جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۰۳۴۳
|
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۹
سازمان فرهنگي هنري برگزار مي‌کند
مديريت فرهنگي هنري منطقه 9 ضمن برگزاري نمايشگاه عكس سفره هفت‌سين، با چيدن سه هفت‌سين بزرگ در ميدان آزادي ميزبان علاقه‌مندان است.

به گزارش خبرنگار شهر، در نمايشگاه عكس سفره‌ هفت‌سين، 30 فرم عكس در ابعاد دو در سه متر شامل منتخبي از عكس‌هاي سال‌هاي 88، 89 و 90 مسابقات عکاسي از سفره‌هاي هفت‌سين ايراني اسلامي از كل كشور در ضلع غربي و شرقي برج آزادي در معرض ديد عموم قرار گرفته است.


در اين نمايشگاه كه تا ميلاد حضرت زينب كبري (س) 9 فروردين‌ماه ادامه برپاست، آثاري از شهرهايي مانند كردستان، زرتشتيان كرمان، ايلام، قم، تهران، اصفهان، يزد و يك اثر نيز از آلفرد يعقوبيان از پاريس به چشم مي‌خورد.



همچنين سه هفت‌سين بزرگ در ابعاد بزرگ در ضلع شمال، جنوب و حلقه مياني برج آزادي از سوي فرهنگسراي رويش گسترده شده است. هفت‌سين مياني به بزرگي 36 متر مربع از بخش‌هاي مختلف سفره هفت‌سين دور يك سبزه بزرگ كه با سازه پلي‌كربن ساخته شده به شكل مدرن چيده شده است. دو هفت‌سين قرآني نيز در ضلع جنوبي و شمالي شامل هفت آيه كه در آن كلمه سلام ذكر شده است بر روي تيغه‌هاي شيشه‌اي بلند مقاوم در مقابل باد در كنار يكديگر چيده شده است.


اين هفت‌سين‌ها و نمايشگاه عكس سفره‌هاي هفت‌سين مورد استقبال شهروندان تهراني و مسافران شهرستاني كه از فرودگاه مهرآباد و ترمينال غرب وارد شهر مي‌شوند قرار گرفته است.

نظر شما