جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۹
کد خبر: ۵۱۲۴۲
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۱
معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران با انتقاد از مسئولاني که در جريان سيلاب اخير و ورود آب به شبکه خطوط مترو بي‌انصافي کردند، دروغ گفتند، جامعه را ملتهب کردند و پا روي حق گذاشتند، گفت: کساني که خاک جبهه را نخوردند و معني ايثار را حس نکردند گفتند ما روحيه نظامي‌گري داريم. اگر ‌اين روحيه جهادي و ايثارگري برگرفته از فرهنگ امام (ره) نظامي گري است ما به اين نظامي‌گري افتخار مي‌کنيم.

به گزارش خبرنگار «شهر» به نقل از روابط عمومي شهرداري تهران تشکري‌هاشمي در مراسم آغاز به کار مجدد خط 4 مترو از ايستگاه انقلاب تا آزادي به تشريح حادثه اخير ورود سيلاب به مترو اظهارکرد: در اثر بارش شديد باران اخير در عرض 40 دقيقه 7 ميليون مترمکعب بارش در تهران داشتيم که حدود يک ميليون مترمکعب آب وارد خط 4 مترو شد و در کمتر از چند دقيقه آب از کف ريل تا روي سکوها رسيد.





وي گفت: حادثه سيلاب 27 فروردين 91 حادثه فراموش نشدني در تاريخ پايتخت است چنانچه در برخي نقاط شهر تا ارتفاع 50 تا 60 سانتيمتر آب جمع شده بود. معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران بيان کرد: 27 فروردين در حدود ساعت 12 اعلام شد که بخشي از ديواره کانال ميان رود بر اثر طغيان رودخانه شکسته و آب از ايستگاه اکباتان وارد مترو شده است. وي با بيان اينکه حجم انبوهي از آب وارد ايستگاه و به سطوح پايين‌تر سرريز شد، گفت: اگر اين حجم آب به جاي شبکه مترو ، وارد خانه‌هاي مردم مي‌شد خسارات جبران ناپذيري به شهر وارد مي‌شد. و ممکن بود حوادث دلخراشي مانند سال 66 را شاهد باشيم.





تشکري‌هاشمي با بيان اينکه هزاران نفر در هنگام حادثه در مترو بودند، گفت: با مديريت شرکت بهره‌برداري بلافاصله جريان برق در مترو قطع و سريعا ظرف سه دقيقه مردم را از مترو خارج کردند. وي ادامه داد: آب در ايستگاه هاي حبيب‌الله و استاد معين تا سطح زمين بالا آمده بود اما توانستيم در عرض کمتر از 20 ساعت جلوي سيلاب را گرفته و ورودي آب را قطع کنيم. معاون شهردار تهران با اشاره به اينکه غواصان آتش‌نشاني به عمق آب رفته بودند و در کنترل آب نقش بسيار مهمي داشتند گفت: ما با حدود 80 پمپ قوي کار تخليه آب را انجام داديم که کار سختي بود و تمام امکانات را به کار گرفتيم تا در کمترين زمان ممکن آب را از ايستگاه‌ها خارج کنيم.





معاون حمل و نقل ترافيک شهرداري تهران خاطر نشان کرد: در اين حادثه کساني بودند که بي‌انصافي کردند، دروغ گفتند، جامعه را ملتهب کردند، پا را روي حق گذاشتند و ما را متهم به روحيه نظامي‌گري کردند. وي ادامه داد: کساني که خاک جبهه را نخوردند و معني ايثار را حس نکردند گفتند ما روحيه نظامي‌گري داريم. وضعيت را نديده گفتند جمع کردن اين حادثه 2 سال کار مي‌برد اما در کمتر از دوهفته اين معضل رفع شد. از کشته‌ها و زخمي‌هاي حادثه گفتند، در حالي که حتي يک نفر هم مصدوم نشده بود.





تشکري هاشمي تصريح کرد: اگر ‌اين روحيه جهادي و ايثارگري برگرفته از فرهنگ امام (ره) که ما پرورش يافته آن هستيم و اين تلاش شبانه‌روزي و مديريت چنين بحراني روحيه نظامي گري است ما به اين نظامي‌گري افتخار مي‌کنيم. تشکري‌هاشمي ادامه داد: تمامي کارکنان تلاش کردند تا يک دقيقه وقت را از دست ندهيم ساعت‌ها و دقيقه‌ها برايمان مهم بود تا بتوانيم در کمترين زمان مشکل را حل کنيم. در واقع مديريت اين حادثه با روحيه بسيجي و دفاع مقدس پيگيري شد.

وي افزود: مشکلات به وجود آمده در کوتاه ترين زمان ممکن حل و رو سياهي براي کساني که سياه ‌نمايي کردند، ماند.


نظر شما