شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۱۶
کد خبر: ۵۰۴۴۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
بازديد 150 هزار نفر گردشگر از جشنواره نوروزي برج ميلاد
مسافران، شهروندان و گردشگران نوروزي تهران امسال نوروزي متفاوت را در برج ميلاد تهران تجربه کردند. نوروزي که شايد اندکي با نوروز سال هاي ديگر و حتي نوروز ساير شهرها متمايز بود. برج ميلاد با راه اندازي جشنواره نوروزي برج ميلاد تهران توانست خاطره اي به ياد ماندني از نوروز 91 را براي گردشگران ، شهروندان و مسافران بيافريند.

به گزارش «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران، در ايام نوروز با آمدن به برج ميلاد مي توان انواع قوميت ها و فرهنگ را ديد. بسياري گردشگران از شهرهاي دور و نزديک به برج ميلاد آمده تا در کنار تماشاي ششمين برج بلند دنيا، از امکانات ورزشي، فرهنگي، اجتماعي که در سايت ورزش برج ميلاد تدارک ديده شده است، استفاده کنند.


اسب سواري، تيراندازي ،بازي هاي رايانه اي، برپايي موسيقي زنده از قوميت هاي مختلف، برپايي نوروز ملل ، نمايشگته فرش ،سفال و کتاب ،برپايي رواق هنرهاي ايراني ، راه اندازي ايستگاه هاي مختلف خريد سوغات از شهرهاي مختلف، ايستگاه شهر فرنگ، راه اندازي قطار دودي در محوطه برج ميلاد تنها بخشي از جشنواره نوروزي برج ميلاد تهران بود که عمده اين امکانات به صورت رايگان در اختيار گردشگران قرار گرفت و توانست مسافران بسياري را به بلندترين سازه کشور دعوت کند.


بازديد بيش از 150 هزار نفر از برج ميلاد


استقبال از جشنواره نوروزي برج ميلاد تهران از همان روز نخست نوروز آغاز شد و در روزهاي ابتدايي بيش از 18 هزار نفر تهران را از نمايي ديگر در ارتفاع 280 متري مشاهده کردند. براساس آمارهاي منتشرشده از سوي مسوولان برج ميلاد ،تنها پس از گذشت شش روز، بيش از 35 هزار نفر گردشگر به برج ميلاد تهران آمده و از برپايي چنين جشني با برنامه هاي مختلف استقبال فراوان کردند.


يکي از گردشگران يزدي معتقد است که برج ميلاد تهران با برپايي اين جشن توانست اين برج را نه تنها به همه ايرانيان بلکه به همه دنيا معرفي گسترده ترکند.


اين گردشگر مي گويد:« تا قبل از اينکه به برج ميلاد بيايم، تصورم تنها يک برج بلند که امکانات محدودي دارد، بود. اما با آمدن به برج ميلاد تصوراتم تغيير کرد و هيچگاه فکر نمي کردم که برج ميلاد به اين گستردگي بوده و مي توان چنين امکاناتي در آن ايجاد کرد.»


آمنه محمدي توضيح مي دهد که فراهم کردن امکاناتي همچون دوچرخه سواري، تيراندازي در فضاي باز برج ميلاد ايده بسيار جذابي بوده است و خوشبختانه استقبال نيز بسيار خوب بوده است.


گردشگر ديگري که از شهر سنندج و با لباس محلي براي بازديد از برج ميلاد به تهران آمده، مي گويد:« تماشاي تهران از بالاي برج ميلاد در ايام نوروز بسيار مسرت بخش است. من در طول سال بارها بارها به تهران مي آيم، اما هر بار تهران پر از دود وشلوغي را تماشا مي کنم، اما امسال نوروز که به تهران آمدم هم شهر بسيار تميز و آرام بود و هم اينکه در بالاي برج ميلاد تهراني متفاوت را تماشا کردم.»


او معتقد است که مي توان با اينگونه اقدامات در طول سال، برج ميلاد را هم به يکي از مقاصد گردشگري تبديل کرد و هم اينکه در سطحي گسترده تر به ايرانيان در شهرهاي مختلف معرفي کرد.


به گفته اين گردشگر، هم اکنون بسياري از مردم در شهرهاي ديگر تصور مبهمي از برج ميلاد دارند که برپايي اينگونه جشنواره فرصتي است براي معرفي بهتر برج.


برج ميلاد قطب گردشگري کلانشهر تهران


اين روزها، حالا ديگر برج ميلاد به يکي از مناطق پربازديد کننده در شهر تهران تبديل شده و علاوه بر شهروندان استان تهراني همچون ورامين، پرديس، رودهن، بومهن ،گردشگران شهرهاي مختلف ايران همچون يزد، اصفهان، شيراز، گرگان و ... براي بازديد به برج ميلاد تهران مي آيند.


فرزاد هوشيار پارسيان مديرعامل برج ميلاد تهران در اين زمينه مي گويد:«ايجاد برنامه هاي نوروزي در سايت ورزش براي شهروندان و گردشگران و همچنين برنامه هاي مختلف ديگر همچون برپايي رواق هنرهاي ايراني در بالاي برج ميلاد منجر به استقبال بسياري از گردشگران و شهروندان شده و تا روز 13 فروردين ماه، 158 هزار و 383 نفر از مردم براي بازديد از برج ميلاد تهران و شرکت در جشنواره نوروزي به برج ميلاد آمدند.»

وي با بيان اينکه استقبال از جشنواره نوروزي خارج از انتظار بود،توضيح مي دهد:« استقبال مردم از برنامه هاي مختلف چون برپايي ايستگاه دوچرخه سواري، تيراندازي، بازي هاي رايانه اي، زمين اسکيت،باشگاه اسب سواري، جشن نوروز ملل بسيار رضايت بخش بوده است.»


به گفته هوشيار پارسيان،با توجه به اين همه استقبال براي بازديد از برج ميلاد تهران، اکنون مي توان ادعا کرد که برج ميلاد به يکي از قطب هاي گردشگري در شهر تهران تبديل شده است وتمامي اقشار مردم مي توانند از امکانات اين مجموعه در طول سال استفاده کنند و از اين به بعد شاهد حضور بيشتر گردشگران از اقصي نقاط کشور و حتي گردشگران خارجي خواهيم بود.


هوشيار توضيح داد که يکي از اهداف ما استفاده همه اقشار از برج ميلاد تهران بوده است که خوشبختانه با راه اندازي جشنواره نوروزي برج ميلاد تهران و همچنين رايگان بودن فضاهاي عمومي برج ميلاد تهران براي گردشگران و بازديدکنندگان اين امر محقق شده است.


در نخستين جشنواره نوروزي برج ميلاد برنامه هاي متنوعي براي سنين مختلف با محوريت خانواده اجرا مي شود.


براساس آمارهاي منتشرشده، استقبال بزرگسالان از بخش بين الملل که با حضور ?? کشور برگزار مي شود بسيار خوب بوده است. ضمن اينکه بخش هاي فرش، سفالگري،کتاب و رواق هنرهاي ايراني نيز بيشترين بازديد کنندگان را به خود اختصاص داده اند.


  

برپايي جشن ويژه روز جمهوري اسلامي در برج ميلاد


روز دوازدهم فروردين ماه هر سال رنگي و بويي ديگر به بهار ايرانيان مي دهد و جشني ديگر را در دل جشن نوروز براي آنها برپا کرد.


دوازدهم فروردين وقتي وارد برج مي شديد در کنار شور و حالي که از 25 اسفندماه در اين مکان به وجود آمده، حسي نو را نيز تجربه مي کرديد چراکه برج در اين روز ميزبان بسياري از ايرانيان - نه تنها تهراني ها - شده بود و با به وجود آوردن لحظاتي به ياد ماندني، سعي داشت شادي خود را از فرارسيدن دوباره اين روز حماسه ساز با همگان قسمت کند.


اما سايت ورزش برج ميلاد با وجود اينکه در تمام قسمت هاي برج برنامه هاي سرگرم کننده اي تدارک ديده شده بود، حس و حال ديگري داشت و يکي از پرازدحام ترين نقاط اين مکان به شمار مي آمد.


«مي گويند سالي که نکوست از بهارش پيداست.» برج ميلاد تهران اگرچه سازه اي نوپا براي گردشگران تهراني است و تاب رقابت با ساير اماکن گردشگري شهر تهران را به ظاهر نداشت. اما نوروز امسال نشان داد که اين سازه تازه متولد شده مي تواند پا به پاي ساير اماکن گردشگري شهر تهران ميزبان گردشگران و مسافران باشد.

نظر شما