جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۱
کد خبر: ۴۸۸۰۱
|
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
در پنجمين نشست از همايش‌ جوان ايراني زندگي ايماني مطرح شد
رضا اميرخاني با بيان اينکه در علم دو نوع روش براي کارکردن داريم،روش عقلي و روش تقليدي گفت: اگر کسي فقط دچار راه دوم و مانع پيشرفت شود، اين مشکل جوان است و مشکل جوان، مشکل نسل و کشور است.

به گزارش شهر، رضا امير‌خاني، نويسنده در پنجمين روز از سلسله همايش‌هاي جوان ايراني زندگي ايماني که با موضوع قلم جواني، جوهر انقلابي به همت خانه شهرياران جوان برگزار شد با اشاره کتاب اصول کافي گفت: فکر مي‌کنيد چرا باب اول اين کتاب با نعمت عقل آغاز مي‌شود. چرا همه فکر مي کنند اين نعمت را به طور کامل دارند و خدا هيچ کم و کاستي براي آنها قرار نداده همه درست فکر مي‌کنند ولي مشکل و گرفتاري ما در اين است که نمي‌توانيم به درستي از ان استفاده کنيم گرفتاري همه ما اين است در زمان هاي حساس تصميم گيري کمترين مقدار از اين استفاده مي‌کنيم.

وي در ادامه گفت: در علم دو نوع روش براي کارکردن داريم. روش عقلي و روش تقليدي. در روش اول که هدف براي کار مشخص ميشه و سعي مي کنيم نسبت به هر وظيقه اي‌که به عهده مي‌گيريم به بهترين نحو انجام بدهيم و در مقابل مسئوليتي که بر دوش داريم مواخذه مي شويم. در روش دوم يعني اينکه هر کاري من بهتون گفتم انجام بديد اولين مشکل اين روش اين است که خلاقيت همگي شما از بين مي‌رود و به يک ادم بي عقل تبديل مي‌شويد. خطري که جوان امروز را تهديد مي‌کند اين است که فکر کند انقلاب اسلامي از نوع دوم است و به اين ترتيب عملاً مسيرهاي پيشرفت از بين مي‌رود.

اميرخاني گفت: همه سلمان فارسي را مي شناسيم که پيامبر فرمود او از اهل بيت است و پيامبر با مشورت با وي نام جنگ خود را کندک يا همان خندق گذاشت اين مطلب نشاندهنده اين است که حتي اگر در مظهر بالاترين افراد عالم باشيد بايد اظهار نظر کنيد. در جمهوري اسلامي نيز مي‌توانيد اظهار نظر کنيد . اگر کسي غير از اين گفت دچار راه دوم و مانع پيشرفت است و اين مشکل جوان است و مشکل جوان، مشکل نسل و کشور است.

وي در پايان گفت: بايد همگي به خصوص جوانان از نعمتي که خدا به ما وديعت نهاده به درستي استفاده کنيم و از زرورق بيرون بياورند و بي استفاده به خدا تحويل ندهيم.




نظر شما