستي نهادينه شود و نويسنده يک مقاله بتواند عنواني را که در جشنواره مطبوعات کسب کرده است، با افتخار زير نام خود درج کند.


محمدزاده افزود: علاوه بر جوايز نقدي به برگزيدگان جشنواره بورس تحصيلي هم اعطاء خواهد شد و کساني در جشنواره برگزيده شده‌اند، مي‌توانند در صورت تمايل و واجد شرايط بودن از آن استفاده کنند که در اين زمينه به زودي تفاهم نامه‌اي با دانشکده خبر منعقد مي‌شود.


هجدهمين جشنواره مطبوعات، خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي اينترنتي که امسال براي اولين بار از نمايشگاه مطبوعات تفکيک شده بود با شعار «ترويج و نهادينه کردن فرهنگ اصيل اسلامي و بسط و گسترش روزنامه‌نگاري حرفه‌اي» از روز 17 مرداد و همزمان با روز خبرنگار آغاز شد که مراسم پاياني آن در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما