جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۴۸۹۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
شهردار تهران با بيان اينکه لحظه شناسي در تاريخ بسيار مهم و سرنوشت ساز است گفت‌: اين اهميت زماني مشخص مي‌شود که در تاريخ اسلام و جامعه اسلامي از صدر اسلام تا امروز وقتي که نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم کساني توانسته‌اند موفق شوند که به درستي لحظات را تشخيص داده و تصمميم گيري کرده‌اند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، دکتر محمد باقر قاليباف صبح امروز ـ18بهمن ـ در مراسم گراميداشت روز نيروي هوايي ارتش که با حضور رييس دفتر مقام معظم رهبري و جمعي از فرماندهان نيروي هوايي در سالن اجتماعات فرودگاه مهرآباد برگزار شد با بيان اين مطلب و تبريک دهه مبارک فجر انقلاب اسلامي، افزود: انقلاب اسلامي ما به برکت امام (ره) که يک مرد الهي بود و جز براي خدا نه گامي برداشت و نه سخني بر زبان جاري کرد به پيروزي رسيد و خداوند به برکت شهدا اين توفيق را به ما داد که از ظلمات به سمت نور هدايت شويم.

 

او افزود : انقلاب ما باعث بازگشت عزت به مسلمين و احياي مجدد اسلام در اين مقطع از تاريخ شد.

 

به گفته قاليباف انقلاب امانت بزرگي در دستان ما است که بايد در اين دهه مبارک از خداوند بخواهيم که امانت‌دار خوبي براي انقلاب باشيم و از آن خوب نگهداري کرده و به نسل بعد تحويل دهيم.

 

شهردار تهران با تاکيد بر اهميت لحظه‌شناسي در تاريخ به واقعه عظيم عاشورا اشاره کرد و گفت: در واقعه عاشورا معني لحظه شناسي را خوب مي فهيم زيرا ديديم کساني که به موقع عمل کردند به چه توفيق بزرگي در تاريخ رسيدند و همچنين کساني که لحظه نشناسي کرده و به درستي و به وقت عمل نکردند چگونه مورد لعن و نفرين در آسمان و زمين واقع شدند.

 

شهردار تهران در ادامه لحظه شناسي را يکي از ويژگي هاي بارز نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران دانست و يادآور شد اين توفيق بزرگي است که نيروي هوايي به درستي لحظه شناسي کرد و دين خود را به امام(ره) ، شهدا، انقلاب، کشور و اسلام ادا کرد.

 

وي ادامه داد: حضور نيروي هوايي در استقبال از امام راحل را شاهد بوديم که اين در مقابل سرمايه گذاري رژيم منحوس پهلوي بود. ديدم که چگونه اين نيروي عظيم اين امکان را در خدمت اسلام و مسلمين آوردند.

 

قاليباف با بيان اينکه اين افتخار هميشگي براي نيروي هوايي و ارتش جمهوري اسلامي باقي است اظهارکرد: به عنوان يک همرزم شهادت مي‌دهم اين لحظه شناسي از سر احساس نبود بلکه از روي معرفت و باورهاي ديني و انقلابي شکل گرفت. چند مدت بعد نيز ديدم که نيروي هوايي چگونه در ميدان دفاع مقدس شجاعانه ايستاد و چه عزيزاني جان خود را در اين راه تقديم کردند.

 

شهردار تهران در پايان گفت: اميدوارم اين توفيق را داشته باشيم که راه امام(ره) و شهدا را تحت رهبري مقام معظم رهبري ادامه داده و فرداي قيامت خجالت زده امام و شهدا نباشيم.

 

براساس اين گزارش در اين مراسم آيت الله محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري، امير دهقاني زنگنه فرمانده آشيانه جمهوري اسلامي ايران، حجت اسلام آل هاشم رئيس سازمان عقيدتي ، سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران، امير براتپور فرمانده سابق پايگاه هوايي همدان و ليدر عمليات H3 ، شهردار منطقه 9 و جمعي از کارکنان نيروهاي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران حضور داشتند.

 

نظر شما