جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۰۷۹۵
|
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۲
دلايل لغو آزمون آيلتس در ايران
رئيس سازمان سنجش آموزش کشور با تقبيح حرکت مرکز مجري آيلتس در انگلستان در ارائه نکردن سئوالات آزمون آيلتس به يکي از مراکز مجري در ايران گفت: اين موضوع اختلاف کشوري نيست بلکه مجري آيلتس در ايران با مرکز آيلتس در انگليس مشکل مالي پيدا کرده اند.

به گزارش«شهر»، محمدحسين سرورالدين درباره مشکل بوجود آمده براي آزمون آيلتس در يکي از مراکز مجري آزمون افزود: " در حال حاضر براي دانشگاههاي خارج از کشور، آزمون زبان توانايي زبان خارجي فرد را مشخص شود. اکنون در دنيا دو نوع آزمون زبان تافل و آيلتس وجود دارد که آزمون تافل را آمريکا و آيلتس را استراليا و انگلستان اجرا مي کنند."


وي گفت: "ما رابطه همکاري خوب علمي و صنفي با مسئولين و برگزار کنندگان آزمون تافل در آمريکا داريم و هر ساله سفرهايي در اين زمينه انجام مي شود از سوي ديگر بر اساس قانون سازمان سنجش آموزش کشور، مسئول نظارت بر تمامي آزمون هاي ملي و بين المللي است. بنابراين نقش سازمان سنجش تنها نظارت است و موضوع لغو آزمون هاي فروردين ماه به اين سازمان ارتباط پيدا نمي کند."


رئيس سازمان سنجش افزود: "در حال حاضر دو مرکز دانشگاه آزاد اسلامي و تهران آيلتس، آزمون آيلتس را با نظارت سازمان سنجش برگزار مي کنند. اين دو مرکز با مرکز اجراي آزمون آيلتس در استراليا همکاري مي کنند."


وي خاطرنشان کرد: "درباره موسسه ايران آيلتس بايد اين طور عنوان کنم که در ابتدا دانشگاه امام رضا (ع) مجري آزمون بود. بعدها مسائلي پيش آمد که اين دانشگاه منصرف شد و فردي که سعي داشت کار را ادامه دهد از سوي ديگر به دليل اينکه آيلتس در انگلستان قبول نمي کند که طرف قراردادش يک فرد باشد، براي اينکه آزمون متوقف نشود، سازمان سنجش قبول کرد به عنوان يک موسسه در برگزاري آزمون همکاري کند."


رئيس سازمان سنجش اظهار داشت: "بدين ترتيب به مدت دو سال است که به صورت غيررسمي و با مسئوليت سازمان سنجش اين کار انجام مي شود و در حال فعاليت است. "


وي افزود: "در اين ميان يکسري مسائل و مشکلات فني در رابطه با انتقال وجه از سوي فرد مجري بوجود آمد و وي نتوانست مبلغ شهريه ها را برساند در نتيجه مرکز مجري در انگلستان هم از دادن سئوالات امتناع کرد."


وي گفت: "البته به نظر مي رسد که مرکز مجري در انگلستان بي انصافي مي کند. انگلستان همواره اين خودنمايي ها را دارد. در تمام اين سالها ممتحن هاي آنها در ايران پذيرايي مي شدند. از سوي ديگر آزمون تافل هم شرايط پرداخت ارزي مشابه با آيلتس را دارد اما در تمام اين سالها تعامل وجود داشته و در صورت پرداخت نشدن به موقع هزينه آزمون، اطلاع رساني و موضوع حل شده است."


سرورالدين افزود: "مسئله آزمون آيلتس در ايران به هيچ وجه سياسي نيست، بلکه مسئله گدابازي سيستم انگليسي است که عليرغم اينکه سازمان سنجش نامه نوشته و پول را تضمين کرده و گفته ايم که نگذاريد آزمون ها لغو شود و اگر آن فرد مجري نتوانست ارز را انتقال دهد ما خودمان اين کار را انجام مي دهيم، ولي متاسفانه مشکل به وجود آمده است."


وي گفت: "به داوطلباني که آزمون آنها لغو شده است، اعلام کرده ايم که يا پول خود را پس بگيرند يا اگر مي خواهند آنها را به ديگر مراکز مجري معرفي کنيم چراکه معتقدم اين مشکل بايد هر چه زودتر حل شود."



منبع: مهر

نظر شما