جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۸
بهمن عبدي، كاريكاتوريست، موفقيت سازمان‌هاي فعال در حوزه فرهنگ و هنر به‌ويژه در حوزه آموزش را منوط به استفاده از تجارب پيشکسوتان و حرفه‌اي‌ها مي‌داند.

اين کاريکاتوريست در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر» درباره فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: اگر اين سازمان و نهادهاي مشابه، در حوزه آموزش هرچه بيشتر از پيشكسوتان و افراد حرفه‌اي استفاده كنند، در اين حوزه موفق‌تر خواهند بود.

عبدي كه در فرهنگسراهاي ارسباران و قبا به کاريکاتور تدريس كرده است، افزود: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، دوره‌هاي آموزشي هنري و فرهنگي با شهريه‌هاي پايين را در فرهنگسراها گنجانده كه اقدامي بسيار پسنديده‌ است؛ ولي به دليل همين شهريه‌هاي پايين، دستمزدي‌ که به استادان و مربيان مي‌پردازد نيز، اندك است و به همين دليل نمي‌تواند آن‌طور که بايد و شايد، از كادر مجرب و پيشكسوت استفاده كند.

وي همچنين گفت: من با داشتن نشان عالي جشنواره فجر و وزارت ارشاد، تنها به دليل حمايت از شاگردانم كار تدريس را پذيرفته‌ام؛ وگرنه دستمزدي كه دريافت مي‌كنم، نه تنها درخور من، بلكه درخور هيچ استاد حرفه‌اي نيست.

اين هنرمند تاکيد کرد: سازمان فرهنگي هنري، براي پيشرفت كارهاي هنري بايد هرچه بيشتر از متوليان و گردانندگان كارهاي هنري و نيز پيشكسوتان استفاده كند و بيش از پيش به آن‌ها بپردازد.

در اين‌باره بيشتر بخوانيد:

بايرامي: مديريت فصلي،‌ آفت فعاليت فرهنگي است

سازمان فرهنگي هنري در آموزش شهروندي موفق بوده

دبيري: شهرداري با خريد آثار، از هنرمندان حمايت کند

افجه‌اي: «هنر » روح و زيربناي شهر است  

نظر شما