جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۰
کد خبر: ۵۱۶۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۲
دادستان كل كشور مواد مخدر را مسئله‌اي جدي در نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر بايد ترتيبي دهد تا مسوولين نظام از همه ابعاد و خطرات مواد مخدر اطلاع يابند و آنها را به‌صورت جدي پاي كار بياورد.

به گزارش«شهر»، به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ حجت‌الاسلام غلامحسين محسني اژه‌اي در جلسه 127 ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: مواد مخدر معضلي جدي براي نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران محسوب مي‌شود و علاوه بر اينكه چند ميليون نفر درگير تبعات اعتياد هستند، آثار و تبعات سويي هم براي اعتبار نظام و هم براي داخل كشور دارد.


وي افزود: كل نظام بايد درگير مبارزه با مواد مخدر شوند و من احساس مي‌كنم يكي از وظايف ستاد اين است كه معضل اعتياد را به‌گونه‌اي براي نظام تبيين كند كه كل نظام در اين امر مشاركت كند.


دادستان كل كشور اظهار داشت: ستاد براساس ماده 33 قانون مبارزه با مواد مخدر 12 دستگاه عضو اصلي دارد و روساي دستگاه‌هاي عضو بايد در جلسات ستاد حضوري فعال داشته باشند و آن احساس مسووليتي كه اعضا بايد نسبت به موضوع داشته باشند بسيار مهم است و بايد اين موضوع را در اولويت كاري خود لحاظ كنند.


محسني‌ اژه‌اي تاكيد كرد: مسائل سوء مركبي كه از مواد مخدر ناشي مي‌شود و مضرات و مفاسدي كه مواد مخدر براي كشورمان دارد، قابل برآورد نيست و اصلاً قابل قياس با هزينه‌هاي انجام شده در مقابله، درمان و پيشگيري و مبارزه با آن نيست.


وي گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر ترتيبي اتخاذ نمايد تا مسوولين دستگاه‌هاي اجرايي و مسوول از خطرات مواد مخدر اطلاع يافته و مسوول‌سازي نمايد و اگر هم خللي مشاهده مي‌شود، به خاطر عدم آگاهي يا غفلت آنان است.


دادستان كل كشور ادامه داد: نكته ديگر اينجاست كه آيا اين مبارزه كافي است يا نه؟ بعضي از نظرات و دستگاه‌هاي مسوول مبارزه مي‌گويند به دليل اينكه ما اين همه شهيد و مجروح داده‌ايم ولي نتيجه‌ مورد انتظار را نگرفتيم، ديگر نسبت به اين موضوع كم‌انگيزه‌ هستيم كه در اينجا بايد گفت اقداماتي كه تاكنون در حوزه مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، خوب است و اگر اين اقدامات كم‌رنگ شوند آن وقت چه اتفاقي مي‌افتد؟


محسني اژه‌اي با بيان اينكه مبارزه با مواد مخدر يك كار سخت و جهادگونه است، خاطر نشان كرد: درست است كه امروز همه دستگاه‌ها در اين موضوع مشاركت نكرده‌اند اما نبايد حس كنيم كه اقدامي نشده كه اگر اين اقدامات انجام نشده بود، آنوقت معلوم نبود وضع‌مان چگونه بود؟ پس اينگونه مسايل نبايد ما را در كاري كه بر عهده‌مان گذاشته شده است، كم انگيزه كند و ما بايد با همه ظرفيت و انگيزه كار را ادامه دهيم.


وي با تاكيد بر عزم جدي قوه قضائيه در برخورد با مواد مخدر تصريح كرد: قوه قضائيه با تمام ظرفيت در اين رابطه اقدامات موثري را انجام داده و در برخورد قاطعانه با قاچاقچيان درنگ نخواهد كرد.

نظر شما