جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۹۵۷۲
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۶
مدير کل اداره بانوان شهرداري تهران خبر داد؛
مدير کل اداره بانوان شهرداري تهران در جلسه نشت با مديران محله منطقه هفت با اشاره به اينکه در حال حاضر تنها خانه سلامت در محله شهر تهران فعال شده است از راه اندازي 13 خانه ديگر همزمان با شکل گيري مديريت شهري در سطح محله هاي شهر تهران خبر داد

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه هفت، در اين جلسه دکتر نرگس معدني پور مدير کل امور بانوان شهرداري تهران با بيان اينکه طي چند ماه گذشته شکل گيري مديريت محله در مناطق 22 گانه شهر تهران شروع شده است گفت: براي تحقق مناسب مديريت محله برنامه هاي ويژه اي را در دستور کار قرار داده ايم.

وي  با اشاره به اهميت ويژه دو رويکرد محله محوري و تبديل شدن از يک سازمان خدماتي به يک نهاد اجتماعي در شهرداري تهران اذعان کرد:در راستاي تحقق محله محوري مديريت محله مطرح و به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران رسيد و در تمامي محله هاي شهر تهران در حال اجرا است.

معدني پور اضافه کرد:براي تبديل شدن از يک سازمان خدماتي به يک نهاد اجتماعي ، ماموريت هاي اجتماعي-فرهنگي در اولويت برنامه هاي شهري در شهرداري تهران قرار گرفت و در حال حاضر باتوجه با اهميت مديريت شهري در حوزه اجتماعي  راه اندازي 13 خانه با عناوين مختلف را ويژه شهروندان در دست اقدام داريم.

اين مقام مسئول در شهردار تهران افزود:همزمان با تشکيل مدير محله 13 خانه تسنيم،فرهنگ و هنر،قران و عترت،کتاب،علم و زندگي،آيتي،پژوهش ،ورزش،سلامت،اسباب بازي ،دوام ،مددکاريي اجتماعي و کارآفريني به عنوان ماموريت ها ي فرهنگي اجتماعي راه اندازي مي شود  و براي هر خانه کتابچه ويژه برنامه هاي آنها در نظر گرفته شده است .

وي متذکر شد: از ميان خانه هاي ياد شده خانه تسنيم که نام آن مفهوم قراني دارد ويژه بانوان مي باشد که 5 ماموريت مهم را پيگيري مي کند.

مدير کل اداره بانوان شهرداري تهران، توانمند سازي بانوان،ترويج سطح زندگي اسلامي –ايراني،تقويت روحيه ايثارگري و يکدلي ،اجراي برنامه هاي مختلف تحکيم بنيان خانواده و جلب مشارکت اجتماعي بانوان را پنج ماموريت ويژه خانه تسنيم برشمرد .

معدني پور ، جمعيت 51 درصدي بانوان و حضور بيش از 70 درصدي بانوان در مراکز فرهنگي و اجتماعي جامعه را از عوامل مهم راه اندازي خانه تسنيم برشمرد و اذعان کرد:براي توسعه و ارتقاء جامعه نيازمند برنامه ريزي براي زنان آن جامعه هستيم چراکه زنان نقش مهمي در تربيت فرزاندان و تحکيم خانواده دارند و سلامت يک جامعه به خانواده بر مي گردد

 وي در ادامه از منطقه هفت به عنوان يکي از مناطق پيشرو درامر اجراي برنامه هاي امور بانوان و اجتماعي ياد کرد و اظهار داشت: درمنطقه هفت در حوزه بانوان اهتمام خوبي را شاهد هستيم .

نظر شما