جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۳
کد خبر: ۵۰۹۲۹
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۷
خانه فرهنگ ميثاق برگزار مي‌کند
در برنامه تهران گردي «هواي تازه » سعي شده از اماکن و مناظر طبيعي اطراف و حاشيه تهران که کمتر مورد توجه عموم قرار دارد بازديد شود تا ضمن ايجاد تنوع مکان هايي که کمتر شناخته شده اند به مخاطبان معرفي شود.

به گزارش شهر به نقل از روبط عمومي فرهنگسراي فردوس، خانه فرهنگ ميثاق از مراکز وابسته به مديريت فرهنگي هنري منطقه 5، به منظور ايجاد روحيه نشاط و شادابي در شهروندان در بهار طبيعت ، برنامه تهران گردي و گردشگري را در قالب اردوهاي مختلف برگزار مي کند. در برنامه تهران گردي «هواي تازه » سعي شده از اماکن و مناظر طبيعي اطراف و حاشيه تهران که کمتر مورد توجه عموم قرار دارد بازديد شود تا ضمن ايجاد تنوع مکان هايي که کمتر شناخته شده اند به مخاطبان معرفي شود.


در اولين اجراي اين برنامه که 31 فروردين ماه برگزار مي شود ، از قصر بهرام که يکي از بناهاي تاريخي کوير زيباي ورامين است ، بازديد خواهد شد.



قصر بهرام کاروانسراي مربع شکل متعلق به عهد صفويه در فاصله 50 کيلومتري جنوب پيشواي ورامين و در پارک ملي کوير قرار دارد اين کاروان سرا از ديوارهاي بلند با چهار برج نيم دايره تشکيل شده است. قصر بهرام به دستور شاه عباس صفوي و بر سر سه راهي اصفهان، خراسان و مازندران بنا نهاده شده است.



اين کاروان سراي قديمي از سنگ ساخته شده و 4 ايوان و 24 حجره دارد. شترخوانها يا اصطبلهاي اين کاروانسرا به گونه اي تعبيه شده اند که کاملا در پشت اتاقها قرار مي گيرند. آب مصرفي اين کاروانسرا از چشمه سياه در 5/7 کيلومتري قصر، توسط آبراهه سفيد رنگي که از سنگ تراشيده شده، منتقل مي شده است.

علاقه مندان براي ثبت نام در اين تور مي توانند به خانه فرهنگ ميثاق واقع در فلکه دوم صادقيه ، خيابان آيت ا.. كاشاني ، انتهاي خيابان مهران ، خانه فرهنگ ميثاق مراجعه و يا با شماره تلفن هاي44089157 و 44082461 تماس بگيرند.

همچنين نشاني اينترنتي : http://ferdos.farhangsara.ir جهت ارائه اطلاعات بيشتر در خدمت مخاطبان است.

نظر شما