جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۵۶
کد خبر: ۵۰۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۳
فرهنگسراي فردوس در سال 1390 برنامه‌هاي متنوعي را در قالب‌هاي گوناگون مانند: نشست‌هاي تخصصي، کارگاهي، موضوعي، اجراهاي هنري، مسابقه و برنامه‌هاي ترکيبي با حضور اساتيد و کارشناس هر حوزه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار «شهر» ، ويژه برنامه برآستان جانان به مناسبت ماه مبارک رمضان در بوستان ميعاد بعد از نماز مغرب و عشاء با اجراي بخش‌هاي متنوعي مانند سخنراني مذهبي، تواشيح خواني، مناجات‌خواني ، موسيقي سنتي، مسابقات حضوري و دعوت از هنرمندان و ميهمانان در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، هنري و مذهبي به مدت 15 شب برگزار شد.

نقد فيلم يكي از طرح‌هاي جديد منطقه 5 در سال 90 به شمار مي‌رود. در اين برنامه فيلم‌هاي مطرح و روز سينماي ايران با حضور عوامل فيلم و منتقدين سينما و تلويزيون پس از اکران مورد نقد و بررسي قرار گرفت. ورود آقايان ممنوع، پرستوهاي عاشق، ندارها، بدرود بغداد، چشم ، خانواده ارنست و درخشش از جمله فيلم‌هايي بود كه در اين برنامه مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

نقد و بررسي کتاب جانستان ، کابلستان نوشته رضا امير خاني با حضور رايزن فرهنگي افغانستان در ايران از ديگر برنامه‌هاي ويژه اين فرهنگسرا محسوب مي‌شود. همچنين برنامه شب نشيني با هدف پاسداشت آيين‌ها و آداب رسوم کهن ايران زمين با اجراي برنامه‌هاي متنوعي مانند شاهنامه خواني، حافظ‌خواني ، مشاعره ، اجراي نمايش‌هاي طنز با حضور هنرمندان و ميهمانان ويژه برگزار شد.

در نقد و بررسي آثار برجسته ادبيات با عنوان بلور قلم، رمان‌هاي برتر ايران شامل خلوت مدير، فرشته‌ها قصه ندارند بانو، دشت‌هاي سوزان، روباه و لحظه‌هاي عربي، مارگريت ها دورچهويتا، آتش به اختيار، دو روز مانده به پايان جهان، دوست غارنشين من، دختري با روبان سفيد، يادش به خير نازلي ، کسي براي قار مرده گريه نمي کند و کابوس نقد و بررسي شد.


در نمايشگاه تخصصي عالمان تشيع نيز چهل عکس از عالمان تشيع به نمايش گذاشته شد و در کنار آن فلش کارت‌هايي با موضوع زندگاني اين بزرگواران در اختيار مخاطبين قرار گرفت. همچنين بزرگداشت علامه محمد تقي جعفري از ديگر برنامه‌هاي منطقه بود كه طي آن نمايشگاهي از آثار و کتب وي نيز بر پاشد.

تهيه نشريه ديواري سورنا، برگزاري سلسله نشست‌هاي مهارت‌هاي زندگي با حضور دکتر احمد برجعلي، نشست موضوعي طنز با عنوان قند و نمک با حضور سعيد بيابانکي، نمايش و اجراي تئاتر خياباني با عنوان دو کلمه حرف حساب، نشست تخصصي اورنگ در حوزه هنرهاي تجسمي و بررسي سير تحول تاريخ هنر با حضور اساتيد رشته‌هاي مختلف نقاشي ، نگارگري و قلم زني، بزرگداشت سيد کاظم چليپا (استاد نقاشي ) و يادبود محمدرضا نامجو (استاد رشته قلم زني ) با حضور هنرمندان اين رشته و اجراي بخش هاي مختلف مانند اجراي کليپ پيرامون زندگان اين اساتيد، معرفي آثار اين هنرمندان و اجراي موسيقي سنتي و نيز تهيه و توزيع کتابچه‌هاي يک آسمان ستاره، در سايه پيامبر رحمت، مجموعه کتاب‌هاي رنگ آميزي کودکان و سلسله کتاب هاي مردان خدا از ديگر برنامه‌هاي مهمي است كه در طول سال 90 به اجرا در آمد.

نظر شما