جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳
فرهنگسراي فردوس روز يکشنبه 14 اسفند ميزبان برنامه ادبي، هنري «جانستان، کابلستان» مي‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومي مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 و فرهنگسراي فردوس، اين برنامه که توسط کتابخانه شهداي حصارک و در فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود، ساعت 15 روز يکشنبه 14 اسفند ماه جاري ميزبان جمعي از شعرا، نويسندگان و موسيقيدانان افغان مقيم تهران خواهد بود.


جانستان، کابلستان عنوان سفرنامه‌اي شيرين از رضا اميرخاني است که پس از بازگشت از سفرش به افغانستان نوشته و در آن از کشوري محروم و مردمي مظلوم و استوار نوشته که طي حوادث ظالمانه روزگار فرهنگ و اصالت خويش را با قلبي پر از مهر حفظ کرده‌اند.


در اين برنامه اسدا..اميري، رايزن فرهنگي افغانستان در ايران و کاردار افغانستان، دکتر طلوعي، شهردار و معاون اجتماعي منطقه 5، رضواني شاعر و مسئول خانه ادبيات افغانستان در ايران، طاهر خاوري مدرس و صاحب سبک موسقي مدرن افغاني، کبير معصومي مدرس سازهاي سنتي افغاني و نويسنده اثر رضا امير خاني حضور خواهند داشت.



مديريت فرهنگي هنري منطقه 5 با توجه به اين نکته که مهاجران زيادي از کشور افغانستان در اين منطقه سکني دارند اقدام به برگزاري اين برنامه و مراسم ديدار با رضا اميرخاني نويسنده اين کتاب کرده است که به معرفي کتاب «جانستان ، کابلستان» مي‌پردازد.

نظر شما