پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۵۶
کد خبر: ۴۹۴۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۲
«پسرکي با دو چرخه» ساخته ژان پير و لوک داردن در سه سينماي تهران اکران مي‌شود.

به گزارش «شهر» به نقل از ستاد اکران فيلم‌هاي سينمايي ايراني و خارجي بنياد سينمايي فارابي سه سينماي «پرديس ملت 3 »، «فرهنگ 2» و «شهر قصه» سئانس‌هاي آخر خود را به نمايش فيلم‌هاي سينمايي منتخب خارجي اختصاص داده‌اند. اين سه سالن به تجهيزات پخش ديجيتال مجهز شده‌اند و نسخه ديجيتالي فيلم‌هاي ياد شده در اين سينماها به زبان اصلي با زير نويس فارسي نمايش داده مي‌شود.

مدت زمان اکران اين فيلم‌ها براي يک دوره چهار هفته‌اي تعريف شده که اين مدت با توجه ميزان استقبال تماشاگران کاهش يا افزايش خواهد يافت. همچنين امکان نمايش برخي فيلم‌ها با دوبله فارسي در دستور کار ستاد قرار گرفته است.

در اولين گام از مجموعه برنامه اکران فيلم‌هاي خارجي فيلم سينمايي «پسرکي با دوچرخه» ساخته ژان پير و لوک داردن محصول سال2011 فرانسه بلژيک و ايتاليا نمايش داده مي‌شود.

 

 

نمايي از فيلم «پسرکي با دوچرخه»

 

اين فيلم داستان پسر جواني است که از سوي پدرش رها شده و در مزرعه جوانان که تحت اداره دولت است زندگي مي‌کند. به دنبال وقوع يک سري اتفاقات آرايشگر شهر از روي مهرباني مي‌پذيرد که از او در تعطيلات آخر هفته نگهداري کند و ....

اين فيلم برنده جايزه بزرگ هيات داوران جشنواره فيلم کن در سال 2011، برنده جايزه بهترين فيلمنامه جوايزآکادمي فيلم‌هاي اروپا، نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم خارجي از گلدن گلاب و نامزد دريافت جوايز متعدد ديگري از جشنواره‌هاي معتبر بين‌المللي شده است. همچنين اين فيلم نمره 7.4 از 10 را از سايت معتبر IMDB دريافت کرده است.

مطالب مرتبط
نظر شما