جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۶
کد خبر: ۵۱۷۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۱
يک کارشناس موزه با انتقاد از اهميت ندادن شهروندان تهراني به موزه هاي شهر گفت: تهران بيشترين جمعيت را دارد اما مردم اين شهر کمترين بازديدکنندگان موزه هاي آن هستند آنقدر که مي توان گفت خاک مرده در موزه هاي تهران پاشيده اند!

به گزارش «شهر» عبدالله پور اسکندر، کارشناس موزه داري با بيان اينکه اگر از مردم تهران نام دو موزه را بپرسيد آنها حتما کاخ موزه‌ها را نام مي‌برند گفت: کاخ موزه هاي تهران يکي از آن موزه هايي است که به دليل قرارگيري در فضاي طبيعي بسيار زيبا مورد توجه مردم قرار مي گيرد اما اين موضوع جاي تاسف دارد چون انقدر اين موزه ها بي روح هستند که فقط اگر جشنواره اي برگزار شود، تعداد گردشگران آن بيشتر مي شود حال اگر برنامه هاي جنبي و فضاي سبز آنها را هم حذف شود به حال و روز موزه هاي ديگرمان که کمتر کساني از آن بازديد مي کنند مي افتند.

 

پوراسکندر گفت: يک مدير توانمند و علاقه مند مي تواند با برنامه ها و ترفندهايي که دارد باعث آشنايي مردم با تاريخ و ميراث فرهنگي شان شود و اين موضوع جز وظايف هر مدير موزه به حساب مي آيد.

 

وي تصريح کرد: زماني که يک مدير روابط عمومي مدير کاخ موزه هاي نياوران و کاخ گلستان مي شود و سه مسئوليت بزرگ را همزمان با هم اداره مي کند، چه توقعي مي توان داشت که برنامه هاي جامعي براي مهمترين کاخ موزه هاي تهران داشته باشيم.

 

منبع: مهر

نظر شما