يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۷
کد خبر: ۵۱۲۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
نسخه کوتاه شده فيلم سينمايي «تلفن همراه رئيس جمهور» ساخته علي عطشاني در گروه سينمايي آزادي اکران مي‌شود.

به گزارش «شهر»، اين فيلم براي اکران عمومي نسبت به نسخه جشنواره فيلم فجر 10 دقيقه کوتاه شده است. که البته اين موضوع ربطي به مميزي ارشاد ندارد. بلکه سازندگان فيلم بعد از واکنش هاي جشنواره تصميم گرفتند "تلفن همراه رئيس جمهور" را کوتاه کنند.

 

آخرين ساخته علي عطشاني در گروه سينمايي آزادي بعد از فيلم "سيب و سلما" که هم اکنون روي پرده است، اکران عمومي مي شود و پخش آن برعهده رسانه فيلمسازان است.

 

در خلاصه داستان اين فيلم آمده است: پيرمردي شغلش باربري است و قصد خريد سيم کارت و تلفن همراه دارد که دست بر قضا سيم کارت خاموش ساليان گذشته رئيس جمهوري به دستش مي‌رسد.

 

در اين فيلم مهدي هاشمي، نيکي کريمي، بهناز جعفري، آتيلا پسياني، علي دهکردي، نيما شاهرخ شاهي، مجيد ياسر، خشايار راد و... بازي مي‌کنند.

 

"تلفن همراه رئيس جمهور" يکي از فيلم‌هاي پر حاشيه جشنواره امسال است. فيلمنامه اين فيلم با موضوع سياسي و درون‌مايه طنز سال‌ها قبل توسط جابر قاسمعلي نوشته شده و تا کنون کارگردانان مختلفي ساخت آن را برعهده گرفته‌اند که به دلايلي چون صادر نشدن مجوز ساخت و... اين امر منتفي شده و عطشاني به تهيه کنندگي علي اکبري اين فيلم را کارگرداني کرده است.

 

بهناز جعفري در اين فيلم در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر تنديس بهترين بازيگر نقش مکمل زن را دريافت کرد.

 

منبع: مهر

نظر شما