شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۹۷۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۷
از سال آينده خروجي‌هاي محدوده طرح و همچنين محدوده زوج و فرد نيز به دوربين مجهز مي‌شوند/آرم‌هاي طرح ترافيك 90 از اول فرودين 91 فاقد اعتبارند.

به گزارش خبرنگار«شهر»، وحيد نوروزي ، معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران صبح سه شنبه- 9 اسفند- در مراسم رونمايي از آرم‌هاي طرح ترافيك 91 از خذف آرم هاي كاغذي خبر داد و گفت: از سال 92 تنها دوربين‌ها پلاك خودروها را بررسي مي‌كنند. به گفته‌ي نوروزي در حال حاضر تمامي ورودي‌هاي محدوده طرح ترافيك به دوربين‌هاي كنترل مجهز است و سال آينده به منظور كنترل همه جانبه محدوده خروجي‌هاي طرح نيز به دوربين مجهز مي‌شود.


نوروزي تصريح كرد: از سال 91 محدوده زوج و فرد نيز با دوربين‌ها كنترل مي‌شود و بدين ترتيب ميزان حساسيت‌ها در رعايت محدوده و آمد و شدها نيز افزايش خواهد يافت.



معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران در بخش ديگري از سخنانش از تكميل مدارك 82 درصد از متقاضيان آرم طرح ترافيك براي سال 91 خبر داد و گفت: كار چاپ آرم‌ةا تاپايان سال جاري تمام مي‌شود و از ابتداي سال 91 خودروها موظف به چسباندن ارم‌ةا بر شيشه خودروها هستند.


وي افزود: با اتمام مراحل واگذاري آرم‌ها به تمامي واجدين شرايط تا پايان سال 90 از ابتداي فرودين 91 آرم‌هاي سال جاري فاقد اعتبار در محدوده طرح ترافيك خواهند بود.


معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک با بيان اينکه با مکانيزه شدن کنترل محدوده طرح ترافيک جعل برچسب هاي آرم معنايي ندارد، گفت: تمام روند صدور آرم ها مکانيزه و الکترونيکي شده است .در برچسب آرم طرح ترافيک تصوير خطوط بي‌آر‌تي وجود دارد که بدون توقف در حال تردد هستند و در کنار آن ترافيک ماشين هاي شخصي را مي بينيم.


او با تاکيد براينکه خطوط BRT در واقع نماد عدالت و حق دادن به عموم مردم هستند، گفت: فعاليت هاي اجرايي صدور آرم طرح ترافيک را يک ماه زودتر آغاز کرديم تا بتوانيم در پايان اسفند تمامي آرم‌ها را توزيع کنيم اما به دليل تاخير در تعيين تکليف نرخ آرم‌ها دو ماه اين پروسه به تاخير افتاد اما با تلاش هاي بسيارتلاش خواهيم کرد تا وعده خود را محقق کنيم و تا پايان اسفند تمامي آرم‌ها توزيع شود.


معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک خاطر نشان کرد: تا دهم اسفند شهرونداني که مجاز به دريافت آرم طرح ترافيک شده‌اند، فرصت دارند تا مدارک خود را به دفاتر الکترونيک تحويل دهند و اين مهلت ديگر تمديد نمي شود.


اظهارات غير کارشناسي و فرار به جلو و فرافکني در آلودگي‌هوا



مشاور معاون حمل و نقل و ترافيک در امور محيط زيست با اشاره به اظهار نظر برخي مسئولان در خصوص ذرات معلق کمتر از 2.5 ميکرون گفت: اظهارات غير کارشناسي، فرار رو به جلو و فرافکني است. برخي مسئولان اظهار کرده‌اند که ذرات معلق کمتر از 2.5 ميکرون ناشي از تخريب ساختمان ها در شهر و يا اقدامات عمراني مانند ساخت تونل هاي مترو يا تونل صدر نيايش است.


او تاکيد کرد: اين سخنان غير کارشناسي است و دوستان يا از منابع توليد ذرات معلق 2.5 ميکرون اطلاعي ندارند يا مقاصد ديگري را دنبال مي کنند. آيا گرد و خاک ناشي از احداث تونل صدر- نيايش ، هواي شهري به وسعت تهران را آلوده کرده است؟!



نوروزي تصريح کرد: ما برخلاف اعلام نظر دوستان در دولت از اعلام آلودگي هوا قصد سياسي نداريم و در واقع قصد ما چيزي جز جلب رضاي خداوند نيست. اگر غير از اين باشد ترجيح مي دهيم در خانه بنشينيم.
او خاطر نشان کرد: ذرات معلق کمتر از 2.5 ميکرون براي کودکان و سالمندان خطرناک هستند و به سرعت وارد سيستم تنفسي شان مي شود اما اين ذرات از مصالح ساختماني و تخريب خانه‌ها به وجود نمي آيد.


آماده مناظره‌ايم



مشاور معاون شهردار تهران در امور محيط زيست در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني براينکه آمارهاي متناقضي از آلودگي هواي تهران توسط دولت و شهرداري ارايه مي شود گفت: براي اينکه يکبار و براي هميشه اين تناقض ها در ارائه آمار و اظهارنظرهاي دوگانه تمام شود در رسانه ملي و با حضور تمام رسانه ها و يا محيطي علمي مانند دانشگاه تهران و شريف مناظره‌اي زنده برگزار شود تا آمار و اراقام ارايه و براي هميشه اين مشکل برطرف شود.




کنترل مکانيزه 35 هزار فضاي پارک حاشيه اي در سال 91



نوروزي در ادامه با اشاره به نصب دستگاههاي کنترل مکانيزه پارک حاشيه اي گفت: اين دستگاهها به توليد انبوه رسيده و در مرحله بهره برداري است. تاکنون 15 هزار فضاي پارک حاشيه اي به اين دستگاه مجهز شده و در سال آينده نيز 20 هزار فضاي پارک حاشيه اي به اين دستگاه‌هاي کنترل مکانيزه مجهز مي شوند.


او ادامه داد: طي سالهاي گذشته پارک‌بان هاي غيرمجاز در سطح شهر فعاليت مي کردند که با همکاري خوب پليس تمام اين پارک بان هاي غير قانوني شناسايي و حذف شدند.


معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيک اظهار کرد: اين دستگاهها پول نقد قبول نمي کند و توسط کارت شهروندي هزينه پارک کم مي شود و هر دستگاه 8 فضاي پارک را تحت پوشش قرار مي دهد. پارکبان‌ها نيز تبديل به مسئول وصول عوارض و کنترل دستگاهها خواهند شد.

حمل کالا در تهران سال آينده ساماندهي مي‌شود


معاون اجرايي سازمان حمل و نقل ترافيک با بيان اينکه تا ارديبهشت سال 91 تمامي شرکت حمل و نقل کالا و پيک موتوري در پايتخت ساماندهي مي شوند، گفت: فراخوان لازم در اين زمينه داده شده و هرخودرويي که قصد جابه جايي کالا در شهر دارد بايد عوارض آن را پرداخت کند.


صدور آرم‌هاي آژانس‌ها در بلاتکليفي



در خصوص آخرين وضعيت آرم رانندگان آژانس گفت: تاخير در فرآيند صدور آرم آژانس ها به دليل مشکلاتي بود که در هيئت مديره آژانس هاي شهر تهران پيش آمد و سازمان بازرسي کل کشور نيز به اين موضوع ورود پيدا کرد. در حال حاضر هيئت مديره جديد يک ماه است که مشغول به کار شده اند.


وي با بيان اينکه هنوز ورود اطلاعات رانندگان آژانس که 10 هزار آرم سهميه دارند صورت نگرفته است گفت: چيزي که ما مي خواهيم و خواسته اي به حق بوده اين است که شفافيت کامل وجود داشته باشد و اينکه مشخص شود چند آرم در کجا و به کدام خودروها تحويل داده مي شود تا مراحل عملياتي صدور آرم براي آژانس‌ها آغاز شود.


نوروزي گفت: اميدواريم تا پايان سال اين مشکل برطرف شود و تلاش خود را مي کنيم حتي در روزهاي ابتدايي فروردين ماه نيز اين مشکل را برطرف کنيم.


وي در خصوص نرخ آرم طرح ترافيک سال 91 گفت: تا اين لحظه وزارت کشور به طور رسمي و کتبي نظر خود را به شوراي شهر اعلام نکرده و ما نيز به طور علي الحساب از شهروندان مبالغ مورد تصويب شورا را دريافت کرده ايم که پس از تصميم گيري قطعي مبالغ يا به شهروندان پس داده مي شود يا تدبير ديگري انديشيده مي‌شود.


او در خصوص رايگان بودن نيم ساعت اول پارک هاي حاشيه اي گفت: هنوز آيين نامه آن اجرايي آن در شوراي عالي ترافيک به تصويب نرسيده است.


نوروزي در پايان از رده خارج شدن اولين ميني بوس فرسوده در روز شنبه هفته آينده خبر داد و گفت: بالاخره اين طلسم شکسته شد و روز شنبه 75 دستگاه اتوبوس دوکابين به ناوگان اتوبوسراني وارد و اولين ميني بوس هاي فرسوده از رده خارج مي‌شوند.

در همين زمينه ببينيد:

مراسم رونمايي از آرم طرح ترافيک سال 91 

نظر شما