جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۸
کد خبر: ۵۰۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۱
همزمان با فرا رسيدن روزهاي پاياني سال و در آستانه فصل بهار ، شهرداري منطقه 11 در طرح استقبال از بهاربا بيش از 100 برنامه عمراني ، ترافيکي ، اجتماعي و فرهنگي ، خدماتي، زيباسازي،فضاي سبزو...آماده استقبال از بهار شده است.

به  گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 11، به گفته مسعود کفايتمند شهردار اين منطقه  اين اقدامات در بخش هاي فني و عمران و امور شهري و فضاي سبز از ابتداي اسفند آغاز شده تا بافت شهري منطقه رنگ و روي بهاري به خود بگيريد.

وي با بيان اين که اين فعاليت ها در بخش هاي خدماتي از جمله فضاي سبز و زيباسازي با رسيدگي به وضعيت باغچه ها و رنگ آميزي المان هاي شهري منطقه شروع شده است، افزود: در راستاي شاداب سازي و زيباسازي بافت شهري؛ رنگ آميزي، پاکسازي و شستشوي نماها و المان هاي شهري توسط گروه هاي خدمات شهري و زيباسازي نواحي در قالب طرح ويژه استقبال از بهار در معابر اصلي و فرعي منطقه در حال انجام است. همچنين در بخش نظافت هم اکيپ هاي خدمات شهري کارنظافت و رفت و روب معابر تجاري منطقه را به حداقل 4 بار نظافت در روز افزايش داده اند تا بستر شهري منطقه براي تردد راحت شهرونداني که قصد خريد مايحتاج سال نو را دارند مناسب و پاکيزه باشد.

شهردارمنطقه 11 خاطر نشان کرد: از ديگر برنامه هايي که هر ساله توسط اداره بازيافت اين منطقه انجام مي شود و با استقبال خوبي از سوي خانواده ها روبه رو شده ، اهداي ماهي قرمز و سبزه عيد به مشترکين نمونه بازيافت است که امسال نيز اين کار با اهداي 1000ماهي قرمز و سبزه به شهروندان انجام خواهد شد.

از ديگر برنامه هاي استقبال از بهار کاشت و توزيع 30 هزار اصله نهال در هفته درختکاري است که کفايتمند با اشاره به موقعيت جغرافيايي منطقه 11 که داراي بافت مسکوني متراکم و پرجمعيت بوده و با کمبود فضاي سبز مواجه است گفت:به مناسبت هفته درختکاري که از 15 اسفند آغاز مي شود،توزيع و کاشت 30 هزار اصله نهال را بين شهروندان منطقه داريم. همچنين امسال 5 هزار گلدان براي نصب در نماي شهري آماده شده است که با همکاري خود شهروندان اجرايي خواهد شد.

وي با اشاره به روزهاي پاياني سال و افزايش سد معبر دست فروشان، خاطر نشان کرد: طرح جلوگيري از هر گونه سد معبر در برنامه هاي ويژه استقبال از بهار قرار دارد که با استقرار 20 اکيپ ساماندهي در نقاط پر تردد تجاري اجرا خواهد شد و پيگيري هاي قانوني دارد.

نظر شما