جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۰۴۵۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
نمايشگاه عکس ورزش‌هاي باستاني ايرانيان برگزار مي شود
نمايشگاه عکس «زورخانه؛ باشگاه ورزش‌هاي باستاني ايرانيان» به همت بنياد فردوسي در نگارخانه خانه فرهنگ ايران در پاريس برگزار شد.

به گزارش «شهر»، بنياد فردوسي در نخستين گام نوروزي با همکاري فدراسيون پهلواني و زورخانه‌اي و پشتيباني موسسه توسعه هنرهاي معاصر از هفتم تا چهاردهم فروردين ماه امسال، نمايشگاه عکس «زورخانه؛ باشگاه ورزش‌هاي باستاني ايرانيان» را در نگارخانه خانه فرهنگ ايران در پاريس برگزار کرد.


نمايشگاه عکس «زورخانه» با 14عکس سياه و سفيد از آثار استاد سعيد محمودي ازناوه و 14 عکس رنگي از آثار ميثم موحدفرد براي پاسداشت ثبت جهاني آيين‌هاي پهلواني و ورزش‌هاي زورخانه‌اي که در فهرست ميراث معنوي يونسکو ثبت شده است به قاب تصوير راه يافته تا در گام آغازين خود در کشور فرانسه، جلوه‌گر بخشي از پيشينه و تاريخ چشم‌نواز ايران باشد.


در راستاي آگاهي‌بخشي به مخاطبان فرانسوي بروشور ويژه‌اي براي فرانسه زبان‌ها آماده شده است که در کنار رخنمايي زورخانه‌هاي ايران از دريچه دوربين تاحد خوبي توانسته بازتاب‌دهنده اين آيين ميهني باشد و با اقبال شايسته بازديد کنندگان همراه شده است.


نمايشگاه عکس زورخانه از سوي موسسه نور نگار و خانه هنر ديجيتال ديد‌گان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس نيز مورد حمايت قرار گرفته است.

منبع: فارس


نظر شما