به گزارش خبرنگار شهر، مسعود نصرآزاداني، صبح امروز در مراسم افتتاح تقاطع غير همسطح بزرگراه شهيد باقري با خيابان دماوند، اين پروژه را هفتمين پروژه بزرگ عمراني افتتاح شده تهران در سال 88 دانست و گفت : توزيع اين پروژهها در تمام سطح شهر بوده به طوري كه اولين پروژه پل شقايق و شهيد تندگويان در منطقه 19 در جنوب تهران و پروژه حاضر در شرق به بهرهبرداري رسيده و اين نشان از توجه شهرداري به همه شهر است .
وي با اشاره به ويژگيهاي اين پروژه خاطرنشان كرد: از مهمترين اهداف پروژه ساماندهي ترافيك شرق تهران و اتصال بزرگراه شهيد بابايي به شهيد ياسيني، تسريع در حركت اتوبوسهاي خط BRT و حذف تقاطعهاي اين مسير بوده است.
به گفته نصرآزاداني روانسازي ترافيک شمال به جنوب بزرگراه شهيد باقري در تقاطع خاقاني، توقف نكردن اتوبوس هاي بي آرتي در چهار راه خاقاني، ارتباط خيابان دماوند و بزرگراه باقري و شهيد ثاني و همچنين روانسازي خيابان دماوند در مسير شرق به غرب و بالعکس از ديگر اهداف اين پروژه است .
وي همچنين درباره مشخصات فني اين پل توضيح داد: اين پل با طول يك هزار و 132 متر يكي از طويلترين پلهاي تهران است كه به صورت كامپوزيت اجرا شده و داراي هفت دهانه اصلي و 14 گردش ترافيكي است كه تنها يك راستگرد آن به دليل شرايط كارگاهي، امروز به بهرهبرداري نميرسد.
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهرداري تهران در ادامه با بيان اينكه هزينه رفع معارضان ملکي اين پروژه 5/33 ميليارد تومان بوده است، گفت: با توجه به اينكه مجموع هزينه اجرايي اين پروژه حدود 5/10 ميليارد تومان بوده و با نگاه به مشکلات زيادي که در زمينه رفع معارض براي پروژههاي شهري در تهران وجود دارد بايد روش اجرايي را به خصوص در بافت فشرده شهر تغيير دهيم و ناگزيريم راهکارهايي را اجرا کنيم که بتوانيم به درستي پاسخگوي نيازهاي شهر باشيم .