پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۶
کد خبر: ۴۹۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲
شهردار منطقه 21 از اجراي طرح «هر شهروند يک نهال» و کاشت وتوزيع 182 هزار اصله نهال در هفته منابع طبيعي در سطح اين منطقه خبر داد.

به  گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 21 ، محمد صارمي زاده با اعلام اين خبر گفت: يکي از مهمترين مشکلات کلان‌شهر تهران ، آلودگي هواي اين شهر است.معضلي که با توسعه شهر نشيني و از بين رفتن فضاي سبز روز به روز بيشتر مي شود و معضلات بسياري را نيز با خود به همراه دارد. منطقه 21 به عنوان مدخل ورودي وخروجي غرب تهران ريه تنفسي اين شهر به حساب آمده،از موقعيت بسيار مهمي برخوردار است.اهميت اين موضوع ما را بر آن داشته تا با ايجاد کمربند فضاي سبز به تلطيف هواي شهر تهران کمک کنيم.

وي افزود : كاشت و توزيع 182 هزار اصله نهال در طرحي با عنوان «هر شهروند يك نهال » همزمان با آغاز هفته منابع طبيعي و روز درختکاري در سطح منطقه 21 و 17 محله آن اجرا خواهد شد.

به گفته شهردار منطقه 21  به جهت تاثير  درختان پهن برگ در تلطيف هوا و بهبود منظر شهري درختاني از قبيل چنار، زبان گنجشك، اقاقيا، نارون، صنوبر و توتدر در سطح منطقه کاشته خواهد شد.  

صارمي زاده با بيان اينکه انواع  درختان ميوه نيز در بين شهروندان منطقه 21 توزيع خواهد شد،گفت:  واكاري تمام پاركها و قطعات فضاي سبز منطقه در دستور كار قرار دارد .  وي در ادامه خاطر نشان کرد : با  كاشت انواع  درخت در حاشيه معابر اصلي و فرعي كليه نواحي و محلات از جمله بزرگراه شهيد لشگري، شهرك هاي آزادي، فرهنگيان، دانشگاه، غزالي و ... خيابان هاي منشعب از تهرانسر اصلي، جهاد جنوبي، نخ زرين، ورد آورد و طالقاني کمربند فضاي سبز ايجاد خواهد شد.

نظر شما