جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۱
کد خبر: ۵۰۴۴۴
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴
برنامه‌هاي بهارانه مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 تشريح شد
مديريت فرهنگي هنري منطقه 5، ويژه‌برنامه‌هاي فرهنگي هنري را مانند مسابقه طراحي پوستر، توليد كتاب‌هاي گويا، برپايي كارگاه‌هاي مختلف هنري را در دستور كار خود تا پايان فصل بهار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار «شهر»، مسابقه طراحي پوستر يكي از برنامه‌هاي فرهنگسراي فردوس است كه به مناسبت روز خليج فارس با عنوان «خليج فارس، اقيانوس مهر» روز دهم ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود. همچنين به مناسبت همين روز، مسابقه بادبادك با عنوان «پرواز نيلي» روز هشتم ارديبهشت‌ماه در نظر گرفته شده است.


چکامه‌هاي ماندگار عنوان برنامه ديگري است كه براي اولين بار از سوي فرهنگسراي معرفت برگزار مي‌شود و در آن برترين‌هاي ادبيات ايران و جهان بررسي خواهد شد. اولين نشست از اين برنامه روز يکشنبه 20 فروردين ماه برگزار مي‌‌شود. همچنين در اين برنامه كه از سوي كانون ادبي فرهنگسراي معرفت برگزار مي‌شود، قالب‌هاي شعري مختلف با حضور شعراي جوان بررسي خواهد شد ضمن اينكه در هرماه يكي نويسنده يا شاعر برتر اثر خود را معرفي مي‌كند.


طرح کتاب گويا يكي از طرح‌هاي منطقه 5 در سال جاري است. اين طرح با ضبط کتاب‌هاي موجود در کتابخانه‌هاي مراکز فرهنگي هنري منطقه آغاز مي‌شود و پس از تکثير در انواع قالب‌هاي صوتي به منظور ارتقاي سطح فرهنگ مطالعه شهروندان در اختيار مخاطبان قرار خواهد گرفت.



انجمن ترانه سرايي با نقد و بررسي ترانه‌هاي روز در تاريخ 20 فروردين‌ماه، شب نشيني شامل برنامه‌هاي فرهنگي هنري ويژه شهروندان در تاريخ 24 فروردين‌ماه جاري،‌ شب‌هاي نجومي در قالب کارگاه آشنايي با نجوم و رصد ستارگان در روز 27 فروردين، قند و نمک (محفل شب شعر طنز با حضور شاعران طنز پرداز) 29 فروردين و روياي رنگي شامل برپايي کارگاه نقاشي و قصه گويي در روز 31 فروردين از جمله برنامه‌هايي است كه تا پايان ماه جاري در فرهنگسراي فردوس برگزار مي‌شود.


خمين در سوگ، دهکده کامپيوتر، مراسم عهد آدينه، قلم‌هاي ابدي و گنجينه‌هاي پارس شامل بزرگداشت مفاخر ملي و فرهنگي ايران‌زمين عناوين ديگر برنامه‌هايي است كه تا پايان بهار در مراكز فرهنگي هنري منطقه 5 و فرهنگسراي فردوس در نظر گرفته شده است.



 فرهنگسراي فردوس در ميدان صادقيه ، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات واقع شده و شماره‌هاي 44002269 و 70 آماده پاسخگويي به سوالات شهروندان است.

نظر شما