پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۹۷۵۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۵
شهردار منطقه 15 در تشريح اقدامات حوزه امور شهري و فضاي سبز منطقه همزمان با اجراي طرح استقبال از بهار گفت: با آغاز اين طرح، ‌جنوب شرق تهران حال و هواي بهاري گرفت.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 15، وي افزود: در اين راستا 61 آيتم کاري در پنج بخش شامل فضاي سبز، ‌محيط زيست،‌ زيباسازي و مديريت پسماند در سطح محدوده نواحي هشتگانه منطقه از اول اسفندماه سالجاري آغاز شده که با اجراي عمليات پيش بيني شده، ‌مسافران نوروزي شاهد تحولات خوبي در محدوده جنوب شرق تهران خواهند بود.

شهردار منطقه يادآور شد: در بخش مديريت پسماند،‌23 نوع فعاليت شامل پاکسازي و لايروبي انهار، ‌پاکسازي زمين هاي باير، ‌حذف پوسترهاي تبليغاتي و ديوارنويسي ،‌شست و شوي المانهاي شهري و مخازن مکانيزه ،‌جمع آوري و حمل خاک و نخاله از سطح معابر ،‌نظافت و ساماندهي غرفه هاي بازيافت ،‌نظافت و بازپيرايي مساجد منطقه ،‌برگزاري کلاسهاي آموزشي و ... آغاز شده و تمام اقدامات با سرعت و کيفيت بالا در حال اجراست .

وي در تشريح فعاليت هاي فضاي سبز منطقه افزود : توزيع درخت و درختچه به مناسبت هفته درختکاري ،‌توزيع شاخه گل در ايام ويژه نوروز، ‌گلکاري در ميادين و بوستان ها،‌بازپيرايي و گندزدايي سرويس هاي بهداشتي بوستان ها،‌آذين بندي بوستان ها،‌ترميم آبخوري ها،‌ تعمير و رنگ آميزي وسايل ورزشي و زمين بازي کودکان ،‌شست و شو و رنگ آميزي مبلمان شهري بوستان ها و.... از جمله اقداماتي است که اداره فضاي سبز منطقه اجرا مي نمايد . مهندس يزداني همچنين به فعاليت هاي اداره زيباسازي همزمان با اجراي طرح اشاره کرد و خاطرنشان شد : آذين بندي ،‌نورپردازي و نصب پرچمهاي الوان در معابر و ميادين ،‌جمع آوري تابلوهاي زايد و پلاکاردهاي غيرمجاز ،‌حذف موانع فيزيکي ،‌رنگ آميزي جداول ،‌شست و شوي جداره هاي شهري ،‌جداول و .... از فعاليت هايي است که چهره شهر را از آلودگي هاي بصري پاکسازي مي کند . وي در پايان به اجراي عملياتي نظير کنترل و رفع سد معبر ،‌شست و شو و رنگ آميزي کيوسکهاي سطح محدوده در حوزه ساماندهي و اتلاف سگهاي ولگرد ،‌کنترل جمعيت جانواران مضر شهري و لايروبي و نگهداري مسيل و کانالهاي سطح محدوده نيز در اين راستا در حوزه محيط زيست به اجرا در مي آيد .

نظر شما