جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۵۰۱۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۵
سازمان فرهنگي هنري در سال 90 در حوزه توليدات تصويري علاوه بر ساخت دو فيلم سينمايي بلند كه سيمرغ‌هايي را نيز در سي امين جشنواره فيلم فجر از آن خود كرده است، 50 بيش از فيلم كوتاه، مستند و انيميشن، 3 سريال تلويزيوني و دو جشنواره سينمايي را نيز توليد و برگزار كرده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، سازمان فرهنگي هنري در سال 90 در حوزه توليدات تصويري  علاوه بر ساخت دو فيلم سينمايي كه سيمرغ‌هايي را نيز در سي امين جشنواره فيلم فجر از آن خود كرده است، 50 فيلم كوتاه، مستند و انيميشن، 3 سريال تلويزيوني و دو جشنواره سينمايي را نيز  توليد و برگزار كرده است.

 

  • فيلم‌ کوتاه و انيميشن

شهري انساني براي انسان شهري

 
اين مجموعه در قالب 50 فيلم کوتاه داستاني، مستند و انيميشن با محوريت شهري انساني براي انسان شهري به تهيه کنندگي محمد آفريده و توسط فيلمسازان خلاق و مطرح کارگرداني مي‌شود.  
هرکدام از فيلم‌ها در 15 دقيقه به فعاليت‌هاي 5 معاونت در حوزه‌هاي مختلف شهرداري مي‌پردازد. تاکنون 33 طرح تاييد شده است و از اين تعداد بيش از 27 اثر قرارداد توليد بسته شده است. 30% از کارها در مرحله پايان فيلمبرداري، 40% در مرحله پيش توليد، 15% در مرحله تحويل کار قرار داردند.

 

راستش را بگو 
به کارگرداني محمدرضا آهنج و تهيه کنندگي فاطمه ثمرقندي و با مشارکت سازمان حمل و نقل و ترافيک و شبکه يک سيما، با محوريت فرهنگ استفاده از وسايل حمل و نقل عمومي و مترو در حال ساخت است. 75 درصد از تصويربرداري اين پروژه انجام شده است که براي ايام ماه مبارک رمضان سال 91 آماده نمايش خواهد شد.  

انيميشن تهراني‌ها 
اين پويانمايي به کارگرداني و تهيه‌کنندگي ميرتوحيد رضوي در 13 قسمت در حال توليد است که ساخت سه قسمت آن به پايان رسيده است. «تهراني‌ها» به صورت سه بعدي توليد مي‌شود و با رويکرد تهران شهر فردا به موضوع‌هايي چون فرهنگ مطالعه، فرهنگ آپارتمان نشيني، تحکيم نهاد مقدس خانواده خواهد پرداخت.


  • مجموعه‌هاي تلويزيوني

 

سريال کوچه به کوچه 
«کوچه به کوچه» به کارگرداني سيد وحيد حسيني و تهيه‌کنندگي اميرحسين طالبي کاشاني و با مشارکت شبکه 3 سيما در مرحله نگارش فيلمنامه است. اين سريال به فعاليت‌هاي 137، حمل و نقل و ترافيک، زيباسازي و فعاليت‌هاي مختلف شهرداري اشاره دارد.

 

مجموعه تلويزيوني مجتمع مسکوني دلنواز 
اين مجموعه در مرحله پيش توليد و تامين هزينه پروژه است که به تهيه‌کنندگي فرهاد فرج نظام و کارگرداني بهروز مفيد، با مشارکت موسسه تصوير شهر و شبکه 5 سيما ساخته مي‌شود. نويسنده اين سريال رضا مقصودي است که در 30 قسمت 40 دقيقه‌اي توليد خواهد شد.

مجتمع مسکوني دلنواز داستان روابط ميان ساکنين يک مجتمع مسکوني را به تصوير مي‌کشد و به مساله حقوق شهروندي و مقررات آپارتمان نشيني مي‌پردازد. چرا که شهروندان ساکن در يک مجتمع مسکوني به عنوان اعضاي يک خانواده در برابر حقوقي که دارند مسووليت‌هايي را نيز در راستاي اداره آن بر عهده مي‌گيرند و شناخت اين حقوق و تکاليف نقش موثري را در ارتقاء شهروندي و ايجاد نظم و عدالت دارد.

 


مجموعه مستند حجاب راه رستگاري 
اين مستند به کارگرداني و تهيه‌کنندگي شهريار بحراني در 13 قسمت 25 دقيقه‌اي توليد خواهد شد. 
سرپرستي گروه تحقيق و نگارش فيلمنامه بر عهده شهريار بحراني است که به طريق ديجيتالي و با استفاده از جلوه‌هاي ويژه رايانه‌اي طراحي شده است و سعي مي‌کند که با استفاده از 13 آيه محوري حجاب در قرآن و ده‌ها آيه مرتبط، اين مفهوم را به شکل صحيح مطرح کرده و به تصوير بکشد. 
هدف از ساخت اين مستند ارائه راهکارهاي متعالي در خصوص ايجاد فهم صحيح و دقيق نسبت به جايگاه فلسفه حجاب نزد خداوند و در پي آن پيدايش انگيزه و گرايش دروني به اين مقوله در ميان مخاطبان است.  

  • سينما

موسسه تصوير شهر در ساخت دو فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه» و «نارنجي پوش» مشارکت داشت که
اين دو فيلم سينمايي در جشنواره فيلم فجر جوايز بسياري را از آن خود کردند.فيلم سينمايي «بوسيدن روي ماه»

اين فيلم به کارگرداني همايون اسعديان و تهيه‌کنندگي منوچهر محمدي با محوريت دو خانواده شهيد که کماکان چشم انتظار خبري از عزيزانشان‌اند تهيه شده است. جوايز سي‌امين جشنواره فيلم فجر

- کسب سيمرغ بلورين بهترين صدابرداري در بخش مسابقه سينماي ايران

- کسب جايزه کانون ايراني مدرسان سينما در بخش تجلي اراده ملي

- دريافت ديپلم افتخار بهترين بازيگري در بخش بين الملل

براي اطلاعات بيشتر کليک کنيد


فيلم سينمايي «نارنجي پوش»

اين فيلم به کارگرداني و تهيه‌کنندگي داريوش مهرجويي داستان تحول عجيب يک مرد را روايت مي‌کند و اين شخصيت تلاش دارد تا با پاکيزگي محيط اطراف، به تطهير روح و روان خود بپردازد و به پاکيزگي روح دست يابد.  
جوايز سي‌امين جشنواره فيلم فجر

- کسب سيمرغ بلورين بهترين تدوين در بخش مسابقه سينماي ايران

- کسب جايزه وزارت آموزش و پرورش، آموزشگاه سينمايي دارالفنون در بخش تجلي اراده ملي

- کسب جايزه بين المذاهب و سيمرغ بلورين بهترين فيلم در بخش جلوه گاه شرق- سينماي آسيا

براي اطلاعات بيشتر کليک کنيد


  •  زنگ سينما

130 هزار دانش‌آموز به تماشاي فيلم‌ها نشستند

اين برنامه که توسط موسسه تصوير شهر اجرا شد در طول برنامه فيلم‌هاي زير را براي حدود 130 هزار دانش‌آموز به نمايش درآمد.

تپلي، راه آبي ابريشم، يه حبه قند، پيتزا مخلوط، اخلاقتو خوب کن، اسب حيوان نجيبي است، شيش و بش، مامان بهروز منو زد، پاريس تا پاريس، قبرستان غيرانتفاعي، شب واقعه، کنسرت روي آب، نخودي و جوجه اردک من.

اين فيلم‌ها در 18 سينماي پرديس سينمايي ملت، رازي، جوان، ناهيد، شاهد، تماشا، موزه سينما، راگا، المپيک، زندگي، ماندانا، آزادي، جي، شکوفه، ميلاد، آسمان آبي، شاهد و فرهنگسراي اشراق براي حدود 130 هزار دانش‌آموز مقاطع مختلف تحصيلي شهر تهران اکران شد.

 


  • «چهارمين جشنواره بين‌المللي فيلم شهر (24 تا 29 ارديبهشت ماه 90)»

 

چهارمين دوره جشنواره فيلم شهر با محورهاي موضوعي 1- شهر، ايمان و اخلاق 2- شهر، آگاهي و عقلانيت 3- شهر، سلامتي و نشاط 4- شهروند، احترام به حقوق ديگران و 5- شهروند، همراهي و مشارکت در ارديبهشت سال 1390 با استقبال کم سابقه اهالي سينما و ساير علاقمندان در تهران برگزار شد.

 

در اين دوره از جشنواره علاوه بر رويکردهاي موضوعي، بخش‌هاي پرشور دانشجويي و دانش‌آموزي نيز به طور همزمان با ساير بخش‌هاي اصلي و حرفه‌اي جشنواره برگزار شد.

 

- بيش از 1200 اثر متقاضي شرکت در چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر

 اين جشنواره در سه بخش

- اصلي ( مسابقه سينماي ايران)

- ويژه ( محله- دانش آموزي ، دانشجويي)

- جنبي ( مقاله نويسي، پوستر، روشنايي هاي شهر ، پرسه در شهر)

 برگزار شد.


در بخش محله (دانش آموزي) ويژه فيلمسازان دانش آموز (از مقطع ابتدايي تا ديپلم) 30 فيلمنامه به سرپرستي فرهاد توحيدي براي ساخت در اين بخش در اختيار شرکت کنندگان قرار گرفت و بيش از 400 فيلم توسط دانش آموزان فيلمساز مناطق 22 گانه تهران توليد شد.

برگزاري کلاس‌هاي فيلمسازي ويژه دانش آموزان، اهداء بيش از 270 جايزه ارزنده و يکسال بليط رايگان جهت شرکت کنندگان در بخش محله از ديگر قسمت‌هاي اين بخش از جشنواره بود.

 

در بخش دانشجويي (ويژه فيلمسازان دانشجو) نشست‌هاي تخصصي و کارگاه‌هاي آموزش فيلمسازي در دانشگاههاي تهران، هنر، سوره، صدا و سيما ، الزهرا و صدا و سيماي قم با حضور اساتيد و هنرمندان برجسته (کيومرث پوراحمد، مهدي کرم پور، شهريار بحراني ، احمدرضا معتمدي ، خسرو سينايي و محمدمهدي عسگرپور) برگزار شد که به هر دانشجوي فعال 500 هزار تومان کمک هزينه توليد فيلم با موضوع شهري براي جشنواره پنجم اهداء شد.

 

چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر اول خردادماه 1390 طي مراسمي با حضور دکتر قاليباف، شهردار محترم تهران در سالن همايش‌هاي برج ميلاد به کار خود خاتمه داد.

نظر شما