پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۷
کد خبر: ۴۹۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۳
15 اسفند با حضور مديران شهري صورت مي‌گيرد؛
مدير فرهنگي هنري منطقه 16 از برگزاري ويژه‌برنامه «با كاروان رويش» همراه با افتتاح پارك خطي بهار 91 در محله خزانه بخارايي به مناسبت روز درختكاري در روز 15 اسفندماه خبر داد.

مهدي صولي در گفت و گو با خبرنگار شهر با بيان اينكه درختكاري يك سنت حسنه در فرهنگ اسلامي و ايراني ما به شمار مي‌رود و درختان نقش مهمي در بهداشت  و سلامت انسان دارند، گفت: درختان ريه سبز شهرها به حساب مي‌آيند به همين خاطر به مناسبت روز درختكاري در منطقه 16، با افتتاح يك پارك در محله خزانه بخارايي و اهدا و كاشت صدها نهال در كنار شهروندان، اين سنت را هر چه بيشتر توسعه مي‌بخشيم.



رييس فرهنگسراي بهمن به اهداف اين برنامه اشاره كرد و افزود: توسعه و گسترش فضاي سبز در منطقه 16 به عنوان بخشي از سيماي شهر، ترويج فرهنگ حفظ و استفاده از فضاي سبز شهري، اهتمام در پاكيزگي هوا، زيبايي محيط زندگي، حفظ و توليد خاك و چوب، كنترل آبهاي زيرزميني، تبديل روز درختكاري به يكي از معارف عمومي در شهر و براي شهروندان، اهتمام در از بين بردن آلودگي هوا به عنوان مهمترين دغدغه شهر تهران، اطلاع رساني و آگاهي مردم از اهميت فضاي سبز و نقش آن در زندگي و تاثير گسترش آن در بهبود شرايط زيست محيطي از جمله اهدافي است كه در اين برنامه در نظر گرفته شده است.




صولي با اشاره به نامگذاي اين پارك به پارك خطي اظهار داشت: اين پارك كه قسمتي از آن در روز دوشنبه افتتاح مي‌شود در امتداد خيابان فداييان اسلام (از شمال به جنوب) كشيده شده است.

در ويژه برنامه با كاروان رويش، دانش‌آموزان منطقه 16 و جمعي از شهروندان منطقه با در دست داشتن نهال و شعارهايي پيرامون منافع درخت و درختكاري به همراه نواختن گروه موسيقي اقوام ايراني در محلات خزانه به راه مي‌افتند و با اهداء نهال و گل به خانواده‌هاي معظم شهداي منطقه و اهالي خزانه به سمت پارك جديد مي‌روند‌.



وي تصريح كرد: در اين مراسم، پارك خطي بهار 91 توسط عبدي‌نژاد (مديركل منابع طبيعي استان تهران )، فضل‌اله اندرزي (شهردار منطقه 16)، مهدي صولي ( مدير فرهنگي هنري منطقه 16 و رئيس فرهنگسراي بهمن ) و جمعي از مسئولين ارگان‌هاي منطقه 16 افتتاح مي‌شود.



به گفته صولي، برپايي ايستگاه‌هاي ورزش (برگزاري مسابقات ورزشي با اهداء جوايز)، سلامت (گرفتن فشار خون، توزيع انواع بروشورهاي سلامتي)، كودكان (برگزاري مسابقه نقاشي و خلاقيت) و برگزاري مسابقه طومار نقاشي با موضوع طبيعت و درختكاري از ديگر برنامه‌هاي جنبي است كه در اين برنامه در نظر گرفته شده است.



پارك خطي بهار 91روز دوشنبه 15 اسفندماه در فلكه چهارم خزانه بخارايي، انتهاي خيابان جمشيد سيد در قالب ويژه برنامه با كاروان رويش افتتاح مي‌شود.

نظر شما