جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۰۴۲
|
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
همزمان با هفدهم ربيع‌الاول و خجسته سالروز ميلاد پيامبر عظيم‌الشأن اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع)، جمعي از مسئولان نظام، قشرهاي مختلف مردم و همچنين ميهمانان شركت‌كننده در بيست و پنجمين كنفرانس وحدت اسلامي و سفراي كشورهاي اسلامي، امروز(جمعه) با رهبر انقلاب اسلامي ديدار كردند.

به گزارش«شهر»، به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار، ضمن تبريك سالروز ميلاد پيامبر اعظم(ص) و حضرت امام صادق(ع)، اين روز را بزرگترين عيد بشريت در طول تاريخ خواندند و تأكيد كردند: تنها راه رسيدن امت اسلامي به عزت، مجد و عظمت واقعي و سعادت معنوي و مادي، درس گرفتن از ابعاد وجودي و شخصيت عظيم پيامبر اسلام(ص) است.

ايشان پيامبر گرامي اسلام(ص) را مظهر علم، امانت، عدالت، اخلاق حسنه، رحمت و اطمينان به وعده‌هاي الهي دانستند و افزودند: بشريت در طول تاريخ و با وجود همه پيشرفت‌هاي مادي و تغييرات در زندگي، همواره به دنبال اين صفات و ارزش‌هاي متعالي بوده است و در اين ميان، امت اسلامي امروز بيش از ديگران نيازمند اين خصوصيات والا است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم رفتار برادرانه و صبر و گذشت نسبت به يكديگر در ميان مسلمانان، خاطرنشان كردند: يكي ديگر از نيازهاي امروز امت اسلامي، وثوق به وعده‌هاي الهي است زيرا خداوند وعده كرده است كه نتيجه مجاهدت و تلاش و ايستادگي در مقابل فشارها و همچنين تسليم نشدن در مقابل شهوات دنيايي و مال و مقام، رسيدن به هدف و مقصود است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به حكومت 10 ساله پيامبر اسلام(ص) در مدينه تأكيد كردند: اگرچه عمر اين حكومت كوتاه بود اما بنايي پايه‌ريزي شد كه در طول قرن‌هاي متمادي همواره، قله بشريت در علم و تمدن و پيشرفت معنوي و مادي بوده است.

ايشان، اتحاد را يكي ديگر از نيازهاي مبرم امت اسلامي برشمردند و با اشاره به بيداري ملت‌ها و قيام‌هاي اسلامي منطقه افزودند: تحولات و انقلاب‌هاي منطقه و همچنين عقب‌نشيني‌هاي پي در پي آمريكا و دستگاه‌هاي استكباري و ضعف روزافزون رژيم صهيونيستي، فرصت‌هاي كم‌نظيري براي امت اسلامي است كه بايد از آن نهايت استفاده را كنند.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: شكي نيست كه با لطف خداوند، اين حركت، با همت امت اسلامي، روشنفكران و نخبگان علمي، سياسي و ديني ادامه پيدا خواهد كرد و امت اسلامي بار ديگر به دوران عزت و شكوفايي خود خواهد رسيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين با اشاره به تقارن سالروز ميلاد پيامبر اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع) با سالروز پيروزي انقلاب اسلامي، افزودند: اين انقلاب يكي از ثمرات حركت عظيم پيامبر اسلام(ص)، در تاريخ است و انقلاب اسلامي در واقع، يك ولادت جديد براي اسلام بود.

ايشان خاطرنشان كردند: در دوراني كه قدرت‌هاي سلطه‌گر تصور مي‌كردند با اقدامات خود زمينه بروز هرگونه معنويت و اسلام خواهي را از بين برده‌اند، ناگهان صداي عظيم، ماندگار و تاريخي انقلاب اسلامي بلند شد و ضمن آنكه موجب وحشت دشمنان شد، دوستان هوشمند و انسان‌هاي آگاه و با بصيرت را اميدوار كرد.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به تلاش‌هاي گسترده و توطئه‌هاي مختلف و پيچيده قدرت‌هاي سلطه‌گر براي خاموش كردن صداي انقلاب اسلامي ايران، افزودند: با وجود همه فشارها و توطئه‌ها، انقلاب اسلامي به بركت رهبري امام بزرگوار و ايستادگي ملت ايران، ماند و روزبروز نيز رشد كرد و قدرت آن روزافزون شد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با تأكيد بر استمرار حركت ملت ايران به سمت اهدافي كه امام(ره) ترسيم كرده بودند، خاطرنشان كردند: ملت ايران با وفاداري به راه امام (ره) و پافشاري بر آن و تحل فشارها، توانست اراده خود را بر توطئه دشمنان غلبه دهد.

ايشان انقلاب اسلامي ايران و استحكام و گسترش روزافزون آن را به بركت اسلام و حركت عظيم پيامبر اسلام(ص) دانستند و تأكيد كردند: تحرك، تلاش، ايستادگي و مجاهدت ملت ايران در طول 33 سال گذشته، يك تجربه و عبرت ارزشمند است كه مي‌تواند همچون تابلويي در مقابل ديدگان ملت‌ها و امت اسلامي قرار گيرد.

در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس‌جمهور در سخناني ضمن تبريك سالروز ميلاد پيامبر اسلام (ص) و حضرت امام صادق(ع)، همه حركت‌هاي آزاديخواهانه و اصلاح‌گرايانه در طول تاريخ از جمله انقلاب اسلامي ايران را نتيجه نهضت انبياء الهي و بويژه حركت بزرگ و كامل پيامبر اسلام(ص) دانست و گفت: پيامبر اعظم(ص)، براي برافراشتن پرچم توحيد، ترويج ارزش‌هاي حقيقي، برچيده شدن زشتي‌ها، ظلم و جهل و حاكميت عدالت و اخلاق بپا خواست و انقلاب اسلامي ايران در واقع ادامه آن نهضت عظيم است.

رئيس جمهور قيام‌هاي اخير منطقه را نيز در ادامه حركت پيامبر اسلام‌(ص) برشمرد و تأكيد كرد: تحولات اخير، بسرعت زمينه‌ساز نهضت بزرگي است كه بواسطه آن توحيد بر جهان حاكم و دنيا از شر ظالمان و صهيونيست‌ها خالي خواهد شد.

در پايان اين ديدار، جمعي از ميهمانان خارجي شركت‌كننده در بيست و پنجمين كنفرانس وحدت اسلامي، از نزديك با رهبر انقلاب اسلامي ديدار و گفتگو كردند.

نظر شما