يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۹۹۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۹
مراسم توديع و معارفه مديرعامل موسسه تصوير شهر برگزار شد
مراسم توديع و معارفه مدير عامل موسسه «تصوير شهر» و معرفي اعضاي هيات مديره اين موسسه برگزار شد. در اين مراسم رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران با اشاره به تدوين بسته راهبردي در عرصه‌ سينما و فيلم‌ها از آن به عنوان نقشه راه امور سينمايي اين سازمان ياد کرد.

به گزارش شهر، در مراسم توديع و معارفه مدير عامل موسسه «تصوير شهر» كه در فرهنگسراي قبا برگزار شد،  امير خوراکيان رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري ‌به فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري اشاره کرد و گفت: در حوزه سينما و فيلم دغدغه و حرف‌هايي زيادي داريم . آنچه مسلم است اين است که مسئله فيلم و سينما و به طور کلي تصوير از اموري است که براي هر مجموعه فرهنگي از اهميت فوق‌العاده‌اي برخوردار است، زيرا بسيار تاثيرگذار و مؤثر در ارايه پيام به مخاطب است.

وي در ادامه گفت: پيچيدگي‌ها و مشکلات در اين عرصه بسيار است، همچنين آرزوهاي بر زمين مانده، کارهاي به نتيجه نرسيده و سرمايه‌گذاري‌هاي نيمه تمام و حلقه‌هاي مفقوده همه و همه به اهميت و در عين حال حساسيت و پيچيدگي فعاليت در اين عرصه مي‌افزايد.


خوراکيان در ادامه به بسته راهبردي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري اشاره کرد و ادامه داد: در دو سالي که در خدمت دوستان هستيم تلاش کرديم تا با مطالعه و تحقيق در اين عرصه منسجم حرکت کنيم و به بسته‌اي راهبردي در سازمان در عرصه سينما و فيلم دست يابيم، براي اين عرصه چهار ضلع را ترسيم کرديم که ضلع اوليه و ابتدايي آن انتخاب موضوعات بوده است و روي اين مسئله تاکيد داشتيم که سازمان با چه اهدافي و چه ماموريت‌هايي چه موضوعاتي را انتخاب کرده است و در اين راستا فرآيندي را براي رسيدن به موضوعات مهم سازمان ترسيم کرديم‌.

 
وي در ادامه توضيح داد: در انتخاب موضوعات، مطالعات گسترده‌اي انجام داديم از جمله اسناد بالادستي مانند قانون پنجم توسعه کشور، فرمايشات مقام معظم رهبري‌، فعاليت شهرداري و هرآنچه که اسناد فرادستي به شمار مي‌آيد را مد نظر قرارداديم و بيش از 250 موضوع براي فعاليت استخراج شد. از اين موضوعات به تناسب اولويت‌ها انتخاب کرديم. همچنين ضلع دوم بسته راهبردي محتواي اثر است، موضوع انتخاب مي‌شود اما در فرآيند ساخت يا سرمايه‌گذاري آن چه که مد نظر است در نمي‌آيد که در اين موضوع بايد دقت نظر بيشتري صورت گيرد.


* برگزاري نشست‌هاي تخصصي با حضور صاحب‌نظران فرهنگي و اجتماعي
وي در ادامه به ضلع سوم بسته راهبردي اشاره کرد و گفت: ضلع سوم بسته راهبردي حلقه‌هاي مفقوده در اين حوزه است که در يک جايگاه‌هايي به درستي سرمايه‌گذاري صورت نگرفته است‌. يکي از مسايل مهم در اين زمينه نشست‌هاي تخصصي و کارشناسي مشترک با انديشمندان، صاحب‌نظران فرهنگي و اجتماعي و هنرمندان سينما و تلويزيون است. سرمايه‌گذاري در اين زمينه از اهميت خاصي برخوردار است که ما در آينده‌اي نزديک به اين مسئله بيشتر خواهيم پرداخت و به دور از مسايل حاشيه‌اي در اين زمينه سرمايه‌گذاري خواهيم کرد تا بتوانيم در جريان فيلمسازي و الگوسازي براي رفع مشکلات و معضلات در عرصه سينما و تصوير پيشرو باشيم.

 
وي در ادامه گفت: استفاده از نيروهاي فعال و پيشکسوتان و سرمايه‌هاي اين حوزه و جوانان و نيروهاي تازه وارد که انگيزه‌ و استعداد دارند بهره خواهيم برد. ما تلاش مي‌کنيم تا بتوانيم در اين مسير حرکتي رو به جلو و مؤثر برداريم.

 
رئيس سازمان فرهنگي و هنري شهرداري در ادامه از زحمات داروغه‌زاده و تلاش‌هاي وي تقدير کرد و گفت: در طي اين دوسال نگاهي هدفمند به فعاليت‌هاي سازمان داشتيم و با همت دوستان از جمله آقاي داروغه‌زاده تلاش کرديم تا از کارهاي موازي بر حذر باشيم و کارهاي تصويري به موسسه تصوير شهر سپرده شد و کارهاي انتشارات در موسسه نشر پي‌گيري مي‌شود که دو بازوي اجرايي سازمان هستند. حضور آقاي داروغه‌زاده در سازمان برکات زيادي داشت، ايشان تلاش کردند تا در ساختار موسسه تصوير شهر انسجام صورت گيرد و منسجم و قاعده‌مند عمل کند و فعاليتش در حوزه تصويري افزايش يافت. ايشان از صدا و سيما ماموريت داشت اما مدت زمان ماموريت وي به پايان رسيده بود و ايشان مجبور بود به سازمان بازگردد، به همين دليل از هادي منبتي که پيش از اين نيز در خدمت ايشان در اين سمت بوديم دعوت کرديم، ايشان هم با سعه صدر پذيرفتند..

نارنجي‌پوش مفاهيم ارزشمندي را بيان مي‌کند

بنابر اين گزارش ابراهيم داروغه‌زاده رييس پيشين اين موسسه نيز در سخناني با بيان اين‌كه يك و نيم سال توفيق داشتم تا از طريق اين موسسه در خدمت اهالي سينما باشم گفت: در اين مدت توانستيم با تلاش دوستان دو فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» و «نارنجي‌پوش» را توليد کنيم. در فيلم «بوسيدن روي ماه» تلاش کرديم تا اداي ديني به شهداي و خانواده‌هايشان داشته باشيم. در اين فيلم نشان مي‌دهد خانواده‌هاي شهدا با نثار فرزندان‌شان هيچ چشم‌داشتي ندارند و خود نيز داراي روحيه ايثار و شهادت طلبي هستند.



وي درباره توليد نارنجي‌پوش افزود: متاسفانه برخي معتقدند فيلم نارنجي‌پوش سفارشي ساخته شده است، اين درحالي است که اين جفا در حق آقاي مهرجويي است، زيرا ايشان فيلمنامه را به همراه همسرشان نوشته بودند و در حال پيش‌‌توليد فيلم بودند. ما ديديم فيلمنامه خوبي است و واجب دانستيم در فيلمي که به پاکيزگي درون و بيرون اشاره دارد و مفاهيم ارزشمندي را بدون سياه‌نمايي بيان مي‌کند، سهيم باشيم.


* توليد سه مجموعه با ارتقاء سطح فرهنگ شهروندي
داروغه زاده در ادامه به توليدات تلويزيوني مؤسسه تصوير شهر اشاره کرد و گفت: سه مجموعه در مراحل مختلف ساخت با سه شبکه در دست توليد داريم. سريال «راستش را بگو» که حدود 60 درصد از تصويربرداري آن انجام شده و با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافيک براي ارتقاء فرهنگ ترافيک کشور ‌براي شبکه يک سيما ساخته مي‌شود. سريال «کوچه به کوچه» با تبيين خدمات شهري و حول محور سامانه 137 در مرحله نگارش است همچنين سريالي که براي ارتقاء سطح فرهنگ آپارتمان‌نشيني در شبکه پنج سيما ساخته مي‌شود.


توليد 50 فيلم کوتاه
وي در ادامه گفت: به منظور حضور موفق و قدرتمند در جشنواره شهر ساخت 50 فيلم کوتاه با مضامين مختلف شهري را در دست برنامه داريم و اميدواريم جشنواره شهر به صورت منظم برگزار شود. همچنين خريد حقوق فرهنگي فيلم‌هاي سينمايي اجرايي خواهد شد که براي پخش در فرهنگسراها و مجموعه‌هاي فرهنگي زيرمجموعه شهرداري که بتوانند فيلم‌ها را به صورت رايگان براي علاقمندان به نمايش بگذارند.




در ادامه جلسه سيدهادي منبتي گفت: اين جلسه مانند ديگر جلسات توديع و معارفه نيست، مانند يک دو امدادي است که مدتي آقاي داروغه‌زاده دويده و چوب را به من مي‌سپارد، من هم تلاش مي‌کنم تا در ادامه راه به خوبي بتوانم اين چوب را به نفر بعدي بسپارم تا مؤسسه در جايگاهي رفيع‌تر قرار گيرد. در پايان خوراکيان به همراه قندهاري معاون فرهنگي سازمان حکم سيدهادي منبتي را اهدا کرد، همچنين به پاس زحمات داروغه‌زاده لوح تقدير و هديه‌اي به رسم يادبود به وي تقديم شد.


در اين مراسم از مجيد رجبي معمار، جمال شورجه، عليرضا رضاداد، سيد هادي منبتي به عنوان اعضاي هيات مديره موسسه تصوير شهر به رياست امير خوراكيان نام برده شد.


 براي مشاهده گزارش تصويري اينجا کليک کنيد.

 

در همين رابطه بخوانيد:

فرآيند توليد فيلم‌هاي سازمان تغييرات اساسي مي‌كند

 
سينما بايد پيام‌آور ارزش‌هاي ديني باشد


 

نظر شما