جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۰۶
کد خبر: ۴۹۰۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
رونمايي از تفسير گوياي نداي قرآن 144
تفسير نداي قرآن 144 امروز چهارشنبه -19 بهمن – با حضور رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و محسن قرائتي و اساتيد قرآني در فرهنگسراي قرآن رونمايي شد.

به گزارش خبرنگار «شهر»، در ابتداي مراسم علي اکبر توپچي رئيس فرهنگسراي قرآن با اشاره به چگونگي راه اندازي تلفن گوياي نداي قران و ارتقاي آن به تفسير گويا گفت: نداي قرآن سيستم تلفن گوياست که قرائت هاي استاد منشاوي و پرهيزگار را دارد که ترجمه قرآن کريم که توسط استاد الهي قمشه اي انجام شده بود و با صداي استاد ذکايي بر روي اين سيستم قرار داشت.

به گفته‌ي وي در طول دو سال گذشته ضمن تعاملاتي که با دفتر حجت الاسلام و المسلمين قرائتي انجام شد، تفسير قرآن کريم ايشان به فايل هاي صوتي تبديل شد و از اين فايل هاي صوتي به کمک مهندسين مخابرات بر روي خط تلفن 144 تفسير قرآن کريم قرار گرفت و امروز اين مهم به بهره برداري رسيد.

قرائتي: اميداورم تفسير صوتي قرآن در تمام كشور گسترش يابد

حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتي، مفسر قرآن نيز در اين مراسم با اشاره به اهميت زمان براي خارجي‌ها گفت: در اكثر كشورها شهروندان براي دقايق و زمان خود اهميت قائل هستند و از آن استفاده مي کنند اما ما اين کار را انجام نمي دهيم.

قرائتي با بيان اينكه يک تفسير صوتي و نوشتاري نوشتم و در حال حاضر به 22 زبان زنده دنيا در راديو براي کشورهاي برون مرزي پخش مي شود، گفت: توليد تفسير صوتي، کار بسيار مبارکي است و از دست اندرکاران آن نهايت سپاسگذاري را دارم. تفسير مانند بنايي است كه هر روز بهتر مي شود و هر چه زمان به پيش مي رود تکامل بيشتري مي يابد. بايد تفسير را به روز کرد زيرا ذهن هر روز بازتر مي شود.

وي افزود: تجربه توليد تفسير نداي قرآن، تجربه بسيار موفق و ارزنده اي است. خدا را شاکريم که توفيق داد يک تفسير صوتي توليد شود و به خانه ها و تلفن ها راه پيدا کند.

وي ابراز اميدواري کرد که اين مهم به سراسر کشور گسترش پيدا کند. همچنين وي اضافه کرد، فهماندن مطالب قرآني اهميت بسياري دارد به گونه اي که همگان بتوانند آن را درک کنند.

در اين برنامه پس از سخنراني قرائتي، مراسم رونمايي «تفسير نداي قرآن 144» با شماره گيري قرائتي آغازشد.

پس از افتتاح اين سيستم و شنيدن تفسير قرآن کريم از تلفن گوياي 144، امير خوراکيان، رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري از حجت الاسلام و المسلمين قرائتي و همچنين از دست اندرکاران فني راه اندازي نداي قران 144 و ارتقا آن از جمله بقايي مدير عامل شرکت نداپرداز انفورماتيک، جهان بخش مدير کل مخابرات منطقه 8 و  ابوالقاسمي آزاد مدير کل اداره خدمات مخابراتي، با اهداي جوايزي تجليل كرد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
Under Review: ۱
انتشار یافته: ۱
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
0
0
سلام خواهش میکنم اگه میشه ندای قران رو به سی دی یا دی وی دی کپی کنید وبرای فروش بذارین تا ماهم تهیه کنیم خواهش میکنم بخاطر قرانم که شده اینکارو بکنید دستتون درد نکنه
یا علی
نظر شما