جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۷۴
|
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۴
رييس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از برپايي فرهنگسراي موقت کتاب همزمان با بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران خبر داد و گفت: علاوه بر ارائه خدمات متنوع فرهنگي به مخاطبان نمايشگاه، دستاوردهاي مديريت شهري تهران در حوزه کتاب و کتابخواني در اين فرهنگسرا معرفي خواهد شد.

به گزارش شهر به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور بين الملل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، امير خوراکيان اظهار داشت: برنامه‌هاي اين فرهنگسرا در قالب بخش هاي نمايشگاهي و اجراي برنامه هاي فرهنگي شامل اجراي نشست‌هاي تخصصي، تشکيل کارگاه هاي تخصصي، غرفه فعاليت هاي قرآني، عرضه محصولات مکتوب شهرداري تهران، غرفه کودک، توزيع محصولات و برگزاري مسابقات فرهنگي و همچنين برنامه هاي ميداني ارائه خواهد شد.


وي به برگزاري نشست‌هاي تخصصي فرهنگسراي کتاب به صورت روزانه و در 6 نوبت اشاره کرد و گفت: بازخواني و بازآفريني تصويري اثر ماندگار مهدي آذريزدي براي نوجوانان برنامه اي است که در قالب نشست «قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» در فرهنگسراي کتاب اجرا مي‌شود.

در اين برنامه يکي از قصه‌هاي کتاب «قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» توسط قصه گويان متبحر با زبان ساده، روان و هنرمندانه براي 100 نفر از نوجوانان ارائه مي‌شود.


خوراکيان در اين رابطه تصريح کرد: نوجوانان پس از فراگيري مفهوم قصه با بهره گيري و افزودن فناوري هاي روز به بازنويسي و بازآفريني مي پردازند و در کارگاهي ديگر دانش آموزان با استفاده از تکنيک کلاژ و با افزودن فناوري هاي نوين، قصه را تصويرگري مي کنند. در پايان هر برنامه، آثار توليد شده داوري و به برترين ها هدايايي اهدا مي‌شود.


وي نشست‌هاي تخصصي قرآني و تلاوت قرآن کريم، نمايشنامه‌خواني، شاهنامه خواني، قصه گويي و انجام بازي هاي سنتي، رونمايي از کتاب و نشست با نويسندگان را از ديگر برنامه هاي فرهنگسراي کتاب عنوان کرد و گفت: در اين فرهنگسرا عصرانه شاعري با حضور اعضاي کانون هاي ادبي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران و شاعران برگزيده برگزار خواهد شد.


خوراکيان با اشاره به فعاليت برنامه سازان راديو تهران در اين فرهنگسرا و اجراي برنامه‌هاي ويژه در حوزه کتاب و کتابخواني گفت: برپايي خيابان هنر با مشارکت 30 هنرمند در رشته هاي گوناگون هنري، نمايش کتاب تصويري بزرگ از دو اثر از مجموعه کتاب هاي مترو و نمايش تابلويي اطلس کتاب تهران، از جمله برنامه‌هاي محيطي اين فرهنگسرا است.


وي به برگزاري مسابقه روزانه 10 در 10 اشاره کرد و افزود: اين مسابقه با همکاري روزنامه همشهري اجرا مي‌شود و کتاب‌هاي مسابقه از ميان آثاري انتخاب شده است که مقام معظم رهبري، خواندن آنها را توصيه کرده‌اند. در قالب اين مسابقه کتابي در ده سطر معرفي مي شود و علاقمندان به شرکت در مسابقه مي توانند با شناسايي اثر معرفي شده و ارسال پاسخ خود در قالب پيام کوتاه به سامانه 20001837 در اين مسابقه شرکت کنند.


رئيس سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران بر برگزاري کارگاه هاي تخصصي در فرهنگسراي کتاب اشاره کرد و اظهار داشت: کارگاه آموزش مهارت هاي پنج گانه مطالعه شامل خلاصه نويسي، کلي خواني، دقيق خواني، مديريت برنامه ريزي زمان و آمادگي براي امتحانات با عنوان «کتابت را قورت بده» و کارگاه هاي قصه درماني و آموزش قصه گويي از جمله کارگاه هايي است که در اين فرهنگسرا تشکيل مي‌شود.


وي عرضه محصولات فرهنگسراي قرآن نظير نمازآموز و قرآن آموز، برگزاري کارگاه هاي پاسخ به سئوالات قرآني و شرعي و تصحيح قرائت نماز، معرفي سامانه تلفني قرآني 144 و بلوتوث کتاب هاي قرآني را از جمله برنامه هاي غرفه قرآن اين فرهنگسرا اعلام کرد و گفت: عرضه نزديک به هزار اثر مکتوب سازمان هاي تابعه مديريت شهري تهران، معرفي مجموعه کتابخانه هاي مديريت شهري و عضوگيري براي کتابخانه هاي تابعه مديرت شهري تهران با 50 درصد تخفيف و معرفي اعضاي نمونه کتابخانه هاي شهرداري تهران از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسراي کتاب است.


وي آموزش فرآيند توليد کتاب از کاغذسازي تا عرضه کتاب در فروشگاه ها و کتابخانه ها را از جمله برنامه هاي غرفه کودک فرهنگسراي کتاب اعلام کرد و افزود: انتقال پيام هاي تربيتي با موضوع کتاب با بهره گيري از تصاوير، عرضه کتاب «يار مهربان» و ديگر محصولات فرهنگي سازمان در حوزه کودک، برپايي ايستگاه نقاشي و ايستگاه سنجش هوش کودکان با استفاده از بازي «هوش آزماي اخلاق شهروندي» از ديگر برنامه هاي غرفه کودک در فرهنگسراي کتاب است.


فرهنگسراي کتاب همزمان با بيست و پنجمين نمايشگاه بين المللي کتاب تهران در ضلع شمالي محل مصلاي امام خميني(ره) در فضايي بالغ بر 1000 متر مربع برپا مي‌شود.

در همين زمينه بخوانيد:

در فرهنگسراي کتاب چه خبر است؟

نظر شما