يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۵۵
کد خبر: ۴۸۷۱۰
|
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۵
بخش صحنه‌اي سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر با حضور فعال هنرمنداني چون حميدرضا آذرنگ، ايوب آقاخاني،‌ حميدرضا نعيمي،‌ فرزين صابوني و نسيم ادبي برپا مي‌شود.

به گزارش«شهر»، بخش صحنه‌اي سي‌امين جشنواره بين‌المللي تئاتر فجر از فردا 12 بهمن‌ماه آغاز مي‌شود. با نگاهي به گروه‌هاي نمايشي اين جشنواره مي‌توان با پرکارترين بازيگران جشنواره آشنا شد.



در بين آثار جشنواره تئاتر فجر هنرمنداني حضور دارند که به حضور قلم و کارگرداني خود اکتفا نکرده و با ايفاي نقش در آثاري از ديگر کارگردانان به نمايش‌هاي ديگر نيز جلا داده‌اند.


«حميدرضا آذرنگ» بازيگر نمايش‌هاي «جنوب از شمال غربي»، «خون رقصه»، نويسنده و کارگردان «دو ليتر در دوليتر صلح»‌ و دراماتورژ «سيدروماک» و «خون رقصه» فعال‌ترين هنرمند جشنواره سي‌ام تئاتر فجر است، ‌او در دوره گذشته جشنواره تئاتر فجر در نمايش «کسوف» ايوب آقاخاني حضوري پررنگ داشت.



پس از آذرنگ،‌ «ايوب آقاخاني» هنرمندي است که به عنوان بازيگر نمايش «عشق و عاليجناب»، نويسنده نمايش «موميا» و نويسنده و کارگردان «جنوب از شمال غربي» در جشنواره حضور دارد اما اين پايان کار آقاخاني نيست، او مدير بخش راديو تئاتر سي‌ام جشنواره تئاتر فجر و يکي از داوران اين بخش است.


«حميدرضا نعيمي» هنرمندي تمام‌عيار در زمينه نويسندگي،‌ کارگرداني و بازيگري تئاتر است که در جشنواره سي‌ام تئاتر فجر ترجيح داده تا حضور صحنه‌اي نداشته باشد. نعيمي کارگردان نمايش «خيال» است و طراحي صحنه و نويسنده «پروانه زرد روشن» را برعهده دارد. نعيمي در بيست‌و‌نهمين جشنواره تئاتر فجر با نمايش «فاوست» خود حيرت همگان را برانگيخت.


«جلال تهراني» که هم‌اکنون نمايش «مخزن» را در تالار مولوي اجراي عمومي مي‌کند، در جشنواره تئاتر فجر نيز به عنوان نويسنده نمايش «دراکولا» و طراح و دراماتوژ «اين همه سنگر و اين آدم‌ها که تا آخر زنده‌اند» حضور دارد.


«حسن باستاني» نويسنده ديگري است که دو اثر او با عناوين «پسر انسان» و «آنتوان و مسافر کوچولو» در دوره سي‌ام جشنواره حضور دارد، او همچنين کارگرداني «آنتوان و مسافر کوچولو» را نيز برعهده دارد.


«ستاره پسياني» بازيگر جواني است که در اين دوره علاوه بر بازيگري، نمايش «دراکولا» را نيز کارگرداني مي‌کند، پسياني همچنين در نمايش‌هاي «ريچادر سوم» و «پالتوي پشمي قرمز» بازي مي‌کند.


«افسانه ماهيان» که سال گذشته در نمايش «آنفلوانزاي خوکي» نيما دهقان به عنوان بازيگر حضور داشت،‌ در جشنواره سي‌ام بعد از گذشت 10 سال دوري با نمايش «پالتوي پشمي قرمز» بر عرصه کارگرداني قدم مي‌گذارد.‌ او همچنين در نمايش «جنوب از شمال غربي» به کارگرداني ايوب آقاخاني حضور دارد.


«فرزين صابوني» بازيگر تئاتري است که سال گذشته بر اساس آمار و ارقام اعلام شد پرکار‌ترين بازيگر مرد سال تئاتر است. او همچون گذشته جزء فعال‌ترين بازيگران مرد سي‌امين جشنواره تئاتر فجر محسوب مي‌شود، زيرا وي در چهار نمايش «دو ليتر در دو ليتر صلح»، «جنوب از شمال غربي»، «روشان» و «خاموشي دريا» ايفاي نقش مي‌کند.


«امين طباطبايي» نيز يکي از پرکارترين بازيگر جشنواره سي‌ام تئاتر فجر است. او نيز در چهار نمايش «سونامي نوردان خطه»، «بازگشت افتخارآميز مردان جنگي»، «ابرها» و «خيال» حضور دارد.


«نسيم ادبي» بازيگر توانمندي که تا حدودي سال پرکاري پشت سر گذاشته، در جشنواره تئاتر فجر در نمايش‌هاي «مرده ريگ»، «جنوب از شمال غربي» و «خون رقصه» حضوري پررنگ دارد.


«نگار عابدي» عضو گروه تئاتر «پاپتي‌ها» که در کارنامه فعال سال 90 خود حضور در فيلم سينمايي «يه حبه قند» را به يدک مي‌کشد، با بازي در نمايش‌هاي «مرده ريگ»، «روشان» و «ريچارد سوم» در جشنواره تئاتر فجر حضور دارد.


«آيدا صادقي» که در نمايش‌ «بلوط‌هاي تلخ» به کارگرداني شهرام کرمي توانست توانايي خود در عرصه بازيگري را نشان دهد، با نمايش‌هاي «باگانه»، «تشريفاتي بي‌گناهي» و «ابرها» حضوري فعالانه در جشنواره تئاتر فجر دارد.


همچنين «پيام دهکردي» در نمايش‌هاي «پالتوي پشمي قرمز» و «جنوب از شمال غربي»،‌ «الهام کردا» در نمايش‌هاي «خاموشي دريا» و «پالتوي پشمي قرمز»، «سحر دولت‌شاهي» در نمايش‌هاي «پاورقي» و «دراکولا»، «سيامک صفري» در نمايش‌هاي «عشق و عاليجناب» و «گروتسکي بر تبارشناسي دروغ و تنهايي»،‌ «هوتن شکيبا» در نمايش‌هاي «گروتسکي بر تبارشناسي دروغ و تنهايي» و «ويران»، «طوفان مهرداديان» در نمايش‌هاي «عشق و عاليجناب» و «تشريفات بي‌گناهي»، «فرزانه سهيلي» در نمايش‌هاي «پروانه زرد روشن» و «به دهکده جهاني خوش‌اومدي پينوکيو»،‌ «يعقوب صباحي» در نمايش‌هاي «خون رقصه» و «سکوتي با سه نقطه»، «صابر ابر» در نمايش‌هاي «ريچارد سوم» و «دراکولا»، «سيروس همتي» در نمايش‌هاي «موميا» و «روشان»، «ياسر خاسب» در نمايش‌هاي «کمدي الهي جلد دوزخ» و «ننه»، «نويد محمدزاده» در نمايش‌هاي «ويران» و «نورگير»،‌ «محسن بابايي» در نمايش‌هاي «به دهکده جهاني خوش اومدي پينوکيو» و « گروتسکي بر تبارشناسي دروغ و تنهايي»،‌ «بهرام افشاري» در نمايش‌هاي «ويران» و «آدمکش»، «حسام منظور» در نمايش‌هاي «به دهکده جهاني خوش اومدي پينوکيو» و «اي قاصد سلطان غريبان مطلب آب»، و «ناهيد مسلمي» در نمايش‌هاي «گروتسکي بر تبارشناسي دروغ و تنهايي» و «نورگير» حضور دارند.

منبع: فارس

نظر شما